اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
به مناسبت روز شعر و ادب فارسی؛
از عمر ادبيات گرانبهای فارسي، قرن ها می گذرد و در دوران های مختلف ایران شاهد رویدادهایی بی شماری بوده کهمنجر به تغیراتی در اوضاع و احوال کشور شده، اما زبان و ادبیات فارسی همواره با تلاش و جانفشانی ایرانیان زنده و پایدار مانده است.

ادبيات پر بار فارسي، منبعی غنی در زمينه‌هاي گوناگون هنر و معارف از حماسه وداستانهاي دلكش و عاشقانه وتایخ تا تفسير قرآن و علم و عرفان و فلسفهو اخلاق است، و این مساله موجب شده است همواره پویایی خود را حفظ کند.

دکتر نصرالله امامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز معتقد است؛ادبیات منظوم پارسی با پیشینه ای بیش از هزار سال ، بازتاب دانش ، فرهنگ ، آداب و سنت ها و نگهبان زبان ملی ما است.

وی می گوید: شاعران بزرگی چون فردوسی ، مولوی ، سعدی ، حافظ و نظامی ، یادگارهای گران قدری را برای ما و نسل های آینده به جای گذاشته اندو میراث شعری و ادبی این بزرگان هرگز در مرزهای جغرافیایی محصور نمانده است بلکه سراسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است .
این استاد ادبیات فارسی بیان می کند: طرح مسایل فکری ، بیان دغدغه ها و عاطفه های انسانی و ارزش های تعلیمی در شعر پارسی، موجب شده مضامین در بستر زمانه به پیش روند و هرگز رنگ کهنگی به خود نگیرد.

امامی با بیان اینکه شاهنامه فردوسی حکایت تکوین ملیت ایرانی است می افزاید : همچنان که مثنوی مولوی آینه ی آمیختگی فرهنگ اسلامی با خرد ایرانی است،همچنین پنج گنج نظامی شاهکار بی نظیری در ادبیات داستانی با بن مایه های جهانی است .

وی ادامه داد: از سوی دیگرگلستان و بوستان سعدی در کنار غزلیات حافظ از جمله ی عزیز ترین سرمایه هایی است که نسل های گذشته برای ما به یادگار گذاشته اند و اکنون وظیفه ما پاسداری از این میراث ارجمندو سپردن آن به آیندگان است . 

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می گوید : شاعران بزرگ معاصر ، اعم از سنت گرایان و نوپردازان ، ادامه دهندگان راه سرایندگان بزرگ گذشته اند و بی شک تکریم شعر و ادبیات کهن با ارج نهادن به آفرینش ها و نبوغ های جدید کامل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار