اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴
شهردار کوت عبدالله در نشست خبری:
عبیاوی مدیریت نخاله های ساختمانی در این شهرستان را از موفقیت های شهرداری کوت عبدالله برشمرد و اظهار داشت: بحث ریختن نخاله های شهر اهواز معظل لاینحلی برای شهرستان کارون بود که با مدیریت آن تا حدودی از این مشکل کاسته شده است.
شوشان - سپیده اسکندری :  نشست خبری محمد عبیاوی شهردار کوت عبدالله با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه های مختلف استان در سالن کنفرانس این شهرداری برگزار شد.

در این نشست شهردار کوت عبدالله ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به بازدید مهندس خندان دل از این شهرستان اظهار داشت: در این سفر یک روزه، مهندس خندان دل ضمن بازدید از اکثر پروژه ها ی شهرستان کارون در بحث پروژه ها ی عمرانی، در حجم پروژه و تاثیرگذاری بر عمران شهر و پیشرفت فیزیکی، روند پیشرفت پروژه های این شهرستان را رضایت بخش اعلام کردند.

عبیاوی در ادامه با اشاره به برنامه های عمرانی شهرداری کارون بیان داشت: در سال گذشته اصلاح هندسی و توسعه ی معابر شهری  مقابل مصلی از میدان امام علی تا قلعه چنعان در چهار باند انجام شد، و در سال جاری فاز یک پارک مثلثی و کلنگ زنی پروژه ی آب خام و مسیر پل ششم را خواهیم داشت.

شهردار کوت عبدالله ضمن تشریح برنامه ها ی ویژه ی هفته ی دولت گفت: برای هفته ی دولت پروژه های تاثیر گذار دیگری را شروع خواهیم کرد که ازجمله ی آن ها پروژه ی ادامه ی مسیر پل ششم است که به انتهای خیابان امام شرقی وصل خواهد شد و با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. 

مهندس عبیاوی در ادامه افزود: این پروژه در هر دو مقطع غرب و شرق به اتمام رسیده و با پایان این مقطع در شهرستان کارون، حرکت غرب به شرق اهواز و شهرستان کارون تسهیل خواهد شد و ضمن کاهش بار ترافیکی مسیر پل پنجم و خیابان زند، از لحاظ اقتصادی نیز بخش دیگری از شهر را فعال و وارد صحنه ی شهر خواهد کرد و تکاپویی را در محلات قدیمی کارون از جمله شکاره یک و دو و مهدیس که در حال حاضر در بن بست قرار دارند ایجاد خواهد کرد. 

عبیاوی در خصوص همکاری شهرداری اهواز و کوت عبدلله در ساخت اتوبان غرب به شرق اعلام کرد: در این پروژه بر خلاف تفکر عده ای، شهرداری اهواز تنها در بحث روکش آسفالت همکاری خواهد داشت و بیش از 5 ششم هزینه ی کار به دوش شهرداری کارون خواهد بود.

شهردار کوت عبدالله  انتقال بازارچه ی کارون را از دیگر برنامه های هفته ی دولت خواند و گفت: بازارچه ی جدید درویشیه در 180 غرفه ساخته و آماده ی بهره برداری است لذا بازارچه درویشیه (کوی شهید چمران) در یک ماه آینده جابجا خواهد شد.

وی با اشاره به معظل بزرگ فاضلاب درویشه بیان داشت: پروژه ی فاضلاب درویشیه به طول 450 متر احداث شده و 200 متر دیگر آن در حال احداث است و برای تکمیل این پروژه ی منفعل، 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهندس عبیاوی پروژه ی انتقال آب خام را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: با کمی تاخیر، این پروژه با هزینه ی 25 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی هفته ی گذشته آغاز شد و در اسفندماه به پایان خواهد رسید. با اجرای این پروژه فضای سبز شهرستان کارون و پارک ساحلی تحت پوشش آب خام قرار خواهد گرفت و از آب شرب بی نیاز خواهیم شد. 

شهردار کوت عبدالله همچنین اعلام کرد: پروژه ی پارک بانوان از جمله مهم ترین برنامه های این شهرداری است که در 12 هکتار به بهره برداری خواهد رسید و تا کنون در مرحله ی خاکریزی 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عبیاوی مدیریت نخاله های ساختمانی در این شهرستان را از موفقیت های شهرداری کارون برشمرد و اظهار داشت: بحث ریختن نخاله های شهر اهواز معظل لاینحلی برای شهرستان کارون بود که با مدیریت آن تا حدودی از این مشکل کاسته شده است.

وی افزود: در جلسات متعددی که داشتیم تصمیم بر این شد تا از این نخاله های ساختمانی استفاده ی بهینه  شود لذا در تفاهم نامه ای با سازمان خدمات موتوری قرار بر این شد تا خاک های ناشی از گود برداری در ساحل تخلیه شود تا در مرحله ی بعد خاک نباتی استفاده شود. با این حساب هم مشکل تخلیه نخاله های ساختمانی حل خواهد شدو هم هزینه ی خاک ریزی از روی دوش شهرداری برداشته شده و هم از یک وضعیت نابسامان استفاده بهینه می شود.

شهردار کوت عبدالله در پایان گفت: در بحث ورزش همکاری خوبی بین شهرداری کوت عبدلله و ورزش محلات این شهرستان انجام شده که از جمله ی آن ها  خاکریزی و تسطیح زمین ها، ساخت سالن های ورزشی و تزریق اعتبار برای تجهیز این اماکن به وسایل برودتی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار