اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
ثریا زندیار

"هزینه برق مدارس از دانش‌آموزان دریافت شود!" این پیشنهادی بود که سیدبهادر موسوی رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه 2 اهواز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش خوزستان ارائه داد! پیشنهادی که هر چقدر به ارتقا سطح کمی و کیفی مدارس و آموزش هم که فکر کنی و در صدد افزایش ارتقا باشی؛ باز هم نه کارشناسی است و نه منصفانه و نباید به این شکل دست در جیب مردم شود. 
این روزها که حرف و حدیث هایی مبنی بر افزایش مبلغ در قبوض برق مردم خوزستان شنیده می شود؛ دیگر توانی برای پرداخت هزینه برق مصرفی خانگی نیست، دولت هم که امتیازاتی در این زمینه برای خوزستان در نظر نمی گیرد.

در مصوبه هیأت دولت سال گذشته عنوان شده بود که پروژه‌های کمتر از 70 درصد پیشرفت می‌توانند توسط خیرین تکمیل شوند. آیا استفاده از توان خیرین مدرسه ساز کافی نبود و حالا همه جامعه باید برای آموزشی که وظیفه دولت است، هزینه کنند؟ به جای این که دست در جیب مردمی کنیدکه به سختی هزینه های تحصیل فرزندانشان را تامین می کنند و در نهایت هم بیکار می مانند- بروید و از دولت بخواهید برای برق مدارس اهواز چاره ای بیندیشد.

چرا هزینه های سرسام آور برق از جیب دانش آموزان باید پرداخت شود؟ و در آخر این پول ها که رقم هنگفتی هم می شود، پس از این که هزینه های آب و چای آن کسر شد! به خزانه دولت واریز شود و در نهایت خرج استان های دیگر شود. این موضوع، به نوعی شرایط تحصیل را برای خانواده های دانش آموزان سخت تر می کند. 

از محل عوارض دو عامل آینده‌سوز «نوشابه‌های گازدار» و «دخانیات» به وزارتخانه آینده‌ساز مبلغ یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد! این بسیار تاسف برانگیز است که دولت برای تامین هزینه های آموزش کشور از محل عوارض دو عاملی که همیشه منع می شود؛ یعنی"دخانیات و نوشابه های گازدار" اعتبار اختصاص می دهد و البته خیرین مدرسه ساز و حالا هم جیب مردم به آن اضافه شده است!

سخن کوتاه کنم بهتر است...فقط پیشنهادتان را پس بگیرید. مردم پول نان هم ندارند...
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
comment
1
0
comment کسی که این پیشنهاد داده ، معلوم حقوقش علی برایش مهم نیست تازه اگر مثل بقیه به مدارس کمک کرده باشد
!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
comment
1
0
comment ای جانم؛ قلمت را بنازم بانو
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار