مریم موسوی
درحالیکه چندی است سایت های دلواپسی نظیر مشرق و الف به شدت دلواپس تردد خوردوهای پلاک اروندی در سراسر استان خوزستان شده اند و ضمن توهین به مردم خوزستان و استفاده از الفاظ ناشایست علیه خوزستان های مظلوم فریاد وامصیبتا سر داده اند که با این کار تولیدات داخلی آسیب می بیند و میلیاردها تومان ارز از کشور خارج می شود (در حالیکه در دوره رئیس جمهوری آن مرد رفته فقط در سال هشتاد و نه 43 هزار و 389 دستگاه خودروي سواري به وزن 70 هزار تن و به ارزش 892 ميليون دلار وارد کشور شده است ) به یکباره بعد از صحبت های وزیر صنعت و معدن پیرامون لزوم استفاده از خودروهای داخلی، دم خروس این دلواپسان را نشان داده شد .
جالب است مدیران سایت مشرق به جای اینکه توضیح دهند چرا آن زمان که دولت مهرورز 43 هزار و 389 دستگاه خودروي سواري و به ارزش 892 ميليون دلار وارد کشور کرد دلواپس نشدند و به فکر تولیدات داخلی نبودند امروز دلواپس استفاده مردم خوزستان از خودورهای پلاک اروندی است .
دست اندرکاران این دوسایت که خبرنگارشان در استان خوزستان همراه و همکار با انجمن های خوردوساز فضاسازی ناجوانمردانه ای علیه استفاده مردم خوزستان از ماشین های پلاک اروند ایجاد کرده بود پس از صحبت های وزیر صنعت در خصوص لزوم استفاده از ماشین های تولید داخل اینبار یادشان افتاده است که خودروهای داخلی کیفیت ندارد .
به جملات زیر که در یادداشت اخیرسایت مشرق تحت عنوان {" آقای وزیر! در دوسال گذشته چه قدمی برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی برداشتهاید؟ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461635/ } آماده است دقت کنید :
1- "مردم کشورمان چه آن زمان که پراید 7 میلیونی و پژو 206، 13 میلیون تومانی میخریدند، چه اکنون که مجبور به خرید پراید با قیمت 20 میلیون و 206 با قیمت 36 میلیون تومان هستند، از کیفیت محصولی که تحویل میگرفتند، رضایت نداشتند و ندارند. حالا وزیر، حامیان کمپین خودرو صفر نخرید را خیانتکار و اقدام آنها را حرام اعلام میکند "
2- ریشه اصلی نارضایتی مردم از خودروهای داخلی، کیفیت پایین آنها است و بحث قیمت یک موضوع فرعی در این قضیه است
3- واقعیت این است که مردم ایران از کیفیت خودروهای تولید داخل رضایت ندارند و حق هم با آنها است.
4- اما کدام خریدار خودروهای تولید داخل را سراغ دارید که از کیفیت سطح خدمات پس از فروش خودروسازان، راضی باشد؟
5- تا زمانی که مسئولان ارشد بخش صنعت کشور، صورت مسئله مشکلات خودروسازی کشور را درک نمیکنند یا نمیخواهند درک کنند، امیدی به اصلاح این صنعت و رفع نارضایتی مردم نیست.
جالب است سایت مشرق که در چند روز گذشته با حملات مکرر خود خوزستانی ها را به دلیل استفاده از خودورهای پلاک اروند متهم به تضعیف تولید داخل می کرده است خود امروز با صدای رسا اعلام می کند مردم از کیفیت خودروهای تولیدات داخل ناراضی هستند .
تنها تفسیری که در خصوص این رفتار دوگانه می توان داشت این است که در نظر این دلواپسان فقط خوزستانی ها هستند که حق ندارند از خودروهای با کیفیت خود وقیمت مناسب استفاده کنند.
مشرق نیوز نشان داد روزی که باید به ساز خودروسازان برقصد با معاون حقوقی رئیس جمهور مصاحبه می گیرد و برعلیه خوزستان حمله می کند و فردای آن برای کوبیدن مردم به وزیر صنعت حمله می کند چون در دو حالت این حملات متوجه دولت روحانی است.
واقعا این طرح پلاک اروند چقدر از مشکلات خوزستان را حل کرده
بیکاری و فقر و آلودگی هوا ...
پروژه های عمرانی خوابیدن
اگر بر اساس آمار باشه فقط در سال گذشته بیش از 100 هزار خودرو بصورت قطعی وارد کشور شده وارزی که باید در تولید هزینه بشود خارج گردیده
درچه مناطقی از اهواز ماشین های لوکس دیده میشود
منطقی به داستان نگاه بیندازید
اصل دعوا وحاشیه فرار از بیان مشکلات اصلی استان است
زمانی از پایتخت هم شهرمون جلوتر بود جنگ باعث عقب افتادگی استان خوزستان شد در حالی که استانهای دیگر که درگیر جنگ نبودنند رو به رشد بودند و خوزستان زیر بمباران دشمن بود داشته هایش نابود شد و خرابیها به جا ماند نتیجه ی جنگ :
1مهاجرت نخبه ها و سرمایه داران استان خوزستان و سرمایه گذاری در استانهای دیگر
2ویرانی زیر ساخت های خوزستان
3بی توجهی دولتها به بازسازی استان بعد از جنگ، جا ماندن خوزستان از پیشرفت .............
یادمه بچه که بودم 8 ساعت سر صف طولانی نانوایی می ایستادم برای نان خانه ، چون نانوایی های استان ما نان رزمندگان را تامین میکرد، 40 نان زیر میز می انداختن بعد صف یک نفر رد میکردن ،مردم ما پشت جبهه هم خدمت میکردن وقت و زمان خود را میکشتن تا تغذیه ی رزمندگان تامین شود
خوزستانیها در هر چیزی سختی میکشیدند ،جنگ عقب ماندگییهای زیادی بر جای گذاشت سختیها ی جنگ بی شمار بود کاش فیلمسازان سختیهای خانواده هایی هم که در جنگ بودنند وزندگی کردنند را کمی به تصویر میکشدند تا مسئولان کمی بیشتر این مردمان را درک کنند
رزمندگان دیگر استانها که با زن و بچه ی خود به جنگ با دشمن نمی آمدند خوزستانیها با خانواده هاشون در جنگ سختی های زیادی کشیدند چه آنهایی که مهاجرت کردند اموال خود را از دست دادند چه آنهایی که ماندند
اگر از سختیها بخام بگم تموم نمیشه حالا یک امتیاز پلاک اروندی به خوزستانیها داده شده همه دارند خودشونو جر میدن
ببینم متروی اهواز چی شد؟؟؟ ما که از خیلی جلوتر از استانهای دیگر این طرح مترو را پیاده کردیم پس کی راه می افته ؟ چرا استانهای دیگر که بعد از ما بودند مترو در شهرهاشان را افتتاح کردن و استفاده میکنند اما خوزستان هنوز با خیابانهای کنده شده مانده و انتقادی صورت نمگیره هان؟؟؟
فقط پلاک اروندی به چشمشون می یاد .
گمرک واردات برای خودرو صفر و کار کرده هم زیر 2500 سی سی و هم بالای آن باید برداشته شود.