شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
دکتر برات قبادیان: انسان هایی با توانمندی های کمتر یا بدون توان تکنولوژی و علمی وارد شدند و انسان های توانمند خارج شدند ما میتوانیم، شکی نداریم.
ببه گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرداری اهواز روز 5 شنبه مورخ 26/6/94 سمینار بررسی برجام با حضور دکتر قبادیان قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون سابق پارلمانی و برنامه ریزی و هماهنگی و آموزش سازمان انرژي اتمي  ایران، در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدا سرپرست دانشگاه شهرداری در این جلسه بیان نمود مسئله مهم در مورد سرزمین تاریخی ایران اینست که این سرزمین سرداران بومی و نظامی در دل خود پرورانده است و پایه گزار اولین دانشگاه بزرگ جهانی در دوران باستان، دانشگاه جندی شاپور است . اینها مایه مباهات و افتخار ما هستند.بی شک اگر جامعه ای میخواهند مدارک علمی و تاریخی را بیابند باید آدرس آن را در دانشگاه جندی شاپور ایران در دوران باستان پیدا کنند.

احمدی فر در ادامه افزود یکی از سیاستمداران غربی میگوید ایرانیها مغرور و شکست ناپذیرند و بنابر مثالی میگوید ایرانیان همچون دوبال پرنده هستند بالی سبز و بالی سرخ،  بال سرخ فرهنگ شهادت و مولایشان امام حسین(ع) و بال سبز ظهور آقا حضرت مهدی (عج) می باشد.پس ایرانی امید به آینده دارند و شکست ناپذیرند ولی ما میگوییم ایرانی ها تاریخی چند هزار ساله دارند و چندین دوره تمدن ایجاد کرده اند.

ما به جهان غرب اعلام میکنیم که ما ایرانی ها همه ی دانشمندان جهان را دوست داریم. دانشمندانی که برای شما محترمند برای ما نیز بزرگوارند. ما به افلاطون ، ارسطو، سیسرون، بقراط و جالینوس احترام میگذاریم و حتی بیشتر از مردم سرزمینشان. ما شیعیان و ایرانیان هیچ وقت دست به ترور و تخریب نمیزنیم ولی متاسفانه آنها دانشمندان ما را مورد هدف قرار داده اند ولی باید خوب بدانند که اگر سرداری در این سرزمین می رود بجایش هزاران سردار دیگر رشد خواهد کرد. شما احمدی روشن ها را به شهادت می رسانید ولی دکتر قبادیان ها زنده اندو در پایان، تاریخ این سرزمین پایانی ندارد و به یاری خدا به جایگاهی که باید برسیم می رسیم.

در ادامه، دکتر قبادیان بیان نمود که بحثی که وجود داردبحث جایگاه علم و بحث فرزند علم یعنی تکنولوژی است. به قول علما"العلم سلطان"علم اقتدار می آورد.علم بزرگی می آورد توانمندی می آورد.کشورهایی که دارای توانمندی های علمی هستند از جایگاه برتری صحبت میکنند.

در ارتباط با توانمندی های علمی و فناوری که یکی از این مباحث هم بحث هسته ای است.علم و دانش مراحل مختلفی را طی کرده تا به زندگی ما سر و سامان دهد.پیشینه در دنیا باید حفظ شود و حفظ پیشینه به توانمندی است.ما اگر میخواهیم با کشورهای پیشرفته در یک سطح حرکت کنیم بلکه جلوتر، باید سلسله مراتبی که میگوییم را در دانشگاه های خودمان پیاده کنیم.پس لازم بود که بنشینیم فکر کنیم. اینکه بنشینیم و این فکر را به پدیده تبدیل کنیم یعنی پژوهش کردن، جستجوگری.بنابراین نسل دیگری از دانشگاه لازم بود به وجود بیاید بنام دانشگاه پژوهش محور. که بتوانیم این توانمندی را داشته باشیم در آزمایشگاه ها تحقیق کنیم.امروز دانشگاهها این نسل را دارند میگذرانند و ما هم به ناچار میگذرانیم.بدون شک خوشبختانه به لحاظ کمیت و تعداد مشکلی نداریم و از لحاظ استاندارد جلوتر از میانگین جهانی هستیم. ۵ میلیون دانشجو برای ۷۰ میلیون جمعیت این بسیار عالیست حالا باید روی کیفیت کار کنیم . یعنی جوانی که فوق دیپلم میگیرد وقتی فارغ التحصیل میشود یک روز هم نباید بیکار باشد.در حال حاضر در کشور ما ۵۰۰۰۰۰ دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری داریم یعنی ۸۰۰۰۰ دانشجو دکتری و ۴۲۰۰۰۰ دانشجو کارشناسی ارشد.

قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم در ادامه ذکر کرد انسانهایی با توانمندی های کمتر یا بدون توان تکنولوژی و علمی وارد شدند و انسانهای توانمند خارج شدند ما میتوانیم، شکی نداریم. در ارتباط با افزایش کیفیت، کمیت ۵میلیون دانشجو داریم و ۸۰ هزار هیات علمیدر دانشگاهایمانداریم .اینها میتوانند بیایند و در رابطه با کیفیت کار کنند یک تحول علمی و تکنولوژی یکی راه بیفتد که در برنامه ششم توسعه در وزارت علوم تحقیقات فناوری ما در حال برنامه ریزی هستیم که سمت و سو بدهیم به دانشگاهایمان را توانمند کنیم منابع انسانی خود را زیر ساختها را فراهم کنیم ومراکز رشد را وسعه دهیم و شرکتهای دانش بنیان و به این سمت حرکت دهیم.

در پایان این نشست دکتر قبادیان به سوالات شرکت کننده گان در این خصوص پاسخ دادند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
comment
0
0
comment درود بر دانشمند فرهیخته و متواضع دکتر برات قبادیان
امیدواریم که در انتخابات مجلس از حوزه‌ی انتخابیه‌ی ایذه منتخب مردم شوید و باعث افتخار همشهریان خود شوید
comment
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
comment
2
1
comment شوشان عزیز با نهایت احترام وادب اولا میخواهم بدانم دلیل ساپورت خبری مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری (و نه دانشکاه شهرداری)در این سطح توسط آن وب سایت چیست ؟و چرا از اخبار دیگر مراکز علمی کاربردی خبری نیست ؟آیا آن مرکز هم چون مجموعه شهرداری دچار سیاست زدگی شده است؟ثانیا:جناب آقای احمدی تنها بجای تفاخر به گذشته بهتر بود قدری از وضعیت آموزشی و سوابق هیأت علمی آن مرکز هم سخن میگفت که قطعا حرفی برای گفتن نداشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار