شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
دکترصاکی: طبق دستور العمل "رسیدگی به تخلفات پژوهشی" وزارت بهداشت، رسیدگی به تخلفات پژوهشی صرفا توسط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه ممکن است

دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه از تاکید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر رسیدگی به تخلفات پژوهشی توسط کمیته های اخلاق دانشگاهی خبر داد.

صاکی گفت: طبق دستور العمل "رسیدگی به تخلفات پژوهشی" ارسالی از سوی وزارت بهداشت و تایید مقام عالی وزارت، به صراحت بیان شده که رسیدگی به تخلفات پژوهشی صرفا توسط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه که اعتبار نامه خود را از کمیته ملی اخلاق دریافت نموده اند، ممکن است.

وی افزود: بر طبق این دستور العمل در مورد تخلفاتی که در دانشکده ها و یا سایر مراکز آموزشی و پژوهشی فاقد این کمیته صورت پذيرد، ضروری است موضوع به کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه ارجاع داده شود.

دبير كميته اخلاق در پژوهش دانشگاه در پایان گفت: با توجه به حساسیت موضوع نسبت به اجرای دقیق این دستورالعمل، هماهنگی لازم با سایر بخش های دانشگاه از جمله هیئت های انتظامی رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی، هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، هیئت های گزینش استاد و دانشجو و .... که در این امر دخیل هستند، انجام گرفته است.

شایان ذکر است دستورالعمل رسیدگی به تخلفات پژوهشی از طريق وب سایت "rdu.ajums.ac.ir" قابل دسترسي است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار