اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
 معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امسال در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و دکترای تخصصی ۳۰ درصد از پذیرش‌های این دانشگاه به بومی‌گزینی اختصاص داده شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، عبداله رفیع ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد دانشجویان در سال های ۹۲ تا ۹۴ در واقع هفت هزار و ۲۲۵ نفر بوده که این آمار را در سال های ۹۲ تا ۹۴ به هفت هزار و ۸۰۰ نفر افزایش دادیم. همچنین تعداد دانشکده ها و مجمتع های عالی سلامت در سال های ۹۲ تا ۹۴ در واقع ۱۱ مورد بوده که این رقم را طی سال های ۹۲ تا ۹۴ به ۱۲ مورد افزایش دادیم.

وی افزود: تعداد رشته های این دانشگاه در سال های ۹۲ تا ۹۴ در واقع ۷۷ مورد بوده که این آمار را در سال های ۹۲ تا ۹۴ به ۸۲ مورد افزایش دادیم.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه در سال های ۹۰ تا ۹۲ در واقع یک هزار و ۱۲۵ نفر بوده که این آمار را در سال های ۹۲ تا ۹۴ به یک هزار و ۲۰۰ مورد افزایش دادیم.

رفیع بیان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سال های ۹۲ تا ۹۴ در واقع ۶۰۲ نفر بوده که این آمار را در سال های ۹۲ تا ۹۴ به ۶۲۵ مورد افزایش دادیم.

وی در ارتباط با مراکز سلامت گفت: تعداد ۴۰ پایگاه سلامت جامعه و ۶۰ پایگاه سلامت را در حاشیه شهرها احداث خواهیم کرد.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: به منظور پایداری نیروها در ارائه خدمات بخشی از پذیرش دانشجویان را به بومی گزینی اختصاص دادیم. به عنوان نمونه امسال در رشته های دندانپزشکی، داروسازی و دکترای تخصصی ۳۰ درصد از پذیرش های این دانشگاه به بومی گزینی اختصاص داده شده است.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت های این معاونت برای توسعه پژوهشی و فناوری دانشگاه است. مخاطب این معاونت عمدتا اساتید و دانشجویان بوده و باید بستر لازم را برای انجام تحقیقات کاربردی این دو قشر فراهم کنیم.

نادر ساکی افزود: در زمینه طرح های تحقیقاتی در واقع تحقیقات اساتید و دانشجویان از یک هزار و ۲۱۴ طرح به یک هزار و ۷۳۵ طرح تحقیقاتی افزایش داده شد. این تحقیقات عمدتا به تولید مقالات علمی منجر شده که مقالات را نیز از یک هزار و ۲۴۳ مورد به یک هزار و ۹۷۹ مورد افزایش دادیم.

وی عنوان کرد: تعداد کانون های فرهنگی ـ هنری در سال ۹۰ تا ۹۲ در واقع هفت مورد بوده که این رقم را در سال ۹۲ تا ۹۴ به ۱۰ مورد افزایش دادیم. همچنین تعداد اردوها در سال ۹۰ تا ۹۲ در واقع ۳۷ مورد بوده که این رقم را طی سال های ۹۲ تا ۹۴ به ۶۳ مورد افزایش دادیم.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: تعداد کارگاه ها و محافل در سال ۹۰ تا ۹۲ در واقع ۶۰ مورد بوده که این رقم را در سال ۹۲ تا ۹۴ به ۱۱۸ مورد افزایش دادیم. همچنین تعداد برگزاری کارگاه های آموزشی و پیشگیری در بخش های مختلف در سال ۹۰ تا ۹۲ در واقع ۵۳ مورد بوده که این رقم را در سال ۹۲ تا ۹۴ به ۹۸ مورد افزایش دادیم.

رفیع تأکید کرد: تعداد ارائه خدمات حضوری به دانشجویان و انجام تست غربالگری سال ۹۰ تا ۹۲ در واقع سه هزار و ۲۰۰ مورد بوده که این رقم را در سال ۹۲ تا ۹۴ به چهار هزار و ۱۹۴ مورد افزایش دادیم.

وی بیان کرد: در زمینه کسب مقام های کشوری در مسابقات فرهنگی قبلا سه مقام داشته و سال گذشته آن را به ۹ مقام افزایش داده و در این زمینه ۲۰۰ درصد رشد داشته ایم. همچنین آغاز دوباره فعالیت شوراهای صنفی دانشجویان پس از دو سال وقفه از دیگر موفقیت های این معاونت است.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت: برای اولین بار در کشور انجمن علمی دانشجویی بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را در این دانشگاه راه اندازی کردیم. همچنین طی دو سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار