اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت:در طرح تحول در نظام سلامت، احداث 94 خانه بهداشت با بیش از80 میلیارد ریال در خوزستان در دست اجراست که 74 خانه تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، دکتر شکرا... سلمان زاده دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در اهواز اظهار کرد:در این راستا، بهبود استاندارد مراکز بهداشتی، درمانی با 71 میلیارد ریال و آغاز اجرای برنامه تامین مراقبت های اولیه در مناطق حاشیه و سکونتگاه های غیر رسمی خوزستان و تجهیز 27 آزمایشگاه در مراکز بهداشتی، درمانی در راستای اجرای برنامه بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص شاخص های حوزه بهداشت در یک آمار مقایسه ای از سال 90 تا 92 و 92 تا 94 اظهار کرد: پوشش پزشک تیم سلامت در برنامه بیمه روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر از 84 درصد به 100 درصد افزایش و میزان مرگ و میز نوزادان در هزار تولد زنده از 12.45 به 9.92 و میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال در هزار تولد زنده از 17.60 به 13.08 کاهش یافته است.
سلمان زاده خاطرنشان کرد: تعداد مراکز سلامت جامعه 40 مورد و تعداد پایگاه های سلامت در حاشیه شهرهای خوزستان 59 پایگاه است.

وی ادامه داد: در راستای ادامه اجرای برنامه های طرح تحول در نظام سلامت، سامانه تلفنی بهداشت 190 در خوزستان راه اندازی می شود.

وی افزود:مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل تهدید کننده سلامت می توانند با شماره 190 تماس گرفته،و ماموران حوزه سلامت با خودرو، موضوع را پیگیری می کنند.
وی گفت: این سامانه تا دو ماه آینده راه اندازی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار