شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: این جلسه با حضور احمد حیدری معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش،  معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور برخی نمایندگان از دیگر کمیسیون‌ها برگزار شد.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس در دستور کار این جلسه قرار داشت که با اختیارات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به صورت دو شوری برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

وی افزود: آمارهایی که در ارتباط با معلمان حق‌التدریس وجود دارد، آمار شفاف و درستی نیست و از آنجایی که مجلس نمی‌تواند در با استناد به آمارهای نامشخص قانون تصویب کند، مقرر شد برای استخدام این دسته از افراد سقف تعیین شود.

این نماینده مجلس هشتم بیان کرد: بنابراین افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس هستند در مناطق محروم استخدام می‌شوند و افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس و یا بالاترهستند در مناطق مورد نیاز آموزش و پرورش به خدمت مشغول خواهند شد؛ همچنین حق‌التدریسی‌هایی که در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای هستند نیز در هنرستان‌ها به فعالیت مشغول خواهند شد.

نصیری قیداری گفت: در عین حال برای استخدام مربیان مهد‌ کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نیز بنا شد سقف تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:همچنین به درخواست علی لاریجانی ریئس مجلس، برای اعضای کمیسیون گزارشی مبنی برعدم مغایرت این طرح با برنامه پنجم توسعه قرائت شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار