شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: طبق قانون، بخش تعاون بايد 25 درصد از توليد ناخالص داخلي اقتصاد كشور را برعهده داشته باشد كه باتوجه به استعدادهايي كه در قشر جوان و فارغ‌التحصيل ما وجود دارد، رسيدن به اين امر مهم در گرو همكاري تمام دستگاه‌هاي اجرايي است.

سيدخلف موسوي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اين‌كه حضور تعاوني‌ها موجب كاهش نرخ بيكاري و افزايش اشتغال مي‌شود، اظهاركرد: قطعا تشكيل تعاوني‌ها و سپردن امور به بخش تعاون، علاوه بر اين‌كه كاهش بيكاري را به دنبال خواهد داشت، موجب مي‌شود كه مردم در رشد اقتصادي كشور حضور داشته باشند و فراتر از آن مي‌توان گفت كه حضور تعاوني‌ها در واقع توزيع عدالت در سطح كشور است.

وي بيان‌كرد: حضور تعاوني‌ها در بخش مسكن به خوبي تجربه شد طوري كه تعاوني‌هاي مسكن در خوزستان هم اكنون حدود 50 هزار واحد مسكوني در حال ساخت دارند. باتوجه به اين‌كه مسكن مهر تجربه بسيار خوبي بود و حضور تشكل‌هاي مردمي در قالب تعاوني، نتايج بسيار موفقيت‌آميزي را رقم زد به دستور رهبري اقدام به راه‌اندازي ستاد توسعه كشاورزي كرديم و اميدواريم با همكاري وزارت جهاد كشاورزي به اهداف مدنظر دسترسي پيدا كنيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خطاب به مسوولان استان گفت: در ساير بخش‌ها هم‌چون صنعت، خدمات، بازرگاني و گردشگري نيز بايد هم‌چون مسكن مهر و ستاد توسعه كشاورزي عمل كرد تا تفاهم لازم با دستگاه مربوطه بوجود آمده و از بخش تعاوني حمايت شود.

وي با اشاره به اين مطلب كه سيستم بانكي و مالي كشور بايد از تعاوني‌ها و تشكل‌ها حمايت كند، گفت: باتوجه به اين‌كه بخش تعاوني‌ها يك بخش‌ عام ‌بوده و افراد زيادي را زير پوشش قرار مي‌دهد بنابراين مي‌توانيم موضوع عدالت را از طريق توزيع ثروت و امكانات مورد نياز در كشور و استان، اجرايي كرده و سهم قابل توجهي از مردم را تحت پوشش تعاوني‌ها قرار دهيم. لذا بايد گفت كه از طريق ايجاد تعاوني‌ها مي‌توانيم به نوعي در جهت عدالت محوري گام برداريم.

وي با بيان اين مطلب كه هر چقدر فعاليت و بهره‌وري كاركنان در بخش‌هاي توليدي بيشتر باشد، قطعا ميزان مزدشان نيز افزايش خواهد يافت، گفت: نظام حقوق دستمزد نه تنها تابع "وقت مزد" نبوده بلكه تابع تمام شرايط موجود در نظام "حقوق مزد" مي‌باشد. وقت در هر نظام كاري مهم است و يكي از فاكتورهاي موفقيت‌آميز در هر طرحي اقتضا به وقت كاري است. لذا بايد به اين موضوع توجه بيشتري داشت.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ادامه‌داد: ما بايد بدانيم كه وقت چه زماني مفيد است. اين كه بخواهيم بگوييم نظام حقوق دستمزد ما تنها تابع وقت است صحيح نيست چرا كه نظام حقوق دستمزد مسايل زيادي هم‌چون توليد بيشتر، بهره‌وري و مسايل خود كاركنان را شامل مي‌شود.

وي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر ستاد توسعه كشاورزي در شهرستان‌هاي استان راه‌اندازي شده و روند خوبي را در پيش گرفته است، گفت: ميزان تحقق اشتغال در سال گذشته 137 هزار نفر اعلام شد كه بر اساس اعلام دستگاه‌هاي اجرايي در سامانه درصد اشتغال استان، 144 هزار شغل يعني بيش از ميزان متعهد شده به ثبت رسيده است كه اميدواريم در سال جاري اين ميزان و يا بيشتر از آن بار ديگر رقم بخورد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار