اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
 دبیر جشنواره تئاتر خیابانی باغملک گفت: برگزاری شش دوره جشنواره تئاتر خیابانی باغملک در این شهرستان پیشرفت قابل توجهی نداشت و از این رو امسال در اهواز نیز برگزار می شود.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی باغملک: برگزاری شش دوره این جشنواره در باغملک حرکت رو به جلو نداشته است

علی بناییان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی باغملک، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی را حدود 68 اثر اعلام کرد و افزود: این آثار توسط حسین ذوالفقاری، علی غابشی و آرش سهرابی بازخوانی و 37 اثر تایید شد که بازبینی آثار نیز 25 مرداد انجام و نتیجه نهایی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه 9 تا 12 اثر برای اجرا در جشنواره برگزیده می شوند، بیان کرد: خوشبختانه در جشنواره امسال تمام افراد برجسته تئاتر خیابانی و صحنه ای شرکت کردند.

این کارگردان تئاتر خیابانی گفت: با برگزاری شش دوره این جشنواره در باغملک، مسوولان و هنرمندان باغملکی مایلند که جشنواره در این شهرستان باقی بماند اما برای یک پله ترقی جشنواره قصد برگزاری آن را در اهواز نیز داریم.

وی ادامه داد: به این منظور قرار شد آیین گشایش و اجراهای روز نخست در باغملک در همه نقاط این شهرستان و داوری و اختتامیه جشنواره در روزهای دوم تا آخر در اهواز برگزار شود.

بناییان افزود: این تصمیم با مخالفت اداره ارشاد و انجمن نمایش باغملک روبه رو شد ولی در هر حال ظرفیت این شهرستان برای برگزاری جشنواره پایین است.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی باغملک یادآور شد: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره متاسفانه سیاست و منطق خاصی برای برگزاری آن در باغملک وجود نداشت و تنها هدف تقسیم جشنواره ها بین شهرستان های مختلف خوزستان بود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره در سال های گذشته در باغملک گروه های زیادی از این شهرستان، از جمله امسال که حدود 13اثر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: اما همچنان برگزیدگان این جشنواره از همان قطب های تئاتر صحنه ای خوزستان ، شامل شهرستان های آبادان، خرمشهر، اندیمشک، اهواز و بهبهان است.

بناییان تاکید کرد: گرچه این جشنواره از نخستین دوره برگزاری تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته اما الان می توانست بر بام جشنواره های تئاتر خیابانی باشد.

این کارگردان برجسته خوزستان بخش مالی این جشنواره را بسیار ضعیف دانست و ادامه داد: تنها شهرداری اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مساعدت کردند که می طلبد سایر نهادها و دستگاه ها در حمایت از این جشنواره اقدام کنند.

وی گفت:متاسفانه امسال فرمانداری اهواز برخلاف پارسال که حمایت خوبی در بخش تئاتر داشت، اقدامی در این خصوص نکرد.

وی ظرفیت تئاتر خیابانی خوزستان را درک نشده توصیف کرد و افزود: زمانی که فرهنگ تئاتر خیابانی و نیاز به آن احساس شود، مسوولان به دنبال هنرمندان برای اجرای این تئاتر خواهند افتاد.

علی بناییان از کارگردان برجسته تئاتر خیابانی و صحنه ای خوزستان و مدیر کانون تئاتر خیابانی خوزستان است و پیش از این در جشنواره های دفاع مقدس کشوری، ماه، مریوان و تئاتر دانشجویی برگزیده شده بود.

هفتمین دوره تئاتر خیابانی باغملک سوم تا ششم شهریور در شهرستان های اهواز و باغملک برگزار می شود. 

جشنواره تئاتر خیابانی باغملک در اهواز در پارک زیتون، پارک گلها، پارک دولت و محوطه تالار آفتاب اهواز برگزار می شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
تاتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment باسلام من خیلی وقته نمایش های اهوازرودنبال میکنم ولی هیچ کدومشون به قشنگی نمایش اقای بهمن تقی پوربه نام چریکه مارال نبود واقعا همه بازیگرهای این نمایش حرفه ای بودن حتی بازیگرهای فرم این نمایش مخصوصاکسی که زیرطابوت هست ومیخوان باماربکشنش واقعا ترس توی چهرش رو نشون میده واقعا همشون حرفه ای بازی کردن مخصوصا خودبهمن تقی پورکه واقعا عالی بودبه امیدموفقیت کارگردان خوش اخلاقمون بهمن تقی پوروکادرهنریش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار