شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶

نماينده مردم ماهشهر، اميديه و هنديجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئولان محيط زيست در خصوص رفع آلاينده‌هاي "خور موسي" در ماهشهر اقدامات لازم را انجام دهند و فيلترهاي مورد نياز را اعمال كنند.

حبيب آقاجري اظهار كرد: آلودگي "خور موسي" بيشتر در رابطه با صنايع و مجتمع‌هاي پتروشيمي است و با توجه به آلوده شدن محيط زيست دريايي به دليل ورود آلاينده‌هاي اين صنايع، رفع اين مشكلات همت بيشتر مسئولان را مي‌طلبد.

وي با بيان اينكه در رابطه با آلودگي زيست محيطي خور، مذاكراتي با معاون رئيس‌جمهور انجام شده است، افزود: آلودگي‌هاي خور هم در محيط دريايي و هم در محيط انساني آن تاثير گذاشته است؛ در اين زمينه و براي رفع آلودگي بايد اقداماتي انجام شود تا از ورود آلودگي‌هاي صنعتي به دريا جلوگيري شود.

آقاجري تصريح كرد: صنايع بالادست و صنايع مادر آلودگي‌هايي دارند و مسئولان بايد براي پيشگيري از آلودگي محيط زيست و به‌ويژه كاهش آلودگي خور موسي مسئولانه برخورد كنند و خسارت‌هاي وارد شده به محيط زيست را جبران كنند. خسارت‌هاي ناشي از مواد آلاينده كه موجب نابودي آبزيان مي‌شود را مي‌توان با سرمايه‌گذاري از طريق شيلات و تكثير اين آبزيان جبران كرد، ولي برخي خسارت‌هاي وارد شده به خور موسي غيرقابل جبران هستند و تنها مي‌توان اثرات زيانبار آن‌ها را كاهش داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار