گاندی وقتی برای نجات هند وارد شد، اعلام کرد کسی جنس خارجی نخرد. ولی این ‌که حالا به مردم بگوییم به بازار نروید و خرید نکنید تا ما جلوی گرانی را بگیریم، نوعی بی‌انصافی است.

"> نماینده شوشتر: آقای احمدی‌نژاد، زمان «گاندی» نیست!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

گاندی وقتی برای نجات هند وارد شد، اعلام کرد کسی جنس خارجی نخرد. ولی این ‌که حالا به مردم بگوییم به بازار نروید و خرید نکنید تا ما جلوی گرانی را بگیریم، نوعی بی‌انصافی است.

 

سید محمد سادات ابراهیمی در انتقاد از مواضع اقتصادی احمدی‌نژاد گفت: روشی که از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد، در گذشته هم بین سیاستمدار‌ها بود، ولی برای کالای خارجی است، نه کالای داخلی. گاندی وقتی برای نجات هند وارد شد، اعلام کرد کسی جنس خارجی نخرد. زمانی هم شهید مدرس این کار را کرد؛ اما این‌که حالا به مردم بگوییم به بازار نروید و خرید نکنید، تا ما جلوی گرانی را بگیریم، نوعی بی‌انصافی است.

بنا بر این گزارش، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درخواست از مردم برای نخریدن، نوعی فرافکنی است، گفت: دولت باید اعلام می‌کرد، مردم خرید کنند و نمایندگان دولت هم هشیار و بیدار و آماده هستند تا اجازه ندهند، افراد زورگو و محتکر آرامش بازار را بر‌هم بزنند و امکانات را از دست مردم بیرون آورند.

این عضو مجالس هشتم و نهم، با اشاره به اینکه هم‌اکنون مهمترین موضوعی که در کشور است، تحقق سند چشم‌انداز است، اظهار داشت: اکنون با معیار‌ها و برنامه‌ریزی‌های سند فاصله زیادی داریم. تحقق سند چشم‌انداز ملزوماتی دارد که یکی از آن‌ها مهار نقدینگی است. در حال حاضر نه تنها نقدینگی مهار نشده، بلکه در دولت نهم و دهم پنج برابر شد. روزی که دولت تحویل گرفته، هفتاد هزار میلیارد تومان بوده، ولی هم‌اکنون ۳۵۲ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه انتقاداتش از عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: وضع تورم هم در سند چشم‌انداز معیار خاصی دارد. بر پایه این برنامه، قرار بود تورم یک رقمی بشود. الان دولت اذعان دارد، ۲۲ و نیم درصد شده است. در رابطه با اشتغال قرار بود، رقم بیکاری یک رقمی شود. اکنون خودشان می‌گویند، ۵/۱۲ درصد است، ولی ما بر این باوریم خیلی بیشتر از اینهاست؛ بنابراین، در امر انطباق با سند چشم‌انداز به ‌ویژه در بعد اقتصادی، بسیار عقبیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار