اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
درگردهمایی سراسری تشکل ها و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خوزستان عنوان شد:
این همایش با حضور یکپارچه آموزشگاه ها از سراسر استان و مسئولان تشکل های صنفی و مسئولین بخش دولتی و خصوصی همراه بود به نحوی که تعدادی از مدعوین مجبور به انتظار خارج از سالن همایش شدند .
 شهر اهواز ، هشتم مرداد شاهد یکی از با شکوه ترین و منسجم ترین همایش های تشکیلات صنفی در استان و در حوزه خود ، در کشور بود . این همایش که به دعوت کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان و در گرامیداشت هفته مهارت ، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای  و با حضور پرشور آموزشگاه های استان و در ادامه اعتراضات پیشین به عملکرد اداره کل فنی وحرفه ای تشکیل شده بود با سخنرانی های علمی و صنفی با محوریت آموزش ، کار آفرینی واشتغال و از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود.

 این همایش با حضور یکپارچه آموزشگاه ها از سراسر استان و مسئولان تشکل های صنفی و مسئولین بخش دولتی و خصوصی همراه بود  به نحوی که تعدادی از مدعوین مجبور به انتظار خارج از سالن همایش شدند .

در ابتدای مراسم و پس از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، آقای مهندس مهدی معلم نیا دبیر کانون استان خوزستان در جایگاه حاضر و ضمن خوش آمد گویی گزارشی از عملکرد کانون و تشکلهای صنفی وابسته ارائه نمود. سپس آقای سیداشرفی نایب رئیس کانون استان به نمایندگی از انجمن های صنفی ضمن تبریک هفته گرامیداشت کارآفرینی ومهارتهای فنی وحرفه ای و تشکر از حضور حماسی آموزشگاهها در این مراسم ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر و باتعامل وهمکاری هر دو بخش دولتی وغیردولتی مشکلات آموزشگاه های استان مرتفع گردد و سال آینده دراین هفته جشن پایان همه مشکلات وتوسعه کیفی آموزشگاهها برگزار شود.

دربخش دیگری ازمراسم آقایان فرشید قنبری رئیس مرکزماهشهر و سواعدی رئیس مرکزدشت آزادگان بعنوان نمایندگان بخش دولتی به ایراد سخنانی درخصوص جایگاه رفیع آموزشگاههای آزاد درعرصه مهارت آموزی و لزوم تعامل و حمایت بخش دولتی با این قشر فرهیخته و زحمتکش پرداختند و تقویت بخش خصوصی را تقویت فنی و حرفه ای دانستند و اظهار امیدواری کردند که این تعامل درآینده بیشتر و پربارتر شود .

   درادامه مراسم اقای مهندس میرانی قائم مقام تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان از سخنرانان کلیدی همایش ،  سخنانی علمی در سه محور آموزش،بازارکار و اشتغال ارایه نمودند و نقش آموزشگاهها را در ایجاد اشتغال استان بسیار کلیدی ومهم دانستند وی به نمایندگی از معاون وزیر و مدیر کل تعاون ، رفاه و تامین اجتماعی در مراسم حضور داشت .

پس ازسخنان آقای میرانی و در ادامه مراسم حجه السلام کعبی از فعالان حوزه و دانشگاه به ویژه در بخش آموزش مهارت ، ضمن ابلاغ تبریک حضرت آیت الله کعبی نماینده شریف  مردم بزرگ خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  طی سخنانی به اهمیت اشتغال ازدیدگاه اسلام پرداخت واز مسئولان اجرائی استان خواست تا برای بهبود وضعیت آموزشگاههای استان مساعدت نمایند.

  یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی آقای سعادت رئیس کانون کارافرینان استان خوزستان بود که ضمن برشمردن برخی اقدامات کانون کارافرینی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان خوزستان جهت توسعه همکاری با اموزشگاههای استان وهمچنین کانون انجمنهای صنفی استان اعلام امادگی نمود.

 در انتهای مراسم غلامرضا مومنی رئیس کانون استان ضمن تشکر از حضور یکپارچه کلیه موسسان، مدیران ، مربیان آموزشگاهها و مسئولان انجمنهای صنفی استان خوزستان و نمایندگان بخش دولتی ، حضور پرشکوه در همایش را نماد تبلور اتحاد و همدلی دانست.

وی درادامه با اشاره به مشکلات عدیده آموزشگاهها، ازعملکرد اداره کل استان درعدم حمایت از بخش غیر دولتی وعدم اجرای مصوبات هیات نظارت استان و کشور که میتواند راهگشای بخشی از مشکلات آموزشگاهها باشد انتقاد کرد.وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که تشکلهای صنفی صرفا در چارچوب قانون به دنبال منافع مشروع و قانونی خود بوده ومطالبات خود را جستجو می کنند و بدنبال زیاده خواهی یا جلب منافع شخصی و رانتخواری به زعم برخی کج اندیشان، نیستند. 

آموزشگاهها و نمایندگان آنها بارها اعلام کرده اند که به حقوق قانونی خود قانع هستند ، حقوقی که احساس می کنند اداره کل فنی و حرفه از آنها دریغ کرده و یا توان احقاق آن را ندارد و همین امر موجب چالش ها و تعارضات فیمابین تشکیلات آموزشگاهها و اداره کل فنی و حرفه ای شده است .وی اظهار امیدواری کرد که با قول مساعد جناب آقای دکتر پرند ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبنی بر ورود به این موضوع و بررسی مشکلات ، بزودی شاهد حل آنها و احقاق حقوق آموزشگاهها باشیم .

 درخاتمه مراسم ازروسای برخی از مراکز فنی و حرفه ای که بالاترین سطح تعامل را با کانون و تشکیلات بخش خصوصی داشتند: آقایان قنبری رییس مرکز ماهشهر  ، سواعدی رییس مرکز دشت آزادگان  و فرحانی رییس مرکزخرمشهر و همچنین فعالان انجمن های صنفی استان که نقش مهمی دربرگزاری هرچه باشکوه تر این گردهمایی و اعتلای آموزشهای فنی و حرفه ای در استان و گرامیداشت هفته مهارت ، کارافرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای  داشتند قدردانی و لوح تقدیر اهدا شد.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار