اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
با بررسی پرونده  محوطه باستانی شوش در نشست یونسکو در شهر بن آلمان ثبت جهانی آن تائید و بار دیگر روزنه ای از امید برای رسیدن خوزستان و شوش به جایگاه واقعی خود ایجاد شد.

خوزستان و شهرهای کهن آن مانند شوش، از مناطق متمدن باستانی بوده‌ و یکی از تمدن های بشری در شش هزار سال پیش در این منطقه پایه گذاری شد.

با ثبت جهانی محوطه باستانی شوش این اثر در هفت هزار سایت جهانی ثبت و مقصد بسیاری از گردشگران خارجی خواهد بود که از ان می توان به عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه شهر و استان بهره برد.

پیش از این معبد چغازنبیل و سازه های آبی شوشتر در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) به ثبت رسیده بود و امروز نیز با ثبت جهانی محوطه باستانی شوش این فرصت را فراهم کرده که با توسعه بخش گردشگری اقتصاد متکی به منابع نفتی کاهش یابد.

شوش پس از این ثبت تاریخی هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور خواهد بود که این مساله می تواند به رونق شهر ، افزایش اشتغال و توسعه هر چه بیشتر آن کمک کند.
با رونق بخش گردشگری در شهر باستانی شوش شاهد افزایش تقاضاها در بخش های صنایع دستی، هتل، امکانات رفاهی ،فروشگاه ها، رستوران ها، مراکز تامین سوخت، مراکز سرویس و امداد خودرو و زیر ساخت های ارتباطی هستیم که در این خصوص نیاز است از هم اکنون اقدامات موثری صورت گیرد.

این در حالی است که امروزه ما شاهد هستیم که شوش حتی از داشتن یک هتل مناسب جهت اسکان نیز محروم است.

گردشگری امروزه یکی از منابع درآمد برای بسیاری از کشورهای تاریخی و باستانی محسوب می شود که بر این اساس به جرات می توان گفت که به دنبال رونق و توسعه گردشگری و با افزایش تقاضاها بخش وسیعی از مشکل شهرهای شوش ، شوشتر و به تبع آن استان خوزستان در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بویژه در بخش اشتغال مرتفع می گردد که این می تواند نوید آینده ای بهتر برای این شهرهای تاریخی و استان باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار