اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
دکتر نظری تاکید کرد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم و بیماران دغدغه‌ای جز بیماری ندارد.
به گزارش وب دا خوزستان، دکتر ایرج نظری در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: در آغاز کار دولت تدبیر و امید، وضعیت و جایگاه کشور در آن دوره نیازمند مطالعاتی بود. این مطالعات کمتر از یک سال به طول انجامید  و در جریان آن، وضعیت و نیازمندی‌ها بررسی شد و براساس شرایط موجود، برنامه‌ریزی لازم برای آینده صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: آنچه که در نظام سلامت مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، این است که مردم تنها دغدغه بیماری داشته باشند و بابت مسایل جانبی نگرانی نداشته باشند؛ امروز می‌بینیم این موضوع به خوبی محقق شده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه به اجرای طرح توریسم‌درمانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، 500 بیمار عراقی در حوزه بستری در بیمارستان‌های خوزستان پذیرش شدند و از این راه، 15 میلیون دلار به استان تزریق شد.
 
نظری اظهار کرد: برای اجرای توسعه طرح توریسم‌درمانی در استان، سازمان گردشگری و نماینده ویژه وزارت خارجه به همراه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وارد عمل شدند. شرکت‌های شناخته شده جهت واسطه شدن برای هدایت بیماران اعلام آمادگی کردند و اکنون سامانه مربوط به اطلاعات این شرکت‌ها در حال تکمیل است.
 
وی ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات و آغاز به کار این شرکت‌ها، هزینه‌های درمانی بیماران خارجی طبق تعرفه‌های درمانی تعیین‌شده دریافت می‌شود. البته شرایط مناسبی برای ارایه خدمات درمانی در این حوزه نداریم، تخت‌های بیمارستانی ما بسیار کم است و باید حداقل بتوانیم 2 هزار تخت بیمارستانی را فعال کنیم. کمبود تخت‌های بیمارستانی موجب می شود میزان خدمات به اتباع خارجی نیز کاهش یابد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در ارایه خدمات درمانی، اولویت با بیماران کشور خودمان است ولی با وجود همه این تنگناها، تاکنون ارایه خدمات درمانی به بیماران خارجی در استان به خوبی صورت گرفته است که امیدواریم با ورود بخش خصوصی به این طرح، به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست از توسعه پژوهش و توسعه فناوری به عنوان دو بخش مهم آن معاونت نام برد و گفت: مخاطبین ما اساتید و دانشجویان میباشند و برای اینکه بتوانند طرح های تحقیقاتی خود را انجام دهند زمینه لازم را برای آنان فراهم کرده ایم و از 1214 طرح با 1735 طرح رسیده ایم و عمده این طرح ها طرح های کاربردی است که با هدایت اساتید انجام شده اند و منجر به تولید مقالات علمی در مجلات داخلی و خرجی شده و در زمینه مقالات نیز رشدی معدل 62درصد در طول مدت حضور در این معاونت داشته ایم.

وی افزود: در بخش اعزام اساتید و برگزاری کارگاه ها و شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی داشته ایم. سامانه هایی را که به صورت راکد وجو داشتند فعال کرده ایم و دسترسی به پایگاه های معتبر دنیا در بخش مجلات دانشجو نیازمند استفاده از این پایگاه ها بود و ما توانستیم از 10 پایگاه به 600 پایگاه دسترسی پیدا کنیم.

صاکی گفت: در بخش اعزام رشدی در حدود 29% داشته باشیم و اعزام به کنگره های خارجی منجر به رشد و توسعه بین المللی دانشگاه خواهد شد. همچنین کتابخانه دیجیتالی را راه اندازی کرده ایم و 9000 جلد کتاب الکترونیکی برای دانشجویان در دسترس می باشد که مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار گرفت.

دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در ادامه برنامه به ارائه گزارش عملکرد این حوزه پرداخت و گفت: حوزه سلامت متکی به سرمایه های انسانی است و این سرمایه ها در حال حاضر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند و این از نظر فرهنگی و آموزشی وظایف ما را سنگین می کند.

وی افزود: تامین رفاه نسبی دانشجویان از دیگر وظایف دانشگاه است که با قیاس 2 سال آخر دولت دهم و دو سال ابتدایی دولت تدبیر و امید پیشرفت های قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم. شاخص های ما در زمینه های ورزشی، خوابگاهی، تغذیه، فرهنگی و .... پیشرفت های بسیاری داشته که می توان به قهرمانی تیم فوتسال دانشجویان دختر در کشور، ایجاد 98 کارگاه آموزشی در طی 2 سال، ایجاد فضای باز برای دانشجویان برای انجام فعالیت های هنری و فرهنگی، افزایش اردوهای دانشجویی، تهیه تغذیه مناسب برای دانشجویان می توان نام برد. حافظین قرآنی یکی از برند های دانشگاه ما می باشد که به شدت در این زمینه مشغول فعالیت هستیم .

وی گفت: ارتباط با دانشجویان از اولویت های ماست و سیستم گویای 24 ساعته را راه اندازی کرده ایم که بتوانیم جوابگوی تمامی مشکلات آنها باشیم. تمامی خوابگاه های دانشجویی را به اینترنت وایرلس با پهنای باند مناسب تجهیز کرده ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار