اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کاندیداهای زیر یک سال بیمه
ارشاد بعنوان ناظر و همچنین هیات مدیره دوره اول خانه مطبوعات به عنوان مرجع رسیدگی طبق صورتجلسه انتخابات، این موارد را بررسی و اعمال نظر نماید
همانگونه که در مطلب پیشین ذکر شد ، پس از انتخابات خانه مطبوعات ، ارگان رسانه ای جریانی که بیشترین رای را در این انتخابات آورد به منظور سرپوش گذاشتن بر جریان انحصارطلب و همچنین سرپوش گذاشتن بر تخلفات عدیده عده ای در وارد کردن 30 نفر از یک رسانه با بیمه کمتر از دو ماه ، در سلسله مطالبی پیروزی جریان احمدی نژاد را در این انتخابات ستود و با درج مطالب متعدد ، از شکسته شدن کمر اصلاحات در خوزستان خبر داد !

اما پایگاه خبری شوشان فارغ از این هیاهو و صرفا با ادله ، تخلفات را عیان می کند و ارشاد خوزستان به عنوان ناظر و همچنین هیات مدیره دوره ی اول خانه مطبوعات به عنوان مرجع رسیدگی طبق صورت جلسه انتخابات ، این موارد را بررسی و اعمال نظر نماید.

در تبصر 1  ماده 21  اساسنامه تعریف جامع و کاملی از روزنامه نگار ارائه شده و آمده است : « روزنامه نگار در این اساسنامه اعم از خبرنگار، دبیر گروه،‌ معاون دبیر گروه،‌ معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری و سردبیر است که شغل اصلی و مستمر هر یک از عناوین مذکور، رسانه ای باشد و در فهرست بیمه ای رسانه متبوع باشند. » همچنین در تبصره 2 ماده 21 نیز آمده است : «اعضای هیأت مدیره بجز ردیف های 3 و 4 نمی‌توانند شغل رسمی دولتی یا نهادهای عمومی داشته باشند. »

با عنایت به اینکه یک نفر از کاندیداهای روزنامه نگاران به دلیل اشتغال در نهادی دیگر ، حائز شرایط کاندیدا شدن در این رده را نبوده لذا شایسته است هیات مدیره محترم خانه مطبوعات (دوره اول ) طبق صورتجلسه انتخابات که به تایید نماینده ارشاد نیز رسیده ، شرایط عضویت این کاندیدا را بررسی نماید.  

 همچنین طبق ماده 42 اساسنامه تبصره 7 ، « برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای (منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها به عنوان روزنامه نگار» جزو شرایط اصلی عضویت روزنامه نگاران ذکر شده است که بر این اساس عده ای بخصوص در میان کاندیداهای روزنامه نگاران فاقد سابقه یکساله به عنوان روزنامه نگار می باشد. 

البته در پایان همین بند در پرانتز آمده است که برای اولین مجمع عمومی سابقه 2 ماهه کفایت می کند. از آنجا که مجمع عمومی منتهی به انتخابات ، چهارمین مجمع محسوب می شود ( طبق اسناد ارائه شده و صورتجلسه های سه مجمع ) بنابراین برخی از افراد ثبت نام شده و همچنین کاندیداهای روزنامه نگاران به دلیل بیمه زیر یک سال ، فاقد چنین شرایطی هستند. 

این مطلب ادامه دارد....
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حالا زال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
comment
0
0
comment نوش دار بعد از مرگ سهراب
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
comment
0
0
comment علی کجای این مطلب حرف از ورود سازمان بازرسی به تخلفات انتخابات خانه مطبوعات رو داره که تیتر زدی .... ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار