شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
بازدید فرماندار اهواز از سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز
ارزانی بیرگانی با تقدیر از زحمات و اقدامات مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز افزود: تاکنون اقدامات خوبی در جهت سامان‌دهی مزار این شهید بزرگوار صورت گرفته است. در نظر گرفتن مکانی در آرامستان اهواز جهت خاکسپاری شهدای حرم نیز در خور تحسین است.
مهندس اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز  از سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز بازدید نمود .

 به گزارش روابط عمومی سازمان در این بازدید، اسماعیل ارزانی بیرگانی ابتدا به زیارت قبور شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای معزز مدافع حرم و مزار سردار علی هاشمی پرداخت و سپس از سطح گلزار و سایت اداری سازمان بازدید نمود .

ارزانی بیرگانی  به منظور بررسی وضعیت گلزار شهدا و پیگیری سامان‌دهی قطعه شهدا در آرامستان اهواز، از این قطعه بازدید کرد.

فرماندار اهواز  پس از بازدید از قطعه شهدای آرامستان اهواز، در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها ، اظهار کرد: برای سامان‌دهی قطعه یک شهدا مذاکراتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده است. براساس بازدیدی که امروز از این امکان به عمل آمد، اقدامات زیادی جهت سامان‌دهی گلزار شهدا باید انجام شود.
 
وی ادامه داد: طرح برای سامان‌دهی گلزار شهدا از سوی بنیاد شهید آماده شد و پس از بررسی، به تصویب رسید. این طرح در اسرع وقت به اجرا در خواهد آمد.
 
فرماندار اهواز درباره تعیین وضعیت قبول بالای 35 سال در آرامستان شهر اهواز گفت: با توجه به این‌که مردم اهواز مردمی بسیار عاطفی و به نوعی وابسته به اموات خود هستند، واگذاری قبور بالای 35 سال کاری بسیار مشکل است لذا ضروری است در این زمینه با علما بیشتر گفت‌وگو کرد.
 
ارزانی درباره سامان‌دهی مزار و یادمان سردار شهید علی هاشمی نیز اظهار کرد: سردار شهید علی هاشمی یکی از شهدای شاخص استان است. شهید هاشمی به عنوان فرمانده سپاه ششم، تقریبا بالاترین مقام را در این حوزه داشته است و طبیعی است که باید آرامگاهی در خور ایشان به عنوان نمادی از شهدای اهواز در نظر گرفته شود.
 
فرماندار اهواز با تقدیر از زحمات و اقدامات مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز افزود: تاکنون اقدامات خوبی در جهت سامان‌دهی مزار این شهید بزرگوار صورت گرفته اما نیاز است که عملیات اجرایی با سرعت بیشتری پیش رود. در نظر گرفتن مکانی در آرامستان اهواز جهت خاکسپاری شهدای حرم نیز در خور تحسین است، به هر حال در خارج از خاک جمهوری اسلامی می‌جنگیم و شهدای حرم نیز باید مکان شاخصی در گلزار شهدا داشته باشند.

حسین برون مدیر عامل سازمان گزارشی از کارهای عمرانی و فرهنگی صورت گرفته در سازمان به ایشان ارائه نموده و در مورد به اتمام رسیدن محل دفن اموات در آرامستان کنونی و لزوم اندیشیدن چاره ای در خصوص جابجایی به آرامستان باغ فردوس در آینده نزدیک و تسریع انجام کارهای زیربنایی و عمرانی این آرامستان هشدار داد .

وی اضافه کرد که طبق دستور سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز و همکاری محمد صفری معاونت فنی عمرانی شهردار ، انجام مراحل اولیه کارهای عمرانی و زیربنایی این آرامستان باغ فردوس  با سرعت بیشتری در حال انجام می باشد .







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار