شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان : استان خوزستان به دلیل داشتن ظرفیت های بالا در منابع و نیروی انسانی می تواند محقق کننده ی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد .
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعاونی ها به عنوان یک نهاد مردمی، یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و نشان دادند که اگر ابزارهای کاری مناسبی در اختیار داشته باشند می توانند بر دنیا تاثیر بگذارند و استان خوزستان به دلیل داشتن ظرفیت های بالا در منابع و نیروی انسانی می تواند محقق کننده ی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد .

به گزارش پانا، هوشمند صفایی در دهمین جشنواره ی تعاونی های برتر خوزستان گفت : یکی از شعارهای اولیه ی رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیدن به عدالت اجتماعی ، اقتصادی و توزیع عادلانه ی ثروت بود که برای رسیدن به این جامعه ی آرمانی تمام برنامه ریزی های اقتصادی حول این سه محور صورت گرفت.

مدیرکل تعاون ؛ کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : یکی از بسترهای مناسب برای مشارکت همه جانبه ی مردم و گروه های اجتماعی در فرآیند توسعه ی اقتصادی مبتنی بر عدالت ، تشکیل و توسعه ی تعاونی ها می باشد .

وی با اشاره به اینکه حکومت شاه اقتصادی کاملا دولتی داشت ، خاطر نشان کرد : در اقتصاد دولتی مردم در فرآیند توسعه و اقتصاد سهیم نیستند و این نوع اقتصاد در سراسر دنیا آسیب پذیر است و سبب ایجاد شکاف طبقاتی در بین مردم می شود ، از این روبعد از انقلاب اسلامی تکیه ی همه ی مسئولین  بر تعاونی ها و حضور مردم در عرصه های اقتصادی بود با این دیدگاه که امکانات را در اختیار کسانی قرار بدهند که استعداد کار دارند ولی از سرمایه های لازم برخوردار نیستند.

صفایی گفت : تعاونی ها در مقاطع حساس اوایل انقلاب اسلامی و زمان جنگ ،در رفع بیکاری نقش قابل توجهی ایفا کردند و برای اشتغال ایثارگران و کسانی که در جبهه ها حضور داشتند ، تعاونی رزمندگان ایجاد شد که تا به امروز موفقیت های قابل توجهی کسب کرده است .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار تعاونی فعال در خوزستان وجود دارد ، گفت :
خوزستان در حال حاضر اولین استان در بخش تعاونی هاست که زمینه ی مشارکت مردم را به خوبی فراهم کرده است و اگر در خوزستان به شاخص های فعالیت تعاونی ها دقت کنیم خواهیم دید که ما در حوزه های کشاورزی، خدمات ، حمل و نقل و ... دارای بالاترین درصد فعالیت هستیم و صد در صد فعالیت صید و صیادی در کشور ،از طریق تعاونی صید و صیادی خوزستان انجام می شود .
صفایی با تاکید بر نقش موثر تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی ، بیان کرد : تعاونی ها به عنوان یک نهاد مردمی، یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و نشان دادند که اگر ابزارهای کاری مناسبی در اختیار داشته باشند می توانند بر دنیا تاثیر بگذارند و استان خوزستان به دلیل داشتن ظرفیت های بالا در منابع و نیروی انسانی می تواند محقق کننده ی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در عین حال گفت : در حال حاضر بسیاری از خدمات بهداشتی از طریق تعاونی ها صورت می گیرد و امروز افتخار می کنیم که بیمارستان مهر به عنوان مجهزترین بیمارستان اهواز در قالب تعاونی اداره می شود.

وی با اشاره به طرح سامان دهی مشاغل خرد ، گفت : این طرح برای نخستین بار از سوی اداره ی کل تعاون کارو رفاه اجتماعی خوزستان با هدف سامان دهی مشاغل خرد ، به وزارت خانه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و برای اجرا به دیگر استانها ابلاغ شد .

صفایی همچنین اتاق های تعاون را دارای قابلیت های بالایی در حوزه ی مشاوره و صدور آرای مناسب در جهت رفع اختلاف در تعاونی دانست و گفت : من به شخصه به اتاق تعاون اعتقاد قلبی دارم و بسیاری از فعالیت های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به این اتاق ها تفویض شده است که در حال حاضر تحرکات خوبی در حوزه ی خدمات و صادرات در اتاق های تعاون شروع شده است .

وی با اشاره به مشکل اشتغال در استان ، خاطر نشان کرد : از سال گذشته سیاستها و راه کارهایی با محوریت توسعه ی تعاونی ها با الویت اشتغال در استان در پی گرفته شد و درصدد هستیم با بهره گیری از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم اشتغال را افزایش دهیم .
صفایی همچنین آموزش های فنی و حرفه ای و تشکیل صندوق کارآفرینی را اقدامات انجام شده توسط اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت توانمند سازی جوانان روستایی اعلام کرد .

وی گفت : در شهرها نیز با استفاده از مشارکت های مردمی تعاونی های عمران شهری در حال توسعه هستند که هم اکنون در رامهرمز ، خرمشهر و شوش هیئت موسس عمران شهری تشکیل شده و در حال فعالیت است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترویج فرهنگ تعاون ، تعمیم ، توسعه ، تامین ، تعلیم ، تقویت و تعامل را 7 گام در تحول تعاونی ها دانست و گفت : باید فرهنگ کار در تعاونی ها را ترویج کنیم و تعاونی ها را تبدیل به یک برند قابل اعتماد در کشور سازیم . تعاونی ها ظرفیت این را دارند تا اخلاق را به جوامع آسیب دیده برگردانند و فرهنگ تعاون و همکاری را بازسازی کنند و در سالی که به " همدلی و همزبانی " مزین شده است دلهای مردم را بیش از پیش به هم نزدیک کنند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار