اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
هدیه دکتر مقتدایی به مدارس مناطق محروم
استاندارخوزستان ا اشاره به این‌که پروژه مهر در تقویم اجرایی استان قرار گرفته است، گفت: اجرای پروژه مهر از وظایف فرمانداران است بنابراین از آنان می خواهم که پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس را با جدیت و عشق و علاقه دنبال کنند.

براساس گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان, این استان  درپروژه مهر( بازگشایی مدارس ) سال 94/93 رتبه عالی وزارت آموزش پرورش را ازآن خود کرد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان درنشست اخیر شورای  آموزش و پرورش استان مقررگردید که به منظور اجرای مفید این پروژه درسال جاری , مانور بازگشایی مدارس درسطح استان با همکاری ادارات آموزش پرورش درسه مرحله نهم , هفدهم و 25 شهریورماه امسال برگزار شود.

  دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان نقش فرمانداران را دراجرای پروژه مهرمهم توصیف کرد و گفت :  طرح بازگشایی مدارس امسال باید نسبت به سال گذشته کمی متفاوت باشد و چیزی به آن بیفزاییم . اگربه موفقیت های گذشته چیزی نیفزاییم نوعی درجا زده ایم  .

  استاندارخوزستان ا اشاره به این‌که پروژه مهر در تقویم اجرایی استان قرار گرفته است، گفت: اجرای پروژه مهر از وظایف فرمانداران است بنابراین از آنان می خواهم که پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس را با جدیت و عشق و علاقه دنبال کنند.

مقتدایی تصریح کرد: انتظار من از فرمانداران، بخشداران و شهرداران این است که همانند یک خانواده که برای تحصیل فرزند خود هزینه می‌کند، برای کمک به آموزش‌ و پرورش و مدارس استان تلاش کنند؛ باید تلاش‌ها به‌صورت صمیمی‌ تر و با جدیت بیشتر انجام شود.

وی با ذکر یکی از مشکلات آموزش‌ و پرورش استان، گفت: در سال گذشته معلمی به ما اعلام کرد که در منطقه اندیکا 20 دانش‌آموز زیر سایه یک درخت و در فضای باز تحصیل می‌کنند که وقتی برای پیگیری حل مشکل به سراغ آن معلم رفتیم از علت مراجعه مسئولان، نگران شد.

استاندار خوزستان افزود: این چه فضایی است که یک معلم برای مطرح‌کردن نیازها و خواسته‌های آموزشی خود ترس دارد؟ یا چرا استانی که بیشترین تعداد دانش‌آموزان عشایری را دارد،( 14 هزاردانش آموز) یک مدرسه شبانه‌روزی در آن موجود نیست؟

مقتدایی با تصریح بر اینکه نباید به مطرح‌کردن آمار اکتفا کرد، اظهار داشت: باید به سراغ مناطق محروم رفت و بر این مناطق تمرکز کرد؛ انتظار نداریم که فرمانداران یا مدیران آموزش‌ و پرورش استان تنها آمار ارایه دهند؛ سال گذشته از نظر برگزاری جلسات شورای آموزش‌ و پرورش در کشور رتبه نخست را کسب کردیم اما آیا تمام بازماندگان از تحصیل وارد مدارس شدند یا مشکلات آموزش استان برطرف شد؟! کارها باید با وجدان انجام شود و باید جوابگوی مردم باشیم.

مقتدایی  نسبت به حذف برگزاری کلاس های درس دانش آموزی درزیردرختان  و چادردرمناطق محروم  تاکید کرد و گفت : نباید درسطح استان , دانش آموزانی داشته باشیم که  درزیرچادر و یا درخت درس بخوانند.

   استاندارخوزستان نسبت به رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم این استان تاکید کرد و گفت : خواهش من این است که موفقیت های خودتان را با خدمت به مناطق محروم این استان مضاعف کنید . سراغ مناطق محروم بروید و فقط آمار و ارقام به من ندهید. باید جواب خدا و مردم را که حق الناس است  بدهید.

*هدیه دکتر مقتدایی به مدارس مناطق محروم

  دکتر مقتدایی دراین نشست مقررکرد که برای کمک به حل مشکلات آموزشی مناطق محروم  باهماهنگی اداره کل امور مالیاتی استان 10 تا 20 درصد درآمد دهیاری ها و شهرداریها از محل ارزش افزوده به مدت سه ماه ( مهرماه 94 لغایت پایان آذر94) دراختیارمدارس دولتی قرارگیرد.

وی با بیان این‌که کمک به آموزش‌ و پرورش و مدارس باید در اولویت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باشد، گفت: باید از محل درآمد دهیاری‌ها و شهرداری‌ های استان درصدی جهت کمک به آموزش‌ و پرورش و مدارس اختصاص یابد و پرداخت شود. این یک دستور است و نیازی به مصوبه قانونی ندارد و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان موظف به اجرای آن هستند.

استاندار خوزستان به قطع‌ شدن برق مدارس استان به علت بدهی نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته هنگام برگزاری کنکور برق برخی سالن‌های برگزاری امتحانات قطع شد؛ با وجود گرمای شدید چگونه انتظار داریم این داوطلبان در این شرایط سخت بتوانند با داوطلبان دیگر مناطق خوش آب و هوا رقابت کنند.

مقتدایی گفت: البته بدهی مدارس به ادارات برق باید پرداخت شود و باید با هماهنگی راهکارهای برونرفت از این مشکل مطرح و مدارس توجیه شوند که تا قبل از قطعی برق باید اقدام کنند. 

    براساس گزارش اداره آموزش وپرورش عشایری خوزستان این استان  دارای 14 هزاردانش آموز عشایری است . یکهزارو107 معلم درمناطق محروم 14 گانه عشایری خوزستان فعال اند. این مناطق دارای  98 فضای  آموزشی نوسازی شده ، 68 کانکس آموزشی ، 48 باب مدرسه کپری و تعدادی هم واحد آموزشی چادری است .

   جمعیت مناطق عشایری خوزستان بالغ بر 140 هزارنفراست که ازاقوام  عرب , بختیاری , لر و کرد  تشکیل شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار