شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
نماینده مردم دزفول در گفتگوی اختصاصی با شوشان:
نماینده دزفول ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی سردشت را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت خواند و اذعان داشت: بخش مرکزی دزفول بخش پرجمعیتی است که با کمبود امکانات درمانی زیادی مواجه است لذا با ساخت بیمارستانی کوچک در سردشت مشکلات مردم در این بخش کاهش خواهد یافت.
شوشان- سپیده اسکندری : عباس پاپی زاده نماینده دزفول با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان دزفول گفت: با توجه به جمعیت 500 هزار نفری شهرستان دزفول و قرار داشتن بار درمانی شهرهای اطراف بر روی مراکز بهداشتی و درمانی دزفول و حتی مراجعات درمانی و بستری استان ایلام و جنوب لرستان در دزفول، این شهر با مشکلات جدی در این زمینه مواجه است و از طرف دیگر برای مناطق صعب العبور و محروم دزفول نیز در طی سال های گذشته خدمات مناسبی ارائه نشده است.

نماینده دزفول از در ادامه با توضیح برنامه های سفر یک روزه ی وزیر بهداشت به دزفول اظهار داشت: طی صحبت ها و جلسات زیادی که با وزیر محترم بهداشت و درمان داشتیم، یک سری موضوعات انجام شد و در دو سال گذشته گام های مثبتی در بخش بهداشت و درمان برداشته شد که از جمله ی آن ها می توان به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اشاره کرد که یکی از کارهای اساسی و ماندگاری است که در دزفول اتفاق افتاده و جهش بزرگی را در بخش بهداشت و درمان دزفول موجب خواهد شد.

پاپی زاده افزود: پروژه ی دیگر، بیمارستان تامین اجتماعی است که دو ماه پیش کلنگ زنی شد و ساخت آن شروع شد است. در بحث تعمیر و تجهیز بیمارستان دزفول نیز اعتبارات خوبی دریافت کردیم. 

نماینده دزفول راه اندازی اورژانس هوایی دزفول در شمال خوزستان را از دیگر اهداف سفر وزیر بهداشت به این شهرستان برشمرد و بیان داشت: پس از بازدید وزیر محترم بهداشت و درمان از مراکز مختلف بهداشت درمان دزفول و آشنایی ایشان با مشکلات بهداشتی و درمانی دزفول، بحث راه اندازی اورژانس هوایی دزفول را هم خواهیم داشت. این امر با پیگیری های انجام شده و تلاش های کادر بیمارستان علوم پزشکی دزفول میسر شده و به این طریق سالانه خدمات مناسب تر و بهتری به مردم دزفول ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت:  امیدواریم بتوانیم زین پس مصدومین و بیماران را با امکانات هوایی از نقاط مختلف دزفول به  بیمارستان های دزفول و مرکز استان انتقال دهیم و در بحث جاده ای که گاها اتفاقات ناگواری اتفاق می افتد، خدمات رسانی به مردم این شهر را سرعت ببخشیم.

عباس پاپی زاده هم چنین افتتاح بزرگ ترین مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی غرب کشور را که اعتبار آن توسط خیرین دزفول و انجمن بیماران سرطانی دزفول تامین شده از جمله برنامه های بهداشتی درمانی آینده شهرستان دزفول بر شمرد.

نماینده دزفول در خصوص طرح تحول نظام سلامت اذعان داشت: این طرح، کار مشترک دولت و مجلس بود که تاثیرات مثبت خودش را تاکنون نشان داده است.

او ادامه داد: رفع کل مشکلات بهداشتی درمانی مردم کار آسانی نیست اما این طرح توانست در راستای مشکلات مردم گامی پیش نهد و لذا ما خوشحالیم که توانسته مشکلات اقشار مختلف را کم کند و هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد.

عباس پاپی زاده با اشاره به مشکلات موجود در طرح گفت: یکی از ایرادات و مشکلات این طرح، عدم رعایت تعادل در پرداخت دستمزد و افزایش دستمزد و مزایا بین اقشار مختلف شاغل در این طرح است.

نماینده دزفول اضافه کرد: پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارمندان بسیاری در این بخش مشغول کار هستند. برای قشر زحمت کشی مثل پرستاران افزایش دستمزد و پاداش تاثیر گذار و محسوس نبوده و لذا پرداختن به وضعیت ارتقای حقوق پرستاران در این طرح بایستی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

پاپی زاده پرداخت اعتبارات بیمارستان ها را بهتر از گذشته خواند و افزود: اعتبارات بهتر از گذشته است اما طرح در مراحل ابتدایی خودش است و نیاز به رفع نواقص دارد؛ با وجود این روند تکامل خودش را طی می کند. اما مهم این است که این اعتبارات برای سال های آینده نیز تامین شود، درغیر این صورت طرح با مشکل مواجه خواهد شد.


عباس پاپی زاده نماینده دزفول ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی سردشت را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت خواند و اذعان داشت: بخش مرکزی دزفول بخش پرجمعیتی است که با کمبود امکانات درمانی زیادی مواجه است لذا با ساخت بیمارستانی کوچک در سردشت مشکلات مردم در این بخش کاهش خواهد یافت.

پاپی زاده در پایان افزود: در این سفر یک روزه وزیر محترم بهداشت و درمان از نزدیک با مشکلات ما آشنا خواهند شد و در جلساتی که با وزارت بهداشت خواهیم داشت، از نتایج این سفر برای بهبود وضعیت درمانی دزفول استفاده خواهیم کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment ایشان بفرمایند طرح بیمارستان 400 تختخوابی سردشت جز برای رای آوردن ایشان ارزش دیگری دارد؟
این بیمارستان اگر ساخته شود، در سردشت چه توجیهی می تواند داشته باشد جز تبلیغ برای آقای نماینده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار