شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شوشان گفت : کل بیمه شدگان تامین اجتماعی خوزستان به همراه افراد تحت تکفل آنان 2 میلیون و 181 هزار و 927نفر است که از این میان 731 هزار و 503 نفر بیمه شده و قریب یک میلیون و 450 هزار و 422 نفر افراد تحت تکفل بیمه شدگان را شامل می شود.

به گزارش شوشان ، علی ترکاشوند همچنین آمار مستمری گیران استان را 118 هزار و 775 نفر عنوان کرد که با احتساب افراد تبعی 319 هزار و 120 نفر می باشند که در جمع اعم از بیمه شدگان اصلی و تبعی مستمری گیران 049،501،2 نفر می باشد.

علی ترکاشوند در ادامه افزود: بالغ بر 80 میلیارد تومان به صورت ماهانه به مستمری بگیران پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جدید بیمه تکمیلی گفت : در طرح بیمه تکمیلی جدید کانون عالی بازنشستگان به نمایندگی از سایر کانون های بازنشستگی اقدام به انعقاد قرارداد با یکی از شرکتهای بیمه ای جهت بیمه مکمل مستمری بگیران نموده است . در طرح قدیم هرکس که متمایل به بیمه تکمیلی بود تقاضای خود را به کانون می داد ولی در این طرح تمام مستمری بگیران از بیمه تکمیلی برخوردارند و اگر کسی خواهان این طرح نباشد می تواند از آن انصراف بدهد.

وی در ادامه افزود : کانون های فاقد قرارداد از اول آبان به این مجموعه اضافه شده اند و آن دسته از کانون هایی که از قبل قرارداد داشته اند تا پایان قرارداد از طریق همان شرکت ارائه سرویس می دهند.

ترکاشوند دفترچه های کنونی تامین اجتماعی را تا پایان فروردین معتبر دانست و گفت: از اول اردیبهشت باید دفترچه های افراد تعویض شده باشد. وی تعویض دفترچه های کنونی را برای تکمیل اطلاعات بیشتر فرد دانست و گفت: در دفترچه های جدید کد ملی اشخاص ثبت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح بیمه کشاورزان خوزستانی پرداخت و گفت : جمعیت کشاورز در استان زیاد است و با توجه به این جمعیت بیمه کشاورزان را مد نظر داریم و اکنون در حال رایزنی با انجمن صنفی کشاورزان هستیم که در این بیمه 7 درصد از حق بیمه را کشاورز و 20 درصد آن را دولت از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند. ترکاشوند تعداد کشاورزان بیمه شده را 4 یا 5 هزار نفر دانست .

ترکاشوند تعداد کارگزارن تامین اجتماعی در استان را 4 مورد دانست و گفت :2 کارگزار در اهواز یکی در دزفول و دیگری در اندیمشک است .

وی در ادامه علت جلوگیری از تعداد کارگزاری ها را ارائه این خدمت توسط پیشخوان دولت دانست و گفت: شرایط چگونگی ارائه توسط پیشخوان دولت از مرکز اعلام خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به بیمه بیکاری و شرایط آن گفت : در خوزستان 5 هزار و 700 نفر افراد مشمول بیمه بیکاری وجود دارند . وی ارائه بیمه بیکاری را خدمتی به دولت و ملت دانست و گفت: بیمه بیکاری یک قانون حقوقی است و در صورت اختلاف نظر بین کارفرما و کارگر ،اگر کارفرما به هر دلیلی از ادامه کار کارگر جلوگیری کند بر اساس میانگین 3 ماه آخر حقوق کارگر به وی بیمه تعلق می گیرید.

وی افزایش حقوق کارمندان تامین اجتماعی را مربوط به افزایش حقوق قانونی دانست و گفت: اگر دولت افزایش حقوق را تصویب کند ما نیز افزایش حقوق خواهیم داشت .

مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان پرداخت مقرری مربوط به بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت از طریق سیستم بانکی و ارائه حقوق به مستمری بگیران با استفاده از عابر بانک را نمونه هایی از الکترونیک کردن خدمات دانست.

وی ساخت دفتر جدید برای شهرستان لالی و انتقال از محل استیجاری به محل جدید و همچنین شعبه رامشیر و تکمیل و افتتاح شعبه باغملک و شعبه 1 اهواز تا پایان سال به روبروی بیمارستان مهر را محل های جدید شعبه های تامین اجتماعی اعلام کرد.

ترکاشوند در پایان افزود: 6 سال است که در تامین اجتماعی استخدامی نداشته ایم ولی خروجی داشته ایم که این به معنی کوچک سازی بدنه تامین اجتماعی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار