شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
دکتر برات قبادیان:
در زمینه هسته ای چیزی را از دست نداده ایم و تغییری که در نیروگاه آب سنگین اراک صورت گرفته، این بود که در طراحی های آن تجدید نظر شده است
 معاون برنامه ریزی، آموزش و پارلمانی سازمان انرژی اتمی در دولت هشتم گفت: همبستگی ملی ما در توافق هسته ای نباید خدشه دار شود؛ آنچه در وحدت ملی خدشه و در کار دولت مشکل ایجاد کند، کار درست و صوابی نیست.

برات قبادیان در نشستی با خبرنگاران و برخی فعالان سیاسی در اهواز افزود: ایران در دستیابی به فناوری هسته ای به صد درصد اهداف خود رسیده و به آن اندازه که در این زمینه صاحب فناوری هستیم در ساخت پالایشگاه فناوری نداریم.

وی اضافه کرد: پرونده ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی فنی و دیگری عمومی بود و از وقتی به شورای امنیت فرستاده شد، شکل سیاسی هم پیدا کرد؛ اما کاری که تیم هسته ای ایران در رسیدن به توافق هسته ای انجام داد، کار بسیار بزرگی همانند ملی شدن صنعت نفت بود و این را نباید دست کم گرفت.

قبادیان گفت: ما تاکنون در زمینه هسته ای چیزی را از دست نداده ایم و تغییری که در نیروگاه آب سنگین اراک صورت گرفته، این بود که در طراحی های آن تجدید نظر شده است.

وی اضافه کرد: ما همچنان قدرتمند در ارتباط با ادامه کار پیش می رویم و نمایندگانی که با تندروها در کنگره آمریکا مذاکره می کنند، می گویند که اگر مسأله برجام شکست بخورد به ضرر آمریکاست چرا که اجماع دیگر کشورها را به دنبال نخواهد داشت.

 این دانشمند انرژی هسته ای بیان داشت: در ایران اصولگرایانی مانند دکتر علی اکبر ولایتی از مدافعان و موافقان برجام هستند و سایرمنتقدان نیز از روی دلسوزی ایرادات خود را مطرح می کنند اما اگر این انتقادات از منطق و انصاف خارج شود به ضرر کشور خواهد بود. 

قبادیان با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس نسبت به برجام گفت: به هر حال انها نمایندگان مردم هستند و می توانند در امور کشور دخالت کنند.اما تا حدی که این مخالفت ها به وحدت و همبستگی ملی خدشه ای وارد نکند.به نظر می رسد تنها 5 درصد از اصولگرایان مخالف برجام هستند.

قبادیان با بیان این که ایران در توافق هسته ای بُرد کرده است و نه زیان، افزود: مرکز هسته ای فُردو هم از ابتدا برای تحقیق ساخته شده بود؛ چرا که جنبه غالب آن تحقیقاتی بوده و ما در توافق هسته ای پذیرفتیم که این مرکز تحقیقاتی باشد.

وی یادآوری کرد: 45 کشور جهان به سمت ساخت نیروگاه های هسته ای رفته اند و 30کشور از جمله ایران از آن استفاده می کنند و مابقی هم آن را در برنامه دارند.

قبادیان اظهار کرد: توافق بُرد– بُرد به مثابه بُرد برای ایران است؛ چرا که یک طرف مسأله ما بودیم، یک طرف گروه 5+1 و طرف دیگر سایر کشورهای جهان؛ اما ایران به آنچه دنبال می کرد، رسید.

وی توضیح داد: یک بخش مسأله، تحریم ها بود که بدون تعارف کشور از این حیث دچار ضرر شده بود و ما توانستیم جلوی این ضرر را گرفته و مانع از ادامه تحریم ها شویم.

قبادیان گفت: غرب هرگز نتوانست ثابت کند که ایران مانند کره شمالی به سمت استفاده از پلوتونیوم پیش می رود و در نهایت به توافق با ایران رسید.

وی افزود: در توافق هسته ای حق تحقیق برای ایران منع نشده است و کارمان را از نظر حقوقی و قانونی ادامه خواهیم داد.

قبادیان توضیح داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دو کار به وجود آمده است؛ یک این که به توسعه فناوری هسته ای به منظور تولید برق کمک کند و دوم این که مانع از مخاطرات استفاده از فناوری هسته ای شود.

وی اظهار کرد: آنچه از وظایف آژانس مغفول واقع مانده، کمک به توسعه این فناوری است و ما از این به بعد از آن استفاده خواهیم کرد و براحتی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
راصد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
comment
0
0
comment دموکراسی یعنی همین حتی با اینکه شخص بنده هم با آن ۵٪ مخالفم ولی باید دلایل آنها را نیز بطور منطقی گوش داده چنانچه دلیل منطقی نداشته و ازروی تعصب ومنافع شخصی مخالفت میکنند که چه بهتر درحد همان۵٪بمانند چون خیلیها دراین مدت که تحریمات شدیدا به مردم فشار آورده ولی مردم سر خم نکرده و با ایستادگی خود حمایتشان را از حق مسلم خود ونظام. مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکردند آن افرادی که از موقعیتشان سؤاستفاده کرده ومستقیم یا غیر مستقیم به منفعت وسود شخصی خود بیش از وضعیت مردم اهمیت میدهند که حتی ارزش ......را ندارند ولی حتی اگر یکنفر از آنها دلایل منطقی ازراه دلسوزی پیشنهاد سازنده ای در سر داشته باشند نبائد ساده از آن گذشت چون گاهی عدم موافقت واتفاق نظر مانع پیشرفت میباشد پس باید به دلایل آنها برای مخالفت گوش دهیم.
comment
حمیداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
comment
0
0
comment جناب دکتر قبادیان از گزینه هایی هستند که در اهواز برای انتخابات مجلس بخت و اقبال بالایی دارند. آرزوی موفقیت برای ایشون داریم
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment اقای قبادیان موقعه گردو غبار در منزلشون در تهران بودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار