اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
معاون عمرانی استانداری خوزستان
از نظر اعتباری اهواز با 916 میلیارد ریال شهرستان اول استان، بهبهان با 655 میلیارد ریال شهرستان دوم و شوش با 539 میلیارد ریال استان سوم می باشد، لازم به ذکر است که جمع اعتبارات سال گذشته 4 هزار و 384 میلیارد ریال و امسال 5 هزار و 652 میلیارد ریال می باشد که با افزایش 29 درصدی روبه رو است.
میثم حلالی نصب: 
دکتر احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در نشست خبری که با اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت عمرانی استان خوزستان برگزار شد گفت: از مهمترین اهداف ما در دولت تدبیر و امید و با تاکید استاندار علیرغم وجود مشکلات فراوان در استان خوزستان و همچنین شرایط تحریمی که بر ما گذشت و کمبود اعتبارات و حجم وسیع مشکلات در مسئله آب و فاضلاب، محیط زیست، مسائل اقلیمی به خصوص ریزگردها و جاده ها و ... وهمچنین عقب ماندگی های حاصل از جنگ به خوبی وارد شویم و با فعالیت های گسترده ایی که انجام میدهیم باعث رضایت مندی مردم خوزستان شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 713 پروژه در هفته دولت سال جاری در خوزستان با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 652 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد گفت: از پروژه های فوق 73 مورد ملی، 271 مورد استانی و 369 مورد از سایر منابع تامین شده است همچنین لازم به ذکر است که 376 پروژه در 210 روستا مد نظر است و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 990 میلیون ریال به بهره برداری خواهند رسید و 39 شهر را هم با 337 پروژه و با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 652 میلیارد ریال به بهره برداری خواهیم رساند.

سیاحی بیان داشت: در بین سایر دستگاه ها بیشترین میزان اعتبار به راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر هزار و 244 میلیارد ریال رتبه اول را داراست، همچنین سازمان آب و برق خوزستان با 685 میلیارد ریال رتبه دوم و مخابرات رتبه سوم را با 678 میلیارد ریال از آن خود کرده اند، اما بیشترین پروژه را مخابرات با 109 پروژه، توزیع نیروی برق خوزستان با 206 پروژه، بنیاد مسکن با 84 پروژه از آن خود کرده اند و همچنین شهرستان اهواز با 125 پروژه، دزفول 54 پروژه و آبادان با 49 پروژه در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: از نظر اعتباری اهواز با 916 میلیارد ریال شهرستان اول استان، بهبهان با 655 میلیارد ریال شهرستان دوم و شوش با 539 میلیارد ریال استان سوم می باشد، لازم به ذکر است که جمع اعتبارات سال گذشته 4 هزار و 384 میلیارد ریال و امسال 5 هزار و 652 میلیارد ریال می باشد که با افزایش 29 درصدی روبه رو است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: از نظر تفکیک در زمینه مسکن، عمران روستایی، عشایری 322 پروژه،در زمینه انرژی 117 پروژه و در زمینه فن آوری ارتباطات و اطلاعات 109 پروژه مد نظر قرار گرفت که عمده ترین آنها در خصوص بحث انتقال و اصلاح شبکه برق در راستای کاهش اتلاف انرژی می باشد، از این رو 418 ترانس جدید و 287 شبکه را با 254 میلیارد ریال به نتیجه رسانده ایم، همچنین 27 مدرسه را با 127 کلاس درس را با 301 میلیارد ریال احداث و نوسازی انجام داده ایم.

سیاحی گفت: در خصوص گازرسانی 267 کیلومتر در سطح 17 شهرستان با 7 هزار و 130 انشعاب و 350 میلیارد ریال افتتاح شده و همچنین اینکه 393 کیلومتر با 7 هزار و 180 انشعاب در 13 هرستان با اعتباری بالغ بر 410 میلیارد ریال شروع به کار شده است.

وی اضافه کرد: در مخابرات و در شبکه های فیبرنوری و همراه 678 میلیارد ریال هزینه شده، در آبرسانی روستاها 172 میلیارد ریال مد نظر قرار گرفته و انشاء الله به افتتاح خواهند رسید، از این رو با افتتاح چنین پروژه هایی و همچنین تدوین سایر پروژه ها آینده خوزستان را بسیار روشن می بینم، اما این را هم می پذیریم که هنوز نتوانستیم علیرغم وجود ظرفیتها، پتانسیلها و قابلیت های فراوان به نقطه ایی که می خواهیم برسیم و اگر بتوانیم با توجه به وفاقی که در استان بوجود آمده همدل گام برداریم قطعا با توجه به ظرفیت نمایندگان استان در حوزه های مختلف بسته های قابل قبولی را به استان هدیه دهیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در بش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در راستای فعالیت های صورت گرفته در زمینه طرح مقام معظم رهبری موسوم به 550 هزار هکتاری گفت: این طرح بزرگترین طرح قبل و بعد از انقلاب در تمام کشور می باشد و 5/6 برابر نیشکر وسعت دارد.

سیاحی اظهار داشت: برای این طرح تا سال 87 تنها 675 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده بود و بعد از آن با عنایت ویژه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی 5/1 میلیارد دلار به این طرح در فازهای مختلف و ظرف 3 سال اختصاص می یابد که 20 شهر استان خوزستان و 1 شهر استان ایلام را پوشش می دهد.

وی در همین رابطه ادامه داد: در حال حاضر 238 هزار هکتار از این پروژه در دست اجراست و غریب 9هزار و 700 نفر در این پروژه مشغول کار هستند و 3هزار و 850 خودرو سبک و سنگین فعالیت گسترده ایی دارند به نحوی که ماهیانه حدود 4500 تا 6000 هکتار از شبکه های مدرن زهکشی زیرزمینی و کانال آبیاری و تسطیح و تجهیز را در آنها شاهد هستیم و ارقام دلالت بر افزایش 9 میلیون تنی محصولات در سال را دارد و قطعا با این اتفاق خوزستان می تواند جایگاه اول و بلامنازع تولید گندم و محصولات کشاورزی را در کشور از آن خود می کند و ارزش ریالی معادل 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای ما به ارمغان می آورد.

سیاحی گفت: اما مهمترین موضوعی که ما در این پروژه بر آن اصرار داریم 312 هزار هکتار باقی مانده است که اکثرا در حوزه کرخه می باشد و باید فکری برای تامین آب و اجرای این بخش وسیع و مهم هم باشیم.

موضوع دیگری که سیاحی در رابطه با آن بحث کرد سد گتوند و مشکلات ایجاد شده توسط این سد بود: یکی از فعالیت های سد گتوند ذخیره سازی 4 میلیارد متر مکعب آب می باشد و باید از این ذخیره 480 مگاوات برق تولید کند ولی غلظت املاح آنقدر بالاست که صدمه های فراوانی به کشاورزی زده است، این در حالی است که 85 درصد مردم از کارون آب می گیرند و عامل 25 درصد شوری کارون همین سد گتوند است و مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای ما بوجود آورده، از این رو نگاه های مختلفی در راستای سد گتوند وجود دارد و5 گزینه مد نظر است تا به شرایط مد نظر برسیم، اما ما اجازه هیچ کاری را تا تائیدیه محیط زیست پشت سر آن نباشد نمی دهیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر 6400 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و 73 هزار پروژه در کشور که برای به نتیجه رساندن 6400 پروژه در خوزستان رقمی بالغ بر 2هزار و 700 میلیارد تومان نیاز است و اگر بخش خصوصی وارد کار نشود و سرمایه گذار خارجی وجود نداشته باشد به هیچ عنوان نمی توانیم این میزان پروژه را به نتیجه برسانیم، امامتاسفانه علیرغم اینکه برخی از این پروژه ها به منافع ملی کشور مربوط می شود برخی از دستگاه های کل در تهران به روند اجرایی آنها توجه ندارند.

وی بیان داشت: یکی از خواسته های استان و همچنین استاندار استفاده از تولیدات داخل استان است و با فشارهایی که وارد شد توانستیم 75 درصد این امر را محقق کنیم،اما برخی از دستگاه های بزرگ برای به نتیجه رسیدن کامل این مهم کم لطفی می کنند و بعضا با آنها مدارا می کنیم، اما اگر الزام بر کار وجود داشته باشد قطعا با دستگاه های خاطی برخورد و آنها را منع هم خواهیم کرد.

سیاحی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع قطار شهری و گلایه از روند اجرایی آن گفت: متاسفانه در روند اجرایی قطار شهری اهواز رکود شدید کاری داریم و در حال تصمیم گیری برای خلع ید کردن پیمانکار این پروژه هستیم، متاسفانه علیرغم گذشت 8 سال از پروژه فوق تنها 28 درصد پیشرفت در ان شاهد هستیم و با توجه به اینکه 466 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته واقعا زیبنده نیست این رقم پیشرفت فیزیکی پروژه باشد، از این رو از قطار شهری به شدت گلایه مند هستیم و تمام مراحل قانونی را برای رفع مشکلات در دستورکار خواهیم داشت.

وی گفت: در سال گذشته برای رفع مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها مبلغ 700 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که 600 میلیارد به شهرداری ها و 100 میلیارد به دهیاری ها پرداخت داشته ایم.

سیاحی گفت: موضوع دیگری که باید به ان اشاره داشت بحث گرد و غبار است که در این راستا 245 میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار گرفت که این اعتبار به بخش های مختلف از جمله فرودگاه، تجهیز سیستم هواشناسی، ایستگاه های در اختیار محیط زیست و مقابله با این پدیده پرداخت شد، همچنین اینکه 5/24 میلیارد تومان در اختیار بانکها برای استفاده از در و پنجره های دوجداره قرار گرفته و شرکت نفت متعهد شده که 50 هزار هکتار را در مقابله با ریزگردها برنامه ریزی کند، همچنین مصوب شد درمان  مردم در این برهه رایگان صورت گیرد و وزارت نفت هم 30 میلیارد تومان برای بیابان زدایی 478 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کند، جدای از این 5/4 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ها و دهیاری ها برای خرید ماشین آلات شستشو اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: متاسفانه مشکلات زیست محیطی در تالاب هورالعظیم هنوز به قوت خود باقی است به نحوی که 3 هفته گذشته وضعیت بسیار بغرنج شده بود و تمام جانوران تالاب به حالت خفگی درآمده بودند و با افزایش 50 متر مکعبی آب در ثانیه بخشی از این مشکلات را مرتفع نمائیم.

سیاحی بیان داشت:اینکه خوزستان همیشه در زمینه تخصیص اعتبارات استان اول و دوم کشور است را می پذیریم،اما حجم مشکلات استان هم به همین میزان است و طبیعتا تنها با تامین اعتبارات که برای توسعه استان محدود هم هستند نمی توان به نتیجه دلخواه رسید، از این رو به نظر می رسد مردم باید برای رسیدن به دلخواه ها صبور باشند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: یکی از گلایه های ما میزان تخصیص ارزش افزوده به استان خوزستان والبته نحوه توزیع ان است، اینکه بیشتر درآمد استان از 6 شهرستان صورت می گرد درست، اما اینکه تمام اعتبارات ارزش افزوده به این شهرستان برود علیرغم قانونی بودن ولی مورد قبول ما نیست، زیرا فاصله طبقاتی شدید بین شهرهای استان خوزستان بوجود می آید و باید برای این موضوع فکری کرد و نگذاریم تمام 75 درصد این اعتبارات به 6 شهرستان مد نظر بروند. 

معاون عمرانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای حل معضل فاضلاب اهواز نیاز به اعتبار هزار میلیارد تومانی داریم، اما نمی توانیم بپذیریم علیرغم تمامی هزینه های صورت گرفته از شرق تا غرب اهواز 23 ورودی فاضلاب به کارون داشته باشیم و این بسیار برای ما نگران کننده است، همچنین اینکه شبکه های قدیمی اهواز در مرکز شهر هر روز با مشکل مواجه هستند و شرایط واقعا سخت است و باید فکری برای این معضل کرد.

وی به فعالیت های صورت گرفته در زمینه راههای استان اشاره کرد و گفت: فعالیت های صورت گرفته باعث کاهش چشمگیر تلفات جاده ای شده است، همچنین اینکه این مهم از تاکیدات موکد استاندار است.

سیاحی در پایان گفت: 1300 میلیارد تومان برای موضوع گردشگری مد نظر است و انشاء الله تصمیم داریم تا ایام نوروز اقدامات موثری را در استان انجام دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار