شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸
فیروزه محمد زمانی قهرمان سابق گلف بانوان آسیا :
قهرمان گلف بانوان آسیا اظهار داشت :به شرط آنکه بستر مناسب فراهم گردد و متوليان فدراسیون عزم خود را جزم کنند و از ایده های تازه و راهکار های مختلف برای جبران ناکامی های گذشته استفاده کنند.
فدراسیون گلف، پس از اینکه 6 ماه و 14 روز توسط سرپرستی اداره می شد، روز یکشنبه ۱۸ مرداد ماه با انتخاب کیکاووس سعیدی، صاحب رییس و از بلاتکلیفی رها شد.  اما، حضور مجدد سعیدی عاملی گردید تا پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده ملی نظرات خود را برای ارتقای وضعیت موجود این رشته بیان کنند.

در این میان فیروزه محمد زمانی تنها کسی است که بعد از انقلاب اسلامی دو کاپ طلا از بازیهای آسیایی پاکستان و هندوستان بدست آورد و اینکه اولین زن ایرانی دارای مجوز مربیگری بین الملل است. با این سوابق درخشان میتواند بهترین کسی باشد در خصوص وضعیت گلف سخن بگوید.

زمانی در ابتدا گفت :شاید فدراسیون به برگزاری مسابقات سوپر لیگ باشگاهها ی کشور دلخوش باشد اما یقیناً نمی توان بگوییم در آسیا موفق ترین هستیم، چرا که در طول 8 سال گذشته نتایج کسب شده نشان می دهد علیرغم بر پایی اردوهای خارج از کشور و صرف هزینه های هنگفت کارنامه ای درخشان نداشته ایم.

قهرمان گلف بانوان آسیا اظهار داشت :به شرط آنکه بستر مناسب فراهم گردد و متوليان فدراسیون عزم خود را جزم کنند و از ایده های تازه و راهکار های مختلف برای جبران ناکامی های گذشته استفاده کنند.

زمانی با اشاره به اتنخاب مجدد کیکاووس سعیدی بعنوان رییس فدراسیون گلف گفت :ایشان یک تجربه پنج ساله را در اداره این فدراسیون داشته و فرازو نشیب فراوان دیده است و امیدوارم در این دوره ی جدید اراده ای از خود نشان داده و افراد مستقل و موثر را به بدنه تشکیلات فدراسیون اضافه کند و مهمتر از همه چیز برای همدل کردن خانواده بزرگ گلف گام بردارند و اعتماد مجدد اعضای مجمع رایک فرصت بداند و دلسوزانه کار کند.

کاپیتان ومربی سابق تیم ملی بانوان ایران در ادامه به اشتیاق بانوان در یادگیری این رشته اشاره کرد و گفت در صورت سرمایه گذاری در این رشته موفقیت هایی چشمگیر در سطح بازیهای بین المللی کسب خواهد شد و در صورت همراهی و حمایت بیشتر وزارت ورزش و جوانان می توانیم به مدال های طلا برسیم. وی تاکید کرد:این ورزش در تمام دنیا از جایگاه بسیار مهم برخوردار است و شخصیت های برجسته به این ورزش روی می آورند و البته کسانی که به قهرمانی می رسند صاحب احترام ویژه ای خواهند شد ولی در ایران نه گلف شناخته شده است و نه آن برخورد مناسب انجام می شود.

فیروزه زمانی در پاسخ به این سوال؛ آیا فضا و امکانات در استانها ی کشور مهیا شده است که این رشته گسترش یابد، عنوان کرد :در صورت تامین امکانات و بسترسازی محیطی، گلف متحول تر خواهد شد، ودر گوشه ای از کشورمان استعداد های نهفته وجود دارد که در این زمینه نیز دلسوزان واقعی آستین بالا بزنند و چهره های مستعد را کشف و تقویت کنند.

زمانی تاکید کرد :گلف اگر می خواهد از شرایط نامناسب کنونی در کسب نتیجه گیری رهایی یابد، تنها رییس فدراسیون می توانند با یک برنامه ریزی های دقیق و حساب شده و اینکه اراده ای هم از خود برای استفاده از ظرفیت های موجود در گلف وخصوصا افراد دور از تشکیلات این فدراسیون روزهای موفقی را رقم بزند

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار