اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان
شهبازی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه اجتماعی از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد آبادان از 19 سازمان به حدود 60 سازمان خبر داد که در حوزه های کشاورزی، محیط زیست، فرهنگی، مبارزه با مواد مخدرو.... فعالیت دارند.
فرماندارآبادان دستاوردهای دولت تدبیرو امید دراین شهرستان را تشریح کرد

عزیزاله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با گرامیداشت هفته دولت, درگفت وگو با صدای مرکزآبادان دستاوردهای دولت تدبیرو امید درشهرستان آبادان را تشریح کرد.

 وی  رونق کسب و کار در منطقه را از اهداف اصلی دولت در سال 94  درشهرستان آبادان برشمرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان، شهبازی  از منطقه آزاد اروند به عنوان بنگاه اقتصادی بزرگی یاد کرد که می تواند در حوزه های اقتصادی گام های موثری بردارد.

وی بیان کرد: در کنار فعالیت های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد یکی از برنامه هایی که به دستور دکتر مقتدایی استاندار محترم تعریف شده است، راه اندازی فرصت مغفول مانده ای پروژه ی بازارچه مرزی اروندکنار می باشد. امیدوار هستیم این مرکز تجاری که در هفته دولت افتتاح خواهد شد به عنوان نگینی در استان خوزستان و کشور بدرخشد. با افتتاح این بازارچه ورود اجناس با معافیت های ویژه ی مالیاتی نقش غیرقابل انکاری در رونق اقتصادی منطقه و حفظ جمعیت و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت. با اینکار جاده اقتصادی شمال،شرق و غرب خوزستان به جنوبی ترین نقطه استان متصل خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه اجتماعی از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد آبادان از 19 سازمان به حدود 60 سازمان خبر داد که در حوزه های کشاورزی، محیط زیست، فرهنگی، مبارزه با مواد مخدرو.... فعالیت دارند.

فرماندار ویژه آبادان از 206 پروژه ای که سال گذشته در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، گازرسانی، آب و برق تعریف شده بود، نام برد و اظهار داشت: از 64 میلیارد تومان مبلغی که برای این پروژه ها اختصاص یافته بود تا امروز 46 میلیارد تومان آن از محل مختلف به این پروژه ها اختصاص یافته است که بعد از اهواز در مقام دوم قرار گرفته است. در این هفته 33 پروژه در شهرستان آبادان افتتاح خواهد شد. البته پروژه های اعلام شده بیشتر از این بوده اند، اما نقشه ی راه ما این بود جاهایی که اعتبار آن وجود داشته باشد و مردم بتوانند حتی قبل از افتتاح از آن بهره مند بشوند، افتتاح گردند. در این بین مهمترین پروژه ای که در آستانه افتتاح قرار دارد و فرمانداری ویژه آبادان دستگاه اجرایی آن می باشد، بازارچه مرزی اروندکنار است که با اعتباری بالغ بر 5/2 میلیارد تومان احداث شده است.

شهبازی ضمن تشکر از زحمات ادیبی رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان به سبب برگزاری منظم مسابقات سطح یک جهانی، بین المللی، کشورری و استانی از افتتاح سالن تیراندازی این اداره که بزرگترین سالن تیراندازی جنوب غرب کشور است در هفته دولت خبر داد.

پروژه هایی در حوزه افتتاح کارگاه هایی در شهرک صنعتی، حوزه برق، افتتاح دهیاری، اتمام طرح هادی روستایی، نوسازی مدارس، افتتاح دبیرستان 9 کلاسه در چوئبده، از دیگر برنامه هایی بود که فرمانداری ویژه آبادان به آن اشاره کرد.

وی از همدلی تمام مسئولین شورای اداری شهرستان، ائمه محترم جمعه آبادان، چوئبده و اروندکنار، نمایندگان محترم مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: تمام مجموعه ی شهرستان با هم افزایی در کنار هم، سعی کرده ایم که با دنبال کردن مشکلات و مسائل آبادان در راستای حل این دغدغه ها قدم برداریم. هر چند در بخش هایی ممکن است اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد، ولی همه ی آنها طبیعی است و هدف تمام عزیزان شکوفایی آبادان در تمام ابعاد است.

فرماندار ویژه آبادان از موفقیت های هسته ای اخیر یاد کرد و خاطر نشان ساخت:موضوعی که 12 سال است درکشور با آن دست به گریبان بودیم بحث تحریم های ظالمانه بود که نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران داشت. زحماتی که دولت خدمتگزار انجام دادند و در واقع تلاشهای 12 ساله جمهوری اسلامی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای به ثمر نشست به شکلی که مقام معظم رهبری از مجموعه کسانی که در این زمینه حرکت کردند تشکر کردند و از مردم خواستند همراهی های لازم در این زمینه با دولت صورت گیرد. خروجی این موضوع ان شاء ا... برای سالجاری بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.امیدواریم تلاش ها و همدلی ها به خروجی 7 اسفند منتهی می شود که انشاا...با مشارکت چشمگیر مردم حضور آنها را در انتخابات داسته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبادان با اشاره به برخی دیگر از برنامه های اقتصادی شهرستان، اظهار داشت:در حوزه صید وصیادی مزرعه پرورش میگوی چوئبده در حال حاظر با افزایش زیر کشت 500هکتاری، حدود 500نفر را در چرخه اشتغال قرار داده است که با برنامه های تسهیلاتی که در اختیار مزرعه داران غیر فعال قرارمی گیرد،سطح زیر کشت به عدد 1250هکتار خواهد رسید.همچنین در راستای احیای شهرک صنعتی آبادان 2 واحد صنعتی بزرگ و کاربردی به نامهای "پترو آذر کاسپیبن" و"فسفات کارون"آماده استارت و بهره برداری می باشد.پروژه فاز دو پالایشگاه آبادان و بحث آب شرب منطقه از کارهایی است که به صورت مستمر در حال پیگیری می باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه مدیریت صدا و سیمای مرکز آبادان که ماموریتهای محوله ی خود را به خوبی انجام می دهند، گفت:بنده از مردم پرسشگر و همیشه در صحنه و از رسانه های نوشتاری و رسانه ی ملی آبادان،اقشار مختلف از جمله جوانان و دانشجویان، کشاورزان و دامداران و روستاییان عزیز آبادان، مرزداران و مرزبانان ،از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و اصناف غیرتمند آبادان که در نقطه ی صفر مرزی و در این شرایط جوی خاص همکاری و همراهی میکنند سپاسگزارم و از آنان خواهانم برای خدمتگزاران خود در مجموعه دولت دعا کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار