اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
دکتر مقتدایی:
طرح تردد خودروهای پلاک اروند در استان، با استفاده از بنرهای قانونی اجرا شد. اگر تمام مجامع جمع شوند و مارا درباره این طرح بازخواست کنند باز هم برای پاسخ آن ها استدلال داریم. زیرا تمام کار براساس قانون اجرا شده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه تاکنون 40 درصد از بخش‌های مختلف استان بخش نامه خرید کالاها و خدمات داخلی را اجرا کرده‌اند، گفت: اگر این بخش نامه در تمام بخش‌ها اجرایی شود، قطعا تحول بزرگی در استان رخ می‌دهد و صنایع بزرگی مانند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، صنایع فولاد، شرکت ملی حفاری ایران و سازمان آب و برق نقش اساسی در دست یابی به این تحول دارند.
 
عبدالحسن مقتدایی در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه علمی کاربردی خوزستان امروز، 31 مردادماه در محل شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد، اظهارکرد: شرکت ملی حفاری ایران جزو شرکت‌های شاخص کشور است که به دلیل فعالیت در خوزستان می‌تواند نقش بسزایی در اجرای بخش نامه خرید کالای داخلی ایفا کند.
 
وی با تاکید بر اجرای این بخش نامه در تمام استان به ویژه در صنایع افزود: با تلفیق امکانات و شناخت استعدادهای پنهان در قالب اجرای بخش نامه خرید داخل، می‌توانیم بسیاری از مشکلات و کمبودهای استان استان را برطرف می‌کنیم.
 
مقتدایی تصریح کرد: در خوزستان ظرفیت‌هایی صنعتی، کشاورزی و آبی وجود دارد که آن را در کشور شاخص کرده است و به دلیل این شرایط خاص و منحصر به فرد، استان نقش حمایت کننده اقتصاد کشور را ایفا می‌کند.
 
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان با تمام ظرفیت‌های خود به ویژه نفت خدمات فراوانی را به کشور ارائه داد به طوری که در بخش اقتصادی همیشه سفره استان ما باز و گسترده بوده است؛ با امکانات و ظرفیت‌های استان بدون نفت، می‌توانیم تلفیقی از استانداردها و امکانات ایجاد کنیم و شرایطی به وجود بیاوریم که زمینه عمران در استان ما را فراهم کند.
 
وی بیان کرد: نرخ تورم خوزستان در ایام عید 4 درصد زیر عدد متوسط کشوری بود و این مساله نشان دهنده توجه ویژه، کنترل بازار و دقت و نظارت زیاد در بازار داخلی بوده است که خوشبختانه هدایت خوبی در طول این چند وقت اخیر در بازار انجام شد که اوج آن در ایام عید بود.
 
مقتدایی اظهار کرد: بازار کنونی با وجود این موفقیت‌ها اما هنوز در شان مردم خوزستان نیست و وجود بساطی‌های زیاد در سطح شهر وضعیت خوبی نیست اما این مساله قطعا به زودی بهبود خواهد یافت.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: علیرغم کاهش 28 درصدی اعتبارات تملک و دارایی اما بازار ما همچنان رونق دارد و تمام این موفقیت‌ها با استفاده از امکانات موجود و اختیارات استانی محقق شده است.
 
وی بیان کرد: هر مدیری تابع تصمیمات کشوری است اما حوزه اختیارات و امکانات هر مدیر با اعمال مدیریت صحیح می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند که نمونه بارز آن اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خاصی مانند استانی شدن تردد خودروهای پلاک اروند بود.
 
مقتدایی افزود: طرح تردد خودروهای پلاک اروند در استان، با استفاده از بنرهای قانونی اجرا شد. اگر تمام مجامع جمع شوند و ما در باره ی این طرح بازخواست کنند باز هم برای پاسخ آن ها استدلال داریم. زیرا تمام کار براساس قانون اجرا شده است.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی اقدام بزرگی است و در طول سال گذشته 60 پروژه خاص در استان اجرا شد که اگر اجرا نمی‌کردیم بازخواست هم نمی‌شدیم.
 
وی اظهار کرد: اجرای پروژه‌های خاص و فعالسازی بخش‌های راکد موجب شده است که امروز تمام اقتصاد مرزی در بخش آبی و خاکی فعال باشد و مرزهایی که زمانی بلااستفاده بود، امروز صاحب رویه صادرات و واردات شده‌اند؛ بازارچه شلمچه امسال یک میلیارد و 100 میلیون تومان معاملات صادراتی داشته است.
 
وی با تاکید به انجام تمام مناقصات بیمه‌ای صنایع داخلی در خوزستان گفت: 9 درصد هر مناقصه بیمه‌ای برای استان ارزش افزوده دارد. اگر صنعتی کارهای بیمه‌ای خود را در مرکز انجام دهد یعنی 9 درصد مبلغ مناقصه را شهرداری تهران پرداخت کرده است؛ چرا نباید این مبلغ در استان پرداخت شود و در نهایت برای عمران شهرهای ما خرج نشود.
 
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: چرا باید بیمه سد گتوند و نیروگاه رامین که تمام خطرات و تبعات منفی آن برای مردم خوزستان است، در تهران انجام شود و ارزش افزوده این بیمه به حساب شهرداری تهران برود؛ پولی که می‌توانست برای مردم مجاوز سد و نیروگاه خرج شود.
 
مقتدایی بیان کرد: وقتی از بخش نامه خرید کالاها و خدمات داخل صحبت می‌کنیم یعنی باید این موضوع را در تمام موارد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار دهیم و حتی یک مجری که در برنامه‌ها اجرا می‌کند یا قاری که قرآن می‌خواند، باید خوزستانی باشد.
 
وی با بیان اینکه خوزستان نسبت به کشور 22 سال عقب ماندگی دارد، خاطرنشان کرد: 22 سال عقب ماندگی خوزستان نسبت به کشور زمانی جیران می‌شود که ما به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای کنیم‌ و نهایت بهره‌مندی را از آن‌ها داشته باشیم؛ یقین دارم تا 2 هزار میلیارد تومان هم می‌توان از امکانات و ظرفیت‌های داخل استان استفاده و استان را بدون نفت اداره کرد.
 
به گزارش ایسنا، در پایان این نشست با حضور استاندار خوزستان تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و  دانشگاه علمی کاربردی خوزستان به منظور توسعه فعالیت های آموزش مهارتی و با هدف جذب دانشجو از خارج کشور به امضا رسید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
comment
0
0
comment سلام . اگر شهامت دارید این مظالب را به اطلاع جناب آقای مقتدایی ومردم برسنید .1- وقتی که اعتقاد دارید باید قاری قران شبکه خوزستان از خوزستان باشد چرا جناب اقای خبیر 5 فرماندار شهرهای استان خوزستان را از استانهای ایلام و لرستان انتخاب ومنصوب شده اند 2- چرا روی ماشین خارجی پلاک اروند تبلیغ می نمایید در صورتی که مدعی استفاده از تولیدات داخلی هستید 3- چرا نباید مردم خوزستان از عایدات نفت بهرمند شوند
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
comment
0
0
comment سلام . اگر شهامت دارید این مظالب را به اطلاع جناب آقای مقتدایی ومردم برسنید .1- وقتی که اعتقاد دارید باید قاری قران شبکه خوزستان از خوزستان باشد چرا جناب اقای ... 5 فرماندار شهرهای استان خوزستان را از استانهای ایلام و لرستان انتخاب ومنصوب کرده اند 2- چرا روی ماشین خارجی پلاک اروند تبلیغ می نمایید در صورتی که مدعی استفاده از تولیدات داخلی هستید 3- چرا نباید مردم خوزستان از عایدات نفت بهرمند شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار