اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
هو الشافی

اول شهریور ماه سالروز تولد حکیم فرزانه شیخ الرئیس ابوعلی سینا بزرگ دانشمند و طبیب برجسته و نامدار ایرانی جهان اسلام و روز پزشک که امسال در میان دو میلاد مسعود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و دهه کرامت واقع شده است بر همه پزشکان عزیز و زحمتکش مبارک باد.جایگاه و منزلت پزشکان نزد همه اقوام و ملل خصوصاً ایرانیان از دیربازمرتبه‌ای بس والا داشته که این امر مرهون تلاش و نقش آنان در حفظ و ارتقاء سلامت همه افراد جامعه در همه شرایط خصوصاً در ایامی سخت همچون بیماریهای فراگیر در دوران دور و نزدیک و علی‌الخصوص در دوران دفاع مقدس می‌باشد که افتخاری جاودانه و حقیقی برای خادمین این عرصه فراهم کرده است.تاریخ ایران مشحون از حكايت‌های بی‌نظیری است که طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ی فیض الهی، دستان شفابخش‌خود را برای نجات جان برترین مخلوق پروردگار و حفظ یکی از برترین نعمتهای الهی بکار بسته‌اند. همان‌هایی که به گواهی شاهدان در میدان نبرد شربت شهادت نوشیدند و برزخم‌های بی‌شمارفرزندان این آب وخاک درطول 8 سال جنگ تحمیلی وپس ازآن مرهم گذاشتند. پزشکان، ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی و روانی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که دردهای جسمی و روحی بیماران خود را با روح بلندشان و در سایه الطاف الهی التیام می‌بخشندتا واسطه شفای بیماران به اذن ذات مقدس الهی باشند.

روز پزشک، روز قدردانی از دستان مهربان،مظهر احیاء گری ودم مسیحیائی عزیزانی است کهبا تحمل سختیهای گوناگون درطول دوران تحصیلی و حرفه‌ای،زدودن رنج و درد از جسم و روان دردمندان را وجه همت والای خود قرار داده،بدون هیچ گونه چشم‌داشتی شوق و امید را در کالبد جسم و روح آنان می‌دمند. همانانی که طبابت را با حکمت و اخلاق تخصص را با عشق، ایمان، تقوی و ایثار در هم آمیخته همچون فرشتگانی بی منت و درخواست متعهدانه سر به فرمان خدا نهاده و از جان و دل به کمک نیازمندان و دردمندان می‌شتابندوچه بسا درمانگر بغض‌هاي فرو خورده ناشي از فقر بوده اند و دستان شفابخش‌ شان نه فقط در حوزه جسم، كه به كار روح نيز پرداخته است. آنان كه حضورشان را با تعهد به سوگندي كه خورده اند، در عمل، در زندگي خويش دريافته‌اند كه با هم‌چون اشارتی پیامبرگونه در جهت بهبود بیماران تلاش نمایند.

همچنین با ابلاغ سیاستهای کلان سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب وقرار گرفتن سلامت در راس اولویتهای دولت تدبیر و امید، فرصت‏های کم نظیریبرای اصلاحات در نظام سلامت، جلب بیش از پیش حمایت و اعتماد مردم و سیاستگذاران کشور، و نیز جذب و هدایت منابع به سوی حوزه سلامت فراهمآمدهاست. سزاواراست آحادجامعهپزشکی وهمه سازمان‏هاونهادهای مسؤول،باهمدلی وهمزبانی درجهت تداوم وتعمیق ونهادینه شدن این تحولات بکوشند وازفرصتهای پیش آمده به نحومطلوب بهره برداری کنند. در نهایت، ضمن تبریک مجدداین روز به همه عزیزان و همکاران پزشک که در اقصی نقاط کشور به کمک دیگر شاغلین این عرصه به همه ملت بزرگ ایران خدمت می‌نمایند؛ سلامتی، شادکامی، بهروزی و خوشبختی همه این عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم و توفیق این خانواده بزرگ را در جهت حفظ و ارتقای سلامت جامعه، رضایتمندی مردم و اهتمام به حفظ کرامت و ارزشهای انسانی آرزومندیم. 

انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار