شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷

روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: چند صباحي بيشتر از انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي نگذشته اما فضاي روزهاي قبل از انتخابات و ايام انتخابات در اذهان باقي است. ‏ به ياد داريم که حتي قبل از روز انتخابات، نامزدها چگونه دور مردم مي گشتند و گوش به زنگ بودند كه براي يکي اتفاق ناگوار يا خوشايندي رخ بدهد تا در عزا و عروسي حضور فعال داشته باشند.

يک تماس تلفني يا موبايلي را بدون جواب نمي گذاشتند و خلاصه دربست خود را در خدمت همگان قرار داده بودند و قول و وعده هم در صورت انتخاب شدن، تا دلت بخواهد. اين وضع در مورد تازه واردها بيشتر چشمگير بود چون قديمي ها به هر حال بعضي ها خيالشان راحت بود که چون راه را قبلا طي کرده اند، مي دانند از کدام مسير و کانال بايد بروند تا به مقصد برسد و مردم همه به حمد ا... به درجه اي رسيده اند که خوب را از خوب تر و بد را از بدتر تشخيص مي دهند اما جديدها رقابت بيشتري داشتند و اطمينان مي دادند که در صورت ورود به مجلس موکلين خود را فراموش نخواهند کرد و با ديگر نمايندگان تعامل و همدلي خواهند داشت تا بتوانند در مجلس خودي نشان بدهند.‏ ولي خيلي زودتر از آنچه که پيش بيني مي شد، بي وفايي نمايندگان راه يافته به مجلس آشکار شد و معلوم گرديد حق به جانب آنها بود که رفاقت ها و وعده وعيدهاي آنها را باور نداشتند و اکثراً، آن نشدند که نشان مي دادند.

شاهد کساني که اين ادعا را مي کنند، دو نمونه واضح است. يکي اينکه آقايان بعد از رفتن به خانه ملت و اداي سوگند، تلفن هاي همراه خود را خاموش کردند و انگار نه انگار تا چند روز پيش چه رفتاري داشتند. ‏ ديگر اينکه انتخابات هيئت رئيسه مجلس که در آن فقط يکي از نمايندگان استان (سيد شريف حسيني) توانست با راي بالا به هيئت رئيسه راه يابد و بقيه نتوانسته اند خود را مطرح و راهي براي ورود اعضاي بيشتري پيدا کنند، در حاليکه در دوره هاي گذشته لااقل براي دلخوشي هم که بود نمايندگان بيشتري در ترکيب هيئت رئيسه داشتيم و حالا اگر سيد شريف در جمع نمايندگان ما نبود تا ناظر کار پردازان مجلس شود، چقدر براي ما افت داشت.

يکي از نمايندگان استان اين وضعيت را ناشي از دو دستگي آنها در مجلس عنوان کرد که اگر چنين باشد واقعا اين وضع براي استاني مثل خوزستان که قطب صنعت، کشاورزي و اقتصاد کشور است، فاجعه بار مي باشد. البته هنوز هم دير نشده و انتخاب اعضاي کميسيون ها را در پيش داريم که بايد فعالانه رايزني و نمايندگان استان به آنها راه يابند. سادات ابراهيمي نماينده مردم شوشتر و گتوند در اين باره معتقد است نمايندگان بايد سعي کنند در کميسيون هاي بيشتري حضور يابند و اصرار به عضويت در يکي دو کميسيون نداشته باشند به طوري که 18 نماينده در کميسيون هاي متفاوت حضور يابند. البته کميسيون هاي مانند انرژي و کشاورزي و صنعت براي استان خيلي مهم است اما نبايد همه اصرار به حضور در آنها داشته باشند و اگر در اين مورد خوب عمل نکنيم، حقمان ضايع مي شود.

به هر حال اگر برخي نمايندگان استان پس از راه يابي به مجلس نسبت به مردم کم محبت شده اند، لااقل بخاطر پرستيژ خودشان و پيشرفت خوزستان با يکديگر عناد نکنند و برعکس با حمايت از يکديگر و رايزني هاي مفيد، جايگاه شايسته اي براي نمايندگان خوزستان در مجلس ايجاد کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار