اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مقتدایی:
شهرداری ها استان موظف هستند درصدی از درآمدهای خود را برای کمک به مدارس اختصاص دهند.
استاندار خوزستان تأکید کرد که شهرداریها و دهیاری‌های استان موظف هستند درصدی از درآمدهای خود را برای کمک به مدارس اختصاص دهند.
 
به گزارش ایسنا،  دکتر عبدالحسن مقتدایی در شورای آموزش‌ و پرورش استان که امروز چهارشنبه، 11 شهریورماه با حضور فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهارکرد: تمام دستگاه حاکمیتی باید در پروژه مهر امسال و بازگشایی مطلوب مدارس تلاش و به تجربیات و داشته‌های‌شان اضافه کنند.
 
وی  افزود: نمی‌توان کارها و حرف‌های تکراری سال گذشته را دوباره مطرح کرد بلکه باید از تجربیات استفاده کرد و طرحی نو ارائه داد.
 
استاندار خوزستان با اشاره به این‌که پروژه مهر در تقویم اجرایی استان قرار گرفته است، گفت: اجرای پروژه مهر از وظایف فرمانداران است بنابراین از تمام فرمانداران خواسته می‌شود که پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس را با حمایت و عشق و علاقه دنبال کنند.
 
مقتدایی تصریح کرد: انتظار من از فرمانداران، بخشداران و شهرداران این است که همانند یک خانواده که برای تحصیل فرزند خود هزینه می‌کند، برای کمک به آموزش‌وپرورش و مدارس استان تلاش کنند؛ باید تلاش‌ها به‌صورت صمیمی‌تر و با جدیت بیشتر انجام شود.
 
وی با ذکر یکی از مشکلات آموزش‌ و پرورش استان، گفت: در سال گذشته معلمی به ما اعلام کرد که در منطقه اندیکا 20 دانش‌آموز زیر سایه یک درخت و در فضای باز تحصیل می‌کنند که وقتی برای پیگیری حل مشکل به سراغ آن معلم رفتیم از علت مراجعه مسئولان، نگران شد.
 
استاندار خوزستان افزود: این چه فضایی است که یک معلم برای مطرح‌کردن نیازها و خواسته‌های آموزشی خود ترس دارد؟ یا چرا استانی که بیشترین تعداد دانش‌آموزان عشایری را دارد، یک مدرسه شبانه‌روزی در آن موجود نیست؟
 
مقتدایی با تصریح بر این‌که نباید به مطرح‌کردن آمار اکتفا کرد، اظهار داشت: باید به سراغ مناطق محروم رفت و بر این مناطق تمرکز کرد؛ انتظار نداریم که فرمانداران یا مدیران آموزش‌ و پرورش استان تنها آمار ارایه دهند؛ سال گذشته از نظر برگزاری جلسات شورای آموزش‌ و پرورش در کشور رتبه نخست را کسب کردیم اما آیا تمام بازماندگان از تحصیل وارد مدارس شدند یا مشکلات آموزش استان برطرف شد؟ کارها باید با وجدان انجام شود و باید جوابگوی مردم باشیم.
 
وی با بیان این‌که کمک به آموزش‌ و پرورش و مدارس باید در اولویت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باشد، گفت: باید از محل درآمد دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان در ماه‌های مهر، آبان و آذر درصدی جهت کمک به آموزش‌ و پرورش و مدارس اختصاص یابد و پرداخت شود. این یک دستور است و نیازی به مصوبه قانونی ندارد و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان موظف به اجرای آن هستند.
 
استاندار خوزستان به قطع‌شدن برق مدارس استان به علت بدهی نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته هنگام برگزاری کنکور برق برخی سالن‌های برگزاری امتحانات قطع شد؛ با وجود گرمای شدید چگونه انتظار داریم این داوطلبان در این شرایط سخت بتوانند با داوطلبان دیگر مناطق خوش آب و هوا رقابت کنند.
 
مقتدایی ادامه داد: البته بدهی مدارس به ادارات برق باید پرداخت شود و باید با هماهنگی راهکارهای برون‌رفت از این مشکل مطرح و مدارس توجیه شوند که تا قبل از قطعی برق باید اقدام کنند.
 
وی در خصوص ارتقای وضعیت آموزش‌ و پرورش استان در پایان سال تحصیلی گذشته گفت: شرایط موجود در سطح کشور و محدودیت‌های مالی و مطرح‌شدن مطالبات فرهنگیان و اعترض آن‌ها که کاهش انگیزه معلمان را به دنبال داشت، موجب شد نتوانیم رتبه آموزش‌ و پرورش استان را مطابق وعده قبلی ارتقا دهیم و به همین جهت از مردم استان عذرخواهی می‌کنم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمدرضا حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
comment
0
0
comment با توجه به سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان در پنجم مرداد و تایید سخن ایشان توسط استاندار محترم مبنی بر مطالبات اموزش وپرورش از شرکت توزیع برق اهواز چرا؟ شاهد قطع برق مکرر واحد های آموزشی می باشیم در برخی از آموزشگاه ها به دلیل نبود نظارت متاًسفانه با عنایت به کمبود شدید بودجه ومنابع مالی کار اساسی رنگ آمیزی و شعار نویسی بر روی دیوار های دهه سی می باشد.عنوان نمودن عملکرد و ارایه آمار های سوری نیز بیداد می کند ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار