اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
امیدحاجتی:
به برنامه ریزی فرهنگی در ارتباط با تولید و عرضه محصولات فرهنگی در بازارهای استان و کشور توجهی نشده است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: موفقیت در عرصه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش جهت توسعه استان در گرو توجه روابط عمومی‌ها است.
 
به گزارش ایسنا، امید حاجتی در نشست اجرای بخش نامه خرید کالا و خدمات داخلی که با حضور مسئولین روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر اقدامات زیادی جهت توسعه اقتصادی استان به صورت برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت انجام شده است؛ نمونه آن برنامه میان مدت توسعه استان است که به مراحل پایانی رسیده است.
 
وی افزود: این برنامه به تفکیک شهرستانی و بر اساس نقاط قوت و ضعف هر استان تدوین شده است و در کوتاه مدت نیز سلسله کارهایی انجام شد که چگونه از ظرفیت‌های موجود استان استفاده شود و در این راستا ظرفیت خالی خیلی از صنایع کوچک و بزرگ استان فعال شد.
 
حاجتی تصریح کرد: بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی از فروردین سال گذشته اجرا شد که اثرات عملکردی آن در حوزه اقتصادی خیلی موفق بوده است.
 
وی بیان کرد: با برنامه‌هایی که اجرا شد 2 درصد نرخ تورم استان را نسبت به نرخ کشوری کاهش دادیم؛ در صادرات کالاهای غیر نفتی از نظر ارزشی افزایش داشتیم و نرخ بیکاری نیز 4 درصد رو بهبودی رفته است. نرخ بیکاری استان را با نرخ بالایی تحویل گرفتیم اما کاهشی که در یکی دو سال اخیر داشتیم برای مردم محسوس نبود اما روند رو به بهبودی را طی می‌کند.
 
وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی بر آن تاکید شد، حوزه خدمات و محصولات فرهنگی است؛ به همین منظور انتظار می‌رود در این بخش ابتدا از ظرفیت‌های داخل برای توسعه استفاده شود و در صورت نیاز یا دستیابی به توسعه به بازارهای خارجی توجه شود.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: در گام اول باید جهت استفاده از حوزه فرهنگی در قالب بخش نامه خرید کالا و خدمات داخل، تمام مجموعه‌های استان اعم از دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خصوصی و دولتی از کالاها و خدمات فرهنگی استان استفاده کنند تا بتوانیم عرصه فرهنگی استان را با حمایت توسعه دهیم.
 
حاجتی افزود: روابط عمومی‌ها به دلیل شناختی که از ظرفیت‌های فرهنگی دارند، می‌توانند نقش اساسی را در توسعه و بازتولید محصولات فرهنگی استان و کشور دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: توجه به استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی به عرضه این محصولات در بازارهای جهانی منجر می‌شود به طوری که می‌توانیم بخش از صادرات را به این بخش اختصاص دهیم.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: متاسفانه به برنامه ریزی فرهنگی در ارتباط با تولید و عرضه محصولات فرهنگی در بازارهای استان و کشور توجهی نشده است و روابط عمومی به عنوان روابط درون و برون سازمانی نقش ویژه‌ای در توسعه این بخش و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان با رویکرد صادرات دارند.
 
حاجتی با بیان اینکه حوزه فرهنگ می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ دو جنبه دارد و یک فرهنگ اقتصادی مثل فرهنگ کارآفرینی و پس انداز و دیگری حوزه اقتصاد فرهنگ است که متاسفانه به این بخش توجهی نشده است.
 
وی بیان کرد: حوزه فرهنگی خیلی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور ما را حل کند که متاسفانه در بخش فرهنگی دچار روزمرگی شدیم و تمام اقداماتی که اکنون در حال انجام است برنامه‌های تکراری است که هر سال اجرا می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار