اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
در گفتگو با شهردار هفتکل مطرح شد:
مهندس حامد رضایی گفت: متاسفانه درآمدهای شهرداری در تمام استان خوزستان درآمدهای ناپایدار و ناکافی است.
مهندس حامد رضایی شهردار شهر هفتکل در گفتگوی اختصاصی با شوشان گفت: متاسفانه درآمدهای شهرداری در تمام استان خوزستان درآمدهای ناپایدار و ناکافی است و همیشه با کاهش روبه رو بوده است و رکود اقتصادی از مهمترین عوامل این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: پارسال درآمدهای شهرداری نسبت به سال جاری درامدهای معقول تری بود، اما امسال تقریبا با کاهش چشمگیری در درآمدها مواجه شده ایم به گونه ای که در برخی از ماه های سال حتی تا 50 درصد کاهش درامد داریم.

شهردار هفتکل بیان داشت: شهرداری هفتکل به طور متوسط روزانه برای خرج یومیه خود نیاز به رقمی بالغ بر 5 میلیون تومان دارد، اما شاید درامد ما به 2 میلیون تومان هم نرسد و طبیعی است که توسعه شهرها بستگی به درآمدها و نوع هزینه کرد و ظرفیت های موجود در شهرها دارد.

رضایی گفت: شما در نظر بگیرید برخی شهرهای کوچک بدلیل وجود شرکت های خوب و تولیدی در اطراف خود موفق به توسعه و پیشرفت های خوبی شده اند، اما در هفتکل تنها یک کارخانه سیمان وجود دارد که قضیه ای همچون شترمرغ دارد، یک بار میگوید عوارض را به شهرداری رامهرمز داده ام و یک بار می گوید به هفتکل و به هیچ یک هم نداده و چون تولید این کارخانه صادراتی است هیچ طلبی هم بابت ارزش افزوده برای ما باقی نمی گذارد، از این رو راههای درآمدی شهرداری هفتکل بسیار کم است.

وی تصریح کرد: با توجه به رکود اقتصادی حتی مردم دیگر برای ساخت و ساز تمایلی از خود نشان نمی دهند و این موضوع هم باعث کاهش درآمدهای ما شده است، اما علیرغم تمامی این مشکلات هیچ وقت دست از تلاش برنداشته ایم و خدا را شکر پروژه ها را طبق برنامه پیش می بریم، به طور مثال در حال حاضر ورودی از نفت سفید که به یکی از زیباترین ورودی ها تبدیل خواهد شد در دستور کار است و انشاء الله به زودی به بهره برداری خواهد رسید، همچنین احداث سایبان های بازار تداوم دارد و در حال انجام است.

شهردار هفتکل اضافه کرد: جدای از اینها جدول گذاری و لوله گذاری فاضلاب هم در حال انجام است.

رضایی بیان داشت: پرسنل شهرداری هفتکل در حال حاضر 140 نفر می باشند که با بیمه و مالیات و البته حقوق ماهیانه که متاسفانه 6 ماه عقب افتاده است نیاز 270 میلیونی ما را اعلام می کند، جدای از موضوع فوق در حال حاضر 26 بازنشسته در شهرداری وجود دارد که سنوات 700 میلیون تومانی آنها را هنوز پرداخت نکرده ایم، همچنین 500 میلیون تومان به بیمه، 500 میلیون به پیمانکاران، 400 میلیون تومان بابت برق، 200 میلیون تومان اداری، 200 میلیون سنگ شکن و ... بدهکاریم که سرجمع بدهی ها ما را نزدیک به 4 میلیارد تومان می کند و واقعا پرداخت این رقم از توان ما خارج است.

وی گفت: باتوجه به محدودیت اعتبارات در سال جاری و در هفته دولت که در آن قرار داریم تنها به انجام فعالیت های فرهنگی و نصب بنر و جمع آوری نخاله ها و زباله های سطح شهر خواهیم پرداخت.

شهردار هفتکل گفت: اعتبارات سال جاری شهرداری که از استان قرار است به ما اختصاص یابد طی شنیده ها 28 درصد کاهش  خواهد داشت و از 1میلیارد و 550 میلیون مصوب که تنها 1 میلیارد و 290 میلیون به ما اختصاص داده شد شاید امسال به 900 میلیون برسیم و این رویه واقعا به آینده کاری شهرداری ضربه می زند.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه هفتکل شهری اغماری است و شهرهای کوچک در اطراف آن قرار دارند گفت: نحوه خدمات رسانی ما با توجه به چنین مشکلی با سختی مواجه است، اما علیرغم تمام این معضلات سعی کرده ایم در راستای رضایت مندی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار