شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
معاون استاندار:
خبیر: با تلاش دولت تدبیر و امید همه احزاب و گروهها معتقدند که بدون حضور احزاب نمی توان امورات را به خوبی پیش برد.
معاون سیاسی استاندارخوزستان : یکی از کارکردهای مثبت احزاب  ایفای نقش درجلوگیری از رانت ها و فساد هاست
معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان پیش از ظهر امروز18شهریور ماه در جمع دبیران،نمایندگان احزاب و تشکل های صنفی استان نقش احزاب را درجامعه سازنده خواند و گفت : یکی از کارکردهای مثبت احزاب ایفای نقش درجلوگیری از رانت ها و فسادهاست .
 
به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان،فرج اله خبیر بحث احزاب را ازموضوعات مهم جهانی قلمداد کرد و  افزود:در کشور ما نیز علیرغم وجود چالش ها و آسیبهای زیادی که درمقاطع مختلف وجود داشته است این اهمیت وجود د ارد.
 
وی در این جلسه که با حضور دونفر از کارشناسان اداره کل سیاسی وزارت کشور ،نمایندگان احزاب،جمعیت های سیاسی و کانون هاوتشکل های صنفی استان برگزار شد اظهارکرد:باید تلاش شود این چالش ها مدیریت وآسیب ها و موانع برداشته شوند تانگاه همه به سمتی برود که ضرورت وجود احزاب را برای فعالیت مثبت و سارنده در عرصه های مختلف برای کسب قدرت به صورت قانونمند بپذیرند روندی که اغلب دولت ها آنرا طی می کنند.
 
معاون استاندارخوزستان گفت: در مقاطع مختلف شاهد رشد احزاب مختلفی بوده ایم و بعضا هم تلاش شده که احزاب فراگیری داشته باشیم.همیشه به دلایل مختلف مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد شده است و احزاب نتوانسته  اند به خوبی کارکنند و دیدگاه منفی نسبت به حضور آنان وجود داشته است.
 
خبیر تصریح کرد:در دولت قبل متاسفانه این دیدگاه منفی نسبت به پویایی و فعالیت احزاب همواره وجود داشت تا جایی که بالاترین مقام دولت ابراز می کرد نیازی به احزاب و فعالیت آنان نیست.
 
وی با اشاره به عملکرد صداوسیما در خصوص کارکرد احزاب نیز گفت:رسانه ملی نیز بارها در تحلیل ها و اخبار تلاش داشته اند که اینگونه بنظر برسد احزاب موفق نبوده اند و این رویه آسیب های زیادی را در حوزه فعالیت های سیاسی وارد می کند.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد:با تلاش  دولت تدبیر و امید همه احزاب و گروهها  معتقدند که بدون حضور احزاب نمی توان امورات را به خوبی پیش برد.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مثبت احزاب ایفای نقش در جلوگیری از رانت ها وفسادهاست ، خاطرنشان کرد:ضروریست احزاب با طی کردن فرآیند قانونی به فعالیت بپردازند.
 
خبیر گفت:تعامل،تقابل وتضارب آرا و بحث وبررسی میان احزاب و صاحب نظران آنان می تواند در جهت رفع نواقص موجود کارساز باشد.اگر حزب فعال نداشته باشیم نقد سازنده انجام نخواهد شد و زمانی هم که شرایط به قدرت رسیدن را د ارند باید  در زمینه های مختلف دارای برنامه اصولی باشند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با حرکت خوبی که از سوی وزات کشور آغاز شده است شاهد رفع مشکلات احزاب ملی و استانی باشیم.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار