اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:
متاسفانه دولت آل سعود فضای حج به خصوص شهرهای مکه و مدینه را به مکانی برای تبلیع وهابیت تبدیل کرده است.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه دولت آل سعود فضای حج به خصوص شهرهای مکه و مدینه را به مکانی برای تبلیع وهابیت تبدیل کرده است.

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حادثه خونین منا در مکه اظهار کرد: رحلت جانگذار زائران بیت الله الحرام را به محضر قدسی پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) به خصوص حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و حوزه‌های عملیه و مردم شریف ایران تسیت عرض می‌کنم و اعلام می‌کنم این حادثه صرفا بر اثر بی‌کفایتی آل سعود رخ داده است و آن‌ها باید بابت این کار مواخذه شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این حادثه شاید تاریخی ترین حادثه کشتار حجاج مظلوم و بی‌گناه بیت الله الحرام باشد که در اثر سوء تدبیر و بی‌کفایتی آل سعود اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: آل سعود مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی نسبت به امنیت حجاج بیت الله الحرام را دارد و نمی‌تواند از زیربار مسئولیت این حادثه هولناک که منجر به کشتار چند صد نفر از حجاج شده، شانه خالی کند. امروز افکار عمومی جهان و وجدان‌های بیدار بشریت، آل سعود را به خاطر این بی‌کفایتی محکوم می‌کنند.

آیت الله کعبی عنوان کرد: این حادثه، یک زلزله طبیعی یا آتش سوزی در خیمه‌های حجاج در سال‌های گذشته نیست که بتوانیم بگوئیم عمدی نبوده بلکه این حادثه یک تراژدی غمبار انسانی در مکان امن الهی و جایگاه عبادت و رجم شیطان به وقوع پیوسته که صرفا بر اثر بی‌نظمی ناشی از سوء مدیریت آل سود اتفاق افتاده و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از وقتی این حادثه رخ داده ما شاهد واکنش‌های تندی در جامعه جهانی علیه آل سعود بودیم و این امر نشان می‌دهد که خون این بی‌گناهان بی‌زودی دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی نیز باید سریع و به شکل اضطراری تشکیل جلسه دهد و کمیته حقیقت یاب ایجاد کند و نتایج آن را به صورت سریع و بدون اغماض در اختیار امت اسلامی قرار دهد تا مقصران این حادثه تلخ برای مردم معرفی شوند.

آیت الله کعبی با اشاره به واکنش‌های مثبت داخل کشور به این حادثه خونین اظهار کرد: خوشبختانه در داخل، رهبر معظم انقلاب واکنش به موقع و حکیمانه‌ای داشتند. دولت و مسئولان نظام اسلامی هم به موقع ورود پیدا کردند. دادستان کل کشور هم قرار است این حادثه را به لحاظ حقوقی دنبال کند و وزارت خارجه هم فعالیت‌های دیپلماتیک خود را آغاز کرده است که این اقدامات را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص دلایل بی‌کفایتی آل سعود در موسم حج امسال تصریح کرد: متاسفانه آل سعود به جای رسیدگی به امنیت و سلامت حجاج، تمام تلاش خود را به تبلیغ برای وهابیت در مکه و مدینه معطوف کرده است و آن‌ها در اصل تمرکز خود را بر روی این نکته متکرکز کرده‌اند.

آیت الله کعبی تاکید کرد: باید اداره مکه و مدینه از ساختار سیاسی دولت عربستان جدا شود تا ضمن حفظ جان و سلامت حجاج، از تبلیغ برای گسترش وهابیت که گروهک تروریستی داعش محصول آن است، جلوگیری شود. متاسفانه در حج، فضای مکه و مدینه در اختیار تبلیغ برای وهابیت قرار می‌گیرد و این برای آینده اسلام به هیچ وجه مناسب نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با این حادثه خونین، فضای محاکمه آل سعود در بین امت اسلامی و جامعه جهانی مهیا است.

وی با بیان اینکه دولت آل سعود تمام ارزش‌های اسلامی را در مدت اخیر زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: آن‌ها در همین موسوم حج و در ماه‌های حرام، مشغول کشتار و نسل کشی در کشور یمن هستند به همین دلیل به نظر می‌رسد شرایط و کفایت لازم برای اداره قبله اول مسلمین و مراسم حج را ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار