شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۳۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
مریم موسوی

درحالیکه چندی است سایت های دلواپسی نظیر مشرق و الف به شدت دلواپس تردد خوردوهای پلاک اروندی در سراسر استان خوزستان شده اند و ضمن توهین به مردم خوزستان و استفاده از الفاظ ناشایست علیه خوزستان های مظلوم  فریاد وامصیبتا سر داده اند که با این کار تولیدات داخلی آسیب می بیند و میلیاردها تومان ارز از کشور خارج می شود (در حالیکه  در دوره رئیس جمهوری آن مرد رفته فقط در سال  هشتاد و نه   43 هزار و 389 دستگاه خودروي سواري به وزن 70 هزار تن و به ارزش 892 ميليون دلار وارد کشور شده است ) به یکباره بعد از صحبت های وزیر صنعت و معدن پیرامون لزوم استفاده از خودروهای داخلی، دم خروس این دلواپسان را نشان داده شد .

جالب است مدیران  سایت مشرق به جای اینکه توضیح دهند چرا آن زمان که دولت مهرورز 43 هزار و 389 دستگاه خودروي سواري و به ارزش 892 ميليون دلار وارد کشور کرد دلواپس نشدند و به فکر تولیدات داخلی نبودند امروز دلواپس استفاده مردم خوزستان از خودورهای پلاک اروندی است .

 دست اندرکاران این دوسایت که خبرنگارشان در استان خوزستان همراه و همکار با انجمن های خوردوساز فضاسازی ناجوانمردانه ای علیه استفاده مردم خوزستان از ماشین های پلاک اروند ایجاد کرده بود  پس از صحبت های وزیر صنعت در خصوص لزوم استفاده از ماشین های تولید داخل اینبار یادشان افتاده است که خودروهای داخلی کیفیت ندارد .

به جملات زیر که در یادداشت اخیرسایت مشرق تحت عنوان {" آقای وزیر! در دوسال گذشته چه قدمی برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی برداشته‌اید؟ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461635/ }  آماده است دقت کنید :

1-       "مردم کشورمان چه آن زمان که پراید 7 میلیونی و پژو 206، 13 میلیون تومانی می‌خریدند، چه اکنون که مجبور به خرید پراید با قیمت 20 میلیون و 206 با قیمت 36 میلیون تومان هستند، از کیفیت محصولی که تحویل می‌گرفتند، رضایت نداشتند و ندارند. حالا وزیر، حامیان کمپین خودرو صفر نخرید را خیانتکار و اقدام آنها را حرام اعلام می‌کند "

2-       ریشه اصلی نارضایتی مردم از خودروهای داخلی، کیفیت پایین آنها است و بحث قیمت یک موضوع فرعی در این قضیه است

3-       واقعیت این است که مردم ایران از کیفیت خودروهای تولید داخل رضایت ندارند و حق هم با آنها است.

4-       اما کدام خریدار خودروهای تولید داخل را سراغ دارید که از کیفیت سطح خدمات پس از فروش خودروسازان، راضی باشد؟

5-       تا زمانی که مسئولان ارشد بخش صنعت کشور، صورت مسئله مشکلات خودروسازی کشور را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند، امیدی به اصلاح این صنعت و رفع نارضایتی مردم نیست.

جالب است سایت مشرق که در چند روز گذشته با حملات مکرر خود خوزستانی ها را به دلیل استفاده از خودورهای پلاک اروند متهم به تضعیف تولید داخل می کرده است خود امروز با صدای رسا اعلام می کند مردم از کیفیت خودروهای تولیدات داخل ناراضی هستند .

تنها تفسیری که در خصوص این رفتار دوگانه می توان داشت این است که در نظر این دلواپسان فقط خوزستانی ها هستند که حق ندارند از خودروهای با کیفیت خود وقیمت مناسب استفاده کنند.

مشرق نیوز نشان داد روزی که باید به ساز خودروسازان برقصد با معاون حقوقی رئیس جمهور مصاحبه می گیرد و برعلیه خوزستان حمله می کند و فردای آن برای کوبیدن مردم به وزیر صنعت حمله می کند چون در دو حالت این حملات متوجه دولت روحانی است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
0
2
comment مهم این است که اگر امتیاز را به اصفهان یا کرمان داده بودند همین افراد هزاران دلیل و برهان می اوردند که این حق مردم است . ظاهرا یک تفکر وجود دارد که می خواهد همواره خوزستانی درگیر مسائل پیش پا افتاده باشند تا سوالات مهم تر از مسئولین پرسیده نشود
comment
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
1
1
comment این دلواپسان که می گویند خوزستان مسائل مهم تری دارد یا نمی دانند یا خودشان را به نداستن زده اند که مهمترین مساله خوزستانی آلودگی هوا است و یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد آلودگی هوا هم آلودگی های ناشی از خودروهای بی کیفیت است .
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
2
1
comment سلام
واقعا این طرح پلاک اروند چقدر از مشکلات خوزستان را حل کرده
بیکاری و فقر و آلودگی هوا ...
پروژه های عمرانی خوابیدن
اگر بر اساس آمار باشه فقط در سال گذشته بیش از 100 هزار خودرو بصورت قطعی وارد کشور شده وارزی که باید در تولید هزینه بشود خارج گردیده
درچه مناطقی از اهواز ماشین های لوکس دیده میشود
منطقی به داستان نگاه بیندازید
اصل دعوا وحاشیه فرار از بیان مشکلات اصلی استان است
پاسخ ها
comment
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
comment خوب مگر آن زمان که این طرح پلاک خودرو اروند نبود مشکلات خوزستان حل شده بود . اصلا چرا باید این موضوع را به مسائل دیگر استان ارتباط داد. استاندار خوزستان برای مردم حق انتخاب ایجاد کرد . به جای اینکه با 50 میلیون یک خودرو با کیفیت پایین بخرند یک ماشین بهتر بخرند . جو سازی علیه این تصمیم بیشتر برای ضربه زدن به استاندار و گرفتن حق انتخاب از مردم است .
comment
جمشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
comment سلام ، اصلا قرار نبوده این طرح سایر مشکلات را حل کند . این طرح باعث شده است مردم خوزستان بعد از مدت ها از یک فرصتی داشته باشند از ماشین های خوب استفاده کنند
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
0
comment ولشون کنین از این داستانها زیاده استاندار مثل کوه سر حرفش استواره پس به این حرفها اعتنا نکنین در اینمورد ضربالمثلی هست که در این رسانه پسندیده نیست عنوان شود ولی همه میدانند پس درود بر مقتدایی که همه مردم دوستش دارند.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
1
comment آقا رضا اگر بخایم منطقی به قضیه نگاه کنیم علاوه بر پلاک اروند، نصف در آمد نفت باید نصیب مردم خوزستان بشه ، به قول فرمایش امام مردم خوزستان دین خود را ادا کردن ،خوزستانیها سپر انسانی بودند خانه هایشان ویران شد جان عزیزانشونو جنگ گرفت ،مالشون نابود شد دود شد رفت ، حالا چرا اینو میگم
زمانی از پایتخت هم شهرمون جلوتر بود جنگ باعث عقب افتادگی استان خوزستان شد در حالی که استانهای دیگر که درگیر جنگ نبودنند رو به رشد بودند و خوزستان زیر بمباران دشمن بود داشته هایش نابود شد و خرابیها به جا ماند نتیجه ی جنگ :
1مهاجرت نخبه ها و سرمایه داران استان خوزستان و سرمایه گذاری در استانهای دیگر
2ویرانی زیر ساخت های خوزستان
3بی توجهی دولتها به بازسازی استان بعد از جنگ، جا ماندن خوزستان از پیشرفت .............
یادمه بچه که بودم 8 ساعت سر صف طولانی نانوایی می ایستادم برای نان خانه ، چون نانوایی های استان ما نان رزمندگان را تامین میکرد، 40 نان زیر میز می انداختن بعد صف یک نفر رد میکردن ،مردم ما پشت جبهه هم خدمت میکردن وقت و زمان خود را میکشتن تا تغذیه ی رزمندگان تامین شود
خوزستانیها در هر چیزی سختی میکشیدند ،جنگ عقب ماندگییهای زیادی بر جای گذاشت سختیها ی جنگ بی شمار بود کاش فیلمسازان سختیهای خانواده هایی هم که در جنگ بودنند وزندگی کردنند را کمی به تصویر میکشدند تا مسئولان کمی بیشتر این مردمان را درک کنند
رزمندگان دیگر استانها که با زن و بچه ی خود به جنگ با دشمن نمی آمدند خوزستانیها با خانواده هاشون در جنگ سختی های زیادی کشیدند چه آنهایی که مهاجرت کردند اموال خود را از دست دادند چه آنهایی که ماندند
اگر از سختیها بخام بگم تموم نمیشه حالا یک امتیاز پلاک اروندی به خوزستانیها داده شده همه دارند خودشونو جر میدن
ببینم متروی اهواز چی شد؟؟؟ ما که از خیلی جلوتر از استانهای دیگر این طرح مترو را پیاده کردیم پس کی راه می افته ؟ چرا استانهای دیگر که بعد از ما بودند مترو در شهرهاشان را افتتاح کردن و استفاده میکنند اما خوزستان هنوز با خیابانهای کنده شده مانده و انتقادی صورت نمگیره هان؟؟؟
فقط پلاک اروندی به چشمشون می یاد .
comment
محمد امین حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
comment
0
0
comment با سلام این طرح فوق العاده خوب است و باید در کل ایران نیز اجرا شود سالیان سال است که به مردم با این ماشین ها ظلم شده است .کیفیت این ماشین های ساخت داخل بسیار خراب است و اصلا به درد نمی خورد.
گمرک واردات برای خودرو صفر و کار کرده هم زیر 2500 سی سی و هم بالای آن باید برداشته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار