شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
شهردار اهواز خبر داد:
موسوی ادامه داد: به منظور کنترل تردد خودروهای سنگین از پل سوم که در گذشته مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد می کرد،2 ایستگاه ثبت تخلف سرعت غیر مجاز با دوربین های دارای قابلیت تفکیک خودروهای سبک و سنگین در ورودی های شرقی و غربی پل سوم تهیه و نصب گردید.
   شهردار اهواز در خصوص عملکرد مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل شهرداری اهواز در شش ماهه نخست امسال گفت: از ابتدای سال جاری قرارداد خرید و نصب 30 ایستگاه ثبت تخلف سرعت لحظه ای و متوسط منعقد شده که پیش بینی می شود بهره برداری از این ایستگاه ها تاثیر خوبی بر کنترل سرعت در معابر داشته باشد.

سید خلف موسوی با اشاره به رویکرد جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در حوزه ی ITS اظهار داشت: شهردار اهواز اعتبار مورد نیاز جهت  نصب و راه اندازی این ایستگاه ها را 19 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این ایستگاهها در محورهای بلوار هاشمی حد فاصل میدان سه راه تا فولی آباد (6 ایستگاه)، بلوار مدرس حد فاصل میدان فولی آباد تا سه راه تپه (18 ایستگاه) و بلوار نفت (6 ایستگاه)      نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور کنترل تردد خودروهای سنگین از پل سوم که در گذشته مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد می کرد،2 ایستگاه ثبت تخلف سرعت غیر مجاز با دوربین های دارای قابلیت تفکیک خودروهای سبک و سنگین در ورودی های شرقی و غربی پل سوم تهیه و نصب گردید.

سید خلف موسوی تصریح کرد: با توجه به تردد بالای خودروها در مرکز شهر و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند، برای رفع این مشکل طرح ترافیک در بخش هایی از خیابان های آزادگان، سلمان فارسی و شریعتی اجرا می شود که بر اساس این طرح در ساعت های معین تردد خودروهای شخصی ممنوع است.

وی اظهار داشت: مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز برای نظارت و کنترل محدوده  طرح از دوربین های ثبت تخلف پلاک خوان در خیابان سلمان فارسی استفاده نموده تا تخلف ورود غیرمجاز برای پلیس قابل شناسایی باشد.

شهردار اهواز تصریح کرد: از آنجاییکه عبور از چراغ قرمز از خطرسازترین تخلفات است و همواره خسارات زیادی را به دنبال دارد، برای کاهش این خطرات، مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با صرف اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال اقدام به نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در محل میدان دانشگاه به صورت پایلوت نمود که این دوربین ها قابلیت ثبت تخلف تجاوز به خط عابر پیاده را نیز دارند.

سیدخلف موسوی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 700 میلیون ریال برای تعمیر و نگهداری دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر اهواز هزینه شده تا کارایی این دوربین ها دچار مشکل نشود.

وی افزود: در حال حاضر نیز مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز به منظور اطلاع رسانی ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از روی پل سوم، نصب 2 دستگاه تابلوی VMS را در دستور کار قرار داده است که این تابلوها قبل از میدان نخل و شهید چمران نصب خواهد شد.

شهردار اهواز همچنین در خصوص طرح هوشمندسازی تقاطع اردیبهشت- توحید تصریح کرد: یکی از تقاطع های مهم وکلیدی در محدوده ی منطقه 2 شهرداری اهواز، تقاطع اردیبهشت- توحید (فلکه دوم کیانپارس) است که بر اساس طراحی و برآورد صورت گرفته، چراغ راهنمایی هوشمند این تقاطع به زودی نصب           می شود.

وی بهره برداری بهینه از سامانه های هوشمند حمل و نقل بدون ایجاد زیرساخت های فنی و به خصوص بسترهای ارتباطی را غیرممکن دانست و گفت:مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل شهرداری اهواز همواره ایجاد یک شبکه اختصاصی فیبر نوری را مد نظر قرار داده است که در همین راستا در دو سال گذشته دوازده کیلومتر از این بستر ایجاد و از ابتدای سال جاری نیز 30 کیلومتر داکت فیبر نوری به آن اضافه گردید.

شهردار اهواز ادامه داد: در راستای همکاری با دستگاه های مرتبط با حوزه ی حمل و نقل، تعاملات سازنده و مفیدی با پلیس راهنمایی و رانندگی برقرار شد که می توان به تجهیز و راه اندازی سایت ثبت تخلفات و برقراری ارتباط این سایت از طریق فیبر نوری و شبکه اشاره کرد.

 وی همچنین از تهیه 21 دوربین نظارت تصویری Axis خبر داد و افزود: این  دوربین ها در تقاطع های چراغ دار شهر اهواز نصب خواهد شد.

وی گفت: سامانه های حمل و نقل هوشمند، مفهومی نو در عرصه مهندسی ترافیک است که نقش بسیار مهمی در امنیت و پویایی حمل و نقل به عهده دارد. با راه اندازی این سامانه ها علاوه بر افزایش عملکرد شبکه حمل و نقل و ترافیک، می توان بسیاری از مشکلات این بخش را حل نمود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment بنده با برخورد با متخلفین کاملا موافقم اما سئوال اینجاست که چرا فقط با شهروند برخورد میشود؟واصولا چرا موقعی که هدف انتفاع مادی است مسئولان سریع دست بکار میشوند ؟آیا بهتر نبود جناب شهردار با این هزینه های صرفه شده نسبت به رفع چاله چوله ها ،اصلاح هندسی معابر،خط کشی خیابانها و.....اقدام میکرد؟ناوگان حمل ونقل عمومی که پیش کش.اصولا چرا در سیستم فرتوت اداری شهرداری اهواز که ناله همه را در آورده از این نوآوریها مشاهده نمی شود؟
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment جناب موسوي
سامانه هاي هوشمند حمل و نقل مفهومي نو در مهندسي ترافيك نيست بلكه در شهر اهواز بدليل مهجور بودن بعد از سالها قدري از اين تكنولوژي در حال بهره گيري مي باشد و البته اين سيستم ها بخش ها و اركان مختلف و عديده اي دارند كه شهر اهواز در ميان كلانشهرهاي كشور جز آخرين رده هاي شهر هاي كشور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار