اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
یک کارشناس صنایع غذایی خوزستان:



یک کارشناس صنایع غذایی خوزستان با تاکید بر استفاده از روش های جدید برای بهره وری بیشتر از ضایعات مواد غذایی در بخش صنعت غذایی گفت: تکنولوژی های جدید باعث حفظ بخش زیادی از ضایعات می شوند و از طرفی آنها را به موادی مفید و قابل مصرف برای صادرات تبدیل می کنند.
فرخنده همافر با اشاره به اینکه جای صنایع تبدیلی در کشاورزی خوزستان خالی است افزود: بخش زیادی از محصولات كشاورزي كه با سختی های فراوان و هزينه زيادي توليد مي‌شود به دلايل متعددي از بین می رود و تبدیل به ضایعات می شود و این در حالی است که با بازيافت ضايعات محصولات كشاورزي می توان سرمايه‌هاي عظيمي را در وارد چرخه تولید و اقتصاد استان کرد.

وی گفت: توجه به ايجاد صنايع تبديلي محصولات كشاورزي علاوه بر نقش مؤثر در اشتغال‌زايي بيشتر و جلوگيري از مهاجرت توليد‌كنندگان به شـهرها، مي‌تواند ارزش افزوده را در بخش‌هاي صنعت و كشاورزي بیشتر کند.

همافر با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد خوزستان در بخش کشاورزی گفت: توجه بیش از پیش به صنایع تبدیلی و استفاده از فناوری های روز در این بخش برای استان خوزستان ضروری است.

وی ادامه داد: استان خوزستان به عنوان قطب مهم کشاورزی کشور به منظور نقش آفرینی بیشتر در زمینه تولید محصولات غذایی نیازمند رونق صنایع تبدیلی، تکمیلی و کارخانه های صنایع غذایی مرتبط با محصولات کشاورزی استان است. بعضا مشاهده می شود کمبود صنایع تبدیلی در برخی از محصولات کشاورزی خوزستان سبب ارسال محصولات کشاورزی و باغی به دیگر مناطق می شود و بخشی از محصولات نیز دچار ضایعات می شوند.
این کارشناس صنایع غذایی گفت: تنوع و گستردگی تولیدات کشاورزی در خوزستان، یک نعمت بزرگ است که در صورت وجود صنایع و کارخانجات تبدیلی محصولات کشاورزی به راحتی می توان محصولات تولیدی را با بهره وری بیشتر وارد بازار کرد.

وی گفت: ساخت و توسعه واحدهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مزایای زیادی از جمله اشتغالزایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، دسترسی به این محصولات در غیر فصل تولید، ارزش افزوده در محصول و ارزآوری را به دنبال دارد.

فرخنده همافر رونق و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را مستلزم سرمایه گذاری در این صنعت برشمرد و گفت: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان به رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه بخش کشاورزی امیدوار بود.

این کارشناس صنایع غذایی خوزستان ادامه داد: افزایش قیمت تمام شده صنایع غذایی به دلیل افزایش قیمت محصولات کشاورزی، عدم تنوع در تولید، فرسودگی دستگاهها، پایین آمدن کیفیت و فعالیت های زیرزمینی از عمده مشکلات صنایع غذایی و عامل بازدارنده صادرات تولیدات این صنعت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار