اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
مقتدایی: موضوع ایمنی جاده‌ها باید مورد توجه تمام ارگان‌های مربوطه باشد
در جاده‌های استان 18 پایگاه هلال احمر وجود دارد که به ارائه خدمات می‌پردازند
استاندار خوزستان گفت: بحث ایمنی جاده‌ها باید مورد توجه تمام ارگان‌های مربوطه باشد تا به کمک هم بتوانیم حوادث جاده‌ای را کاهش دهیم.
 
عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای ایمنی راه‌ها که امروز 7 مردادماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه باید هزینه‌های پروژه‌های راهسازی را تا حد امکان کاهش دهیم، اظهار کرد: باید بتوانیم با توجه به شرایط و اتفاقاتی که در نیمه دوم سال در بحث درآمدها خواهد افتاد، پروژه هایی که دارای اولویت هستند را به اتمام برسانیم.
 
وی در خصوص ساخت پایگاه‌های امداد جاده‌ای افزود: برای ساخت پایگاه‌ها در محورهای حساس هستند باید اولویت‌بندی کرد و این اولویت‌ها باید بر اساس منطق و با حضور همه مسئولین ذیربط در جلسات مختلف بررسی و مشخص شود.
 
وی با تاکید بر بحث آموزش و فرهنگ شهروندی عنوان کرد: بحث آموزش باید به صورت تخصصی دنبال شود و مباحث فرهنگی و شهروندی را باید با تشکیل کارگروه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه‌ها بررسی و تدوین و در قالب کتاب‌های آموزشی، کتاب های کودکان و یا روش های دیگر ارائه کرد.
 
مقتدایی بیان کرد: امیدواریم پایگاه‌های مورد نیاز اورژانس، هلال احمر و پلیس راه به سرانجام برسد و با ارائه راهکارها و داشتن یک برنامه جامع بتوانیم به حل این مشکلات و کمتر شدن آمار تلفات تصادفات کمک کنیم.
 
لزوم همیاری مسئولین و دستگاه‌‌های اجرایی در کاهش تلفات جاده‌ای
 
در ادامه این نشست منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره برگزاری جلسه ایمنی راه‌ها اظهار کرد: این شورا در موازات شورای ترافیک کشور برگزار شده است که یکی از مهمترین خروجی‌های آن، ایمنی است تا بتوانیم با همافزایی و همکاری رتبه استان را در بحث تلفات جاده‌ای و تصادفات درکشور کاهش دهیم.
 
وی افزود: در جاده‌های استان 18 پایگاه هلال احمر وجود دارد که به ارائه خدمات می‌پردازند اما این ارگان در جاده‌ها به 20 پایگاه دیگر برای ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان، نیازمند است.
 
رحمانی درباره نیاز به پاسگاه‌های پلیس راه در جاده‌های استان تصریح کرد: 11 پاسگاه پلیس راه در جاده‌ها وجود دارد اما پلیس راه استان برای 8 پاسگاه دیگر اعلام نیاز کرده است و در این راستا با شناسایی نقاط حساس، می‌توانیم از این پاسگاه‌ها برای کنترل ترافیک جاده‌ها و کاهش تصادفات کمک بگیریم.
 
وی ادامه داد: 6 منطقه برای ایجاد پاسگاه‌های جدید پلیس راه شناسایی شده است که این نقاط را می‌توان جهت احداث پاسگاه در اختیار پلیس راه قرار داد.
 
رحمانی عنوان کرد: خوزستان از نظر تعداد کشته‌ها در محل وقوع حادثه یا در هنگام انتقال به بیمارستان در جایگاه 12 کشور قرار دارد که از این نظر قابل قبول هستیم اما باید با تلاش‌های فراوان این رتبه را کاهش داد تا شاهد چنین آمار و تلفات بین جاده‌ای نباشیم.
 
وی درباره جاده‌های حادثه‌خیز استان در 3 ماه نخست امسال اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده بیشترین تلفات جاده‌ای در این مدت شامل محور اهواز ـ اندیمشک با 13 متوفی، غیزانیه ـ هفتکل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز 10 متوفی، مسجدسلیمان ـ ملاثانی 7 متوفی، رامشیر ـ امیدیه ـ دیلم 6 متوفی، اهواز ـ سربندر 5 متوفی، آبادان ـ اهواز و بهبهان ـ رامهرمز 5 متوفی اختصاص داشته است که باید با همیاری مسئولین استان و دستگاه‌‌های اجرایی این آمار را کاهش دهیم.
 
وی درباره جاده حد فاصل ایذه تا دهدز گفت: باید با حضور وزیر راه بسته آزاد راه ایذه ـ دهدز در جلسه هیات وزیران به صورت جداگانه بررسی و تخصیص اعتبار داده شود تا این جاده به صورت آزادراه مورد استفاده قرار بگیرد.
 
رحمانی درباره آنتن دهی جاده استان گفت: حدود 15 کیلومتر از محور اندیمشک ـ پل زال فاقد آنتن دهی شبکه تلفن همراه است که باید با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌ها این مشکل را رفع کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار