شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
با الحاق مجدد شبکه های ماهشهر و هندیجان به دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی: تامین نیروی انسانی بومی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان ماهشهر با راه اندازی مرکز آموزش عالی سلامت

در تداوم بازدیدهای میدانی هیئت رئیسه دانشگاه از واحدهای تابعه، شبکه های بهداشت و درمان ماهشهر و هندیجان که به تازگی به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز الحاق یافته اند میزبان اعضا هیئت رئیسه و کارشناسان ستادی و فنی دانشگاه بودند.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، در این بازدیدها که با حضور معاونین و مدیران معاونت های بهداشت، درمان، غذا و دارو و توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، اعضا هیئت رئیسه به بررسی چالشها، فرآیندها و مشکلات حوزه های مرتبط پرداخته و در پایان در نشستی با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، سردار حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، مدیران شبکه های یاد شده و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست پس از استماع گزارشات فنی و مدیریتی معاونین دانشگاه و مدیران شبکه های مذکور، ضمن تسلیت حادثه اسف بار منا و جان باختن تعدادی زیادی از حجاج گفت: ماهشهر و هندیجان مشکلات و معظلات بهداشت و درمان فراوانی دارند که امیدواریم با الحاق شبکه های بهداشت و درمان این دو شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی اهواز وضعیت بهداشت و درمان این مناطق بهبود یابد.

آقاجری افزود: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر جوابگوی نیاز های درمانی این شهر نیست و باید مسئولین در این زمینه برنامه ریزی های لازم را جهت بهبود ارائه خدمات درمانی به انجام رسانند.

وی در ادامه خواستار راه اندازی بخش جراحی بیمارستان هندیجان شد و گفت: انشاالله با راه اندازی مرکز آموزش عالی سلامت در شهرستان ماهشهر نیروی انسانی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان این شهر و مناطق همجوار از میان جوانان بومی همین منطقه تربیت و بکار گیری شوند.

دکتر اسماعیل ایدنی نیز در این نشست ضمن تسلیت جان باختن تعداد زیادی از حجاج در کشور عربستان و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: پس از استقرار دولت یازدهم، در حوزه سلامت استان وارث مجموعه ای شدیم که دارای مشکلات فراوانی بود و در رتبه بندی دانشگاههای کشور در پایین ترین طراز ارایه خدمات قرار داشتیم.اما امروزه با توجه در اولویت قرار دادن بخش سلامت توسط دولت یازدهم و حمایت سایر ارکان نظام در اجرایی شدن طرح تحول و همراهی و همدلی مردم و کارکنان دانشگاه، شرایط بسیار بهتری را شاهد هستیم اگرچه مردم و بیماران از ما گلایه ها و توقعات بجایی دارند و برای آنها اینکه این نابسامانی ها از چه دوره ای وجود داشته مهم نیست.

وی افزود: ما باید با استفاده از فرصت بازدیدهای میدانی نظارت های دقیقی را اعمال کنیم و مشکلات را بهتر ببینیم و راه حل های درستی را برای حل آنها اتخاذ نماییم.

ایدنی ضمن تاکید بر اظهارات نماینده مردم شهرستان های ماهشهر امیدیه و هندیجان در مجلس، ادامه داد: طبق گزارش معاونین دانشگاه از انجام بازدیدهای میدانی مشخص شد که وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان های ماهشهر و هندیجان با حداقل های استاندارد فاصله بسیار داشته و حتی از برنامه های کشوری که بیش از یکسال از ابلاغ آنها گذشته نیز عقب هستند.

رئیس دانشگاه در پایان افزود: چالشهای عمیقی در حوزه بهداشت و درمان ماهشهر و هندیجان وجود دارد و بدهی های بسیاری در این زمینه بلاتکلیف مانده اند که باید با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی آبادان تعیین تکلیف شوند. همچنین باید وضعیت نیروی انسانی، خودروها، تجهیزات و دیگر موارد نیز مشخص شود.

گفتنی است در این نشست پیش از سخنان دکتر ایدنی و نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس، معاونین بهداشت، غذا و دارو و توسعه منابع و همچنین مدیران شبکه های بهداشت و درمان ماهشهر و هندیجان، به ارائه گزارش بازدید و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند
.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار