شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

مديركل جديد حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: نگاه ملي به استان بايد در همه عرصه‌ها باشد، نه اينكه تنها در زمينه بهره‌برداري شاهد اين نوع نگاه باشيم و در اين صورت مشكلاتي ايجاد مي‌شود.

احمدرضا لاهيجان‌زاده در مراسم توديع و معارفه مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان كه اظهار كرد: استان خوزستان به دليل دارا بودن ويژگي‌هاي خاص و تنوع منابع در حوزه‌هاي نفت، گاز، كشاورزي، منابع زيرزميني و ديگر منابع با هيچ استاني قابل مقايسه نيست. مجاورت اين استان با دريا، وجود صنعت شيلات و حمل و نقل دريايي در منطقه و همجواري با كشورهاي همسايه ويژگي‌هايي را در اين استان ايجاد كرده است و در مقابل نيز وجود اين امكانات تبعاتي به دنبال دارد؛ در نتيجه از مسئولان كشوري تقاضا داريم به همان ميزان كه به پروژه‌هاي استاني كه با استفاده از منابع ملي اجرايي مي‌شوند توجه دارند، به رفع معضلات زيست‌محيطي استان نيز توجه كنند.

وي درباره برنامه‌‌ها و اوليت‌هاي كاري خود، افزود: تكميل برنامه‌ها و پروژه‌هاي در دست اجرا مهمترين اولويت كاري است. در بحث تالاب‌هاي موجود در استان با توجه به اينكه آسيب‌هايي به اين زيستگاه‌ها وارد شده، تلاش بر اين است كه مشكلات تالاب‌ها به حداقل برسد و خسارت‌ها جبران شود.

لاهيجان‌زاده با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري موجود در خوزستان، تصريح كرد: با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در مناطق تحت حفاظت اداره‌كل حفاظت محيط زيست مي‌توان طبيعت‌گردي را در منطقه رونق داد و اين ظرفيت مي‌تواند مكمل‌ گردشگري تاريخي و فرهنگي باشد.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان ادامه داد: در زمينه احياء مناطق فعاليت‌هاي بسيار خوبي در استان انجام شده و اين فعاليت‌ها بايد توسعه يابد. همچنين در حوزه محيط زيست انساني اقدامات خوبي انجام شده كه طرح جامع كاهش آلودگي كلانشهر اهواز بايد از مرحله مطالعاتي به مرحله اجرا برسد.

وي با بيان اينكه اهداف برنامه پنجم توسعه مشخص شده و بايد به اين اهداف نزديك شويم، گفت: ورود پسماندها و پساب‌ها به رودخانه‌ها از معضلات اساسي رودخانه‌ها و تالاب‌هاي استان، به‌ويژه رودخانه كارون است و اين معضل بايد رفع شود.

اسماعيل عامري‌گلستان، معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان نيز در اين مراسم با تقدير از زحمات تورج همتي، فعاليت در مجموعه حفاظت محيط زيست خوزستان را كاري دشوار و مهم دانست و اظهار كرد: "لاهيجان‌زاده" كه به عنوان مديركل جديد حفاظت محيط زيست استان انتخاب شده است به دليل آشنايي با استان و سابقه فعاليت در خوزستان مي‌تواند فهاليت موفقي داشته باشد و پروژه‌هاي زيست‌محيطي استان را تكميل كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار