اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
سید ابراهیم موسوی

در آغاز هفته دفاع مقدسیم. هفته ای که یاد آور خاطرات بسیاریست. یاد آور دلاوری ها و از جان گذشتگی های مردان و زنانی است که برای دفاع از عزت و شرف و دین و میهن خود همه وجودشان ؛ جانشان را نثار کردند.

 آنچه این جنگ خانمانسوز را برای ما مقدس میکند بدون شک اخلاص و ایمان و رشادت همین مردان و زنانی بوده که اینک در میان ما نیستند. برای من که در دوران حماسه و جهاد ، کودکی بیش نبودم همواره یک سوال مطرح بوده که مسئولیت ما در قبال شهدا چیست؟ برای پاسخ به این سوال توجه به نکاتی چند لازم است.

1-اولین کاری که برای پاسداشت شهدا باید صورت دهیم شناخت شهدا و اعتقادات و انگیزه آنهاست. با مراجعه به آثار بجا مانده از شهدا و یا خاطرات کتبی و شفاهی رزمندگان عزیز آن دوران میتوان تا حد بسیاری ذهن خود را در این زمینه روشن کرد.

از فراخور این شناخت برای ما آشکار می شود که چگونه و با چه انگیزه های والایی شهدای ما اینچنین ایثار کردند. وقتی توانستیم عمق اعتقادات این شهیدان را درک کنیم آنزمان درک عظمت و بزرگی کار آنها برای ما عمیق تر و درونی می شود و رسیدن به این شناخت تازه اول کار است. 

2- با رسیدن به این شناخت احساس مسئولیت ما بیشتر و بیشتر می شود. اگر بپذیریم که در معنای کلان شهدا از عزت وشرف و دین و میهن خود دفاع کردند باید نسبت به هر اقدام و یا روندی که به این ارزشها لطمه وارد می کند حساس باشیم.

 عزت و شرف انسان ها که جانشین خدا بر روی زمین است را باید پاس بداریم. دینمان را باید از تعصبات شخصی و آنچه که اصالتی در دین ندارد محافظت کنیم. ایران عزیزمان را با تکیه بر عقلانیت و توجه به منافع مادی و معنوی آن به نقطه مطلوبی برسانیم. اگر چنین کردیم شک ندارم که روح شهدای بزرگمان را شاد کرده ایم.

 در هفته دفاع مقدس هر یک از ما باید از خود بپرسد برای پاسداشت شهدا چه کرده ام؟ باز هم تاکید میکنم نیازی نیست این سوال را از دیگران بپرسیم. اجازه دهید جسارت بخرج دهیم و امسال این سوال را فقط و فقط از خود بپرسیم که براستی برای پاسداشت شهدا چه کرده ام؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار