شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان:
در این طرح پس از طبقه بندی نیاز روستاییان به آموزش، بر اساس قانون بودجه، اعتبارات مورد نیاز تأمین می ​شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بازنگری سند راهبردی مهارت و فناوری استان و تدوین سند جدید خبر داد.

رحمن قلاوند  با اشاره به اینکه سند راهبردی مهارت و فناوری خوزستان پیش‌تر تدوین شده و در چند سال گذشته نیز مبنای کار این اداره کل بوده است، اظهار کرد: امسال پس از بازنگری این سند، سند تحول مهارت در آموزش‌های فنی و حرفه ​ای با هشت راهبرد اصلی و 27 سیاست تدوین شد.

وی افزود: حضور موثر در عرصه بین​ المللی و توسعه و ارتقای آموزش ​های فنی و حرفه ​ای از جمله راهبردهای اصلی سند تحول مهارت خوزستان به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: راهبردهای مطرح شده در این سند به عنوان خط ​مشی اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه​ای و نحوه انجام فعالیت​ ها در جهت تحقق این اهداف است.

قلاوند با اشاره به اجرای سند تحول مهارت در استان تصریح کرد: سند مذکور در 16جلد و با کمک اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان فنی و حرفه​ای و کارگروه پژوهش استان تدوین شده است.

وی یادآور شد: در این طرح مصوب، برنامه​ های آموزش فنی و حرفه ​ای استان حداقل در بازده زمانی پنج ساله به تفکیک هر شهرستان و با توجه به ظرفیت​ ها و نیازسنجی​ های آن منطقه تعریف شده‌است.

قلاوند با تاکید بر نقش موثر آموزش‌های فنی و حرفه ​ای در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بر این اساس فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه ​ای در هر شهرستان بر اساس میزان نیروی انسانی مورد نیاز برای تحقق اهداف اقتصادی آن منطقه، برنامه ​ریزی و تنظیم می​شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح نیازسنجی روستاییان، مناطق محروم، عشایری و مرزی با کمک فرمانداران 20 شهرستان استان خوزستان، افزود: طرح مذکور در آینده‌ای نزدیک در سایر شهرستان‌های استان به اجرا در می‌آید.

به گفته وی، در این طرح پس از طبقه بندی نیاز روستاییان به آموزش، بر اساس قانون بودجه، اعتبارات مورد نیاز تأمین می​شود.

قلاوند خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد از این رو آموزش‌های فنی و حرفه​ای در مناطق محروم در جهت تحقق راهبرد توسعه و ارتقای این آموزش‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان یادآور شد: با انجام این کار ضمن ایجاد ثبات در مناطق محروم، از مهاجرت و حاشیه​نشینی نیز جلوگیری می شود، از این رو در برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه​ای به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است.

وی ضمن تاکید بر تربیت نیروی انسانی ماهر برای استان گفت: مهمترین راهبرد تئوری اقتصاد مقاومتی به‌عنوان روش کار دولت، ارتقا و افزایش منابع انسانی است.

قلاوند در پایان بیان کرد: به منظور بهره وری مطلوب باید نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تربیت شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment از موقعیکه قرار شد این مدیر باستانی تعویض بشه خوب فعالیت رسانه ا ی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار