اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
معاون رییس جمهوری:
امین زاده توضیح داد: استاندار به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در استان، از اختیارات قانونی برخوردار شود.
معاون حقوقی رییس جمهوری گفت:دولت کاملا' در مسیر فرامین مقام معظم رهبری حرکت می کند و آنچه در توان دارد در راستای تامین رفاه و آسایش مردم به ویژه مسیر اشتغالزایی به کار می گیرد.

به گزارش ایرنا الهام امین زاده عصر شنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان افزود:دولت با وجود تحریم ها از برنامه های خود عقب ننشست، به راه خود ادامه داد و با وجود شرایط منطقه و گروه های تکفیری که سعی در اختلاف افکنی بین مذاهب و قومیت ها دارند، در راستای اتحاد ملی گام برداشت.

وی با تشریح اقدامات دولت یازدهم از زمان پذیرش مسئولیت تاکنون، اضافه کرد:دولت علاوه بر کاهش نرخ تورم از حدود 45به 15 درصد و کمک به تامین مایحتاج عمومی مردم، قانون خروج از رکود تورمی را با 18 آیین نامه تصویب کرد.

امین زاده گفت:دولت به اقتصاد دولتی اعتراض داشته و تلاش می کند با افزایش توان بخش خصوصی کارهای زیربنایی را با سرعت و کیفیت مناسب اجرا کند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تامین امنیت و ثبات سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت:سرمایه گذار داخلی و خارجی باید این ثبات را ببیند چرا که نا امنی، سرمایه را فراری می دهد.

امین زاده اظهار کرد:در دوران فعالیت دولت یازدهم سعی شده است ضمن کاهش نرخ تورم، نرخ ارز و موضوعات اقتصادی نیز ساماندهی شود، زیرا معتقدیم توسعه بدون عدالت و عدالت بدون توسعه جواب نمی دهد.

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت:تحقق اقتصاد غیر رانتی در صورتی که قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی بخش دولتی و خصوصی محقق نشود، مشکل است، زیرا نخست باید شفاف سازی کرد و دسترسی آزاد به اطلاعات بستر مبارزه با فساد را تامین می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در حوزه اختیارات استانداران نیز در بیشتر استان ها با امضای طلایی استانداران روبرو هستیم و باید اجازه داد استاندار قدرت تفکر و تصمیم گیری داشته باشد.

امین زاده توضیح داد:کمیته ای مرکب از استانداران و معاونت حقوقی در خصوص اعطای اختیارات ویژه به استانداری ها در حال فعالیت است تا استاندار به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در استان، از اختیارات قانونی برخوردار شود.

امین زاده همچنین با بیان ضرورت رفع چالش های فراروی تامین منابع مالی اجرای طرح ها، گفت:استانداران با سوابق درخشان خود، در تلاشند با فضای مالی کم با روش هایی غیر از تزریق منابع مالی استان ها را توانمند کنند.

معاون رئیس جمهوری در پایان سخنانش در خصوص جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 و موضوع برجام نیز، گفت:برجام با نرمش قهرمانانه شکل گرفت و به نتیجه رسید و حقوق و با حفظ منافع ملت در چارچوب های سیاسی و تدابیر رهبری انجام شد اما نیاز به دقت در اجرا دارد.

به گزارش ایرنا، معاون حقوقی رییس جمهوری روز شنبه در سفر یکروزه خود به استان خوزستان، با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کرد و در شورای حقوقی دستگاه های اجرایی و شورای اداری استان سخنرانی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار