اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
بانوی شماره ی یک سالهای گذشته گلف ایران، در پاسخ به این سوال ؛چه زیر ساختها و راهکارها یی برای ترویج و جذب مخاطبان به این رشته در سطح همگانی باید فراهم شود؟گفت :این ورزش را باید ابتدا در آموزش و پرورش وارد کرد، تا کلیه دانش آموز ان با این رشته آشنا شوند و از آنجا که فضای مدرسه آنقدر وسیع نیست می توان از مینی گلف (ضربات کوتاه) استفاده کرد.
زمانی ؛بازیکن خوشنامی که هر چه در صندوقچه تجربه خود داشته از دیگر بازیکنان در حال رشد و حتی رقیبان کوتاهی نمی کرد وبه راحتی و با خوش اخلاقی هرچه تمام تر در اختیار آنان قرار می داد.

فیروزه محمد زمانی بانوی تاریخ ساز و قهرمان کشور که توانست با اقتدار کامل  دوبار بر بلندای گلف قاره پهناور آسیا قرار گیردو اولین بانوی مدال آور ایران بعد از انقلاب اسلامی باشد.

زمانی؛ بازیکن خوشنامی که هر چه در صندوقچه تجربه خود داشته از دیگر بازیکنان در حال رشد و حتی رقیبان کوتاهی نمی کرد وبه راحتی و با خوش اخلاقی هرچه تمام تر در اختیار آنان قرار می داد.

فیروزه زمانی پس از سالها هنوز هم او را به عنوان افتخار و شناسنامه گلف بانوان ایران می دانند و اینکه بهترین گزینه برای تصدی سر مربیگری در یکی از رده های سنی تیم ملی ایران است، و می تواند یک نسل جدید و قهرمان معرفی کند، البته به شرط آنکه بستر بازگشت او از سوی فدراسیون فراهم گردد. حمایت همه جانبه از امثال زمانی ها می تواند در رشد و پرورش نسل جدید کشورمان نقش بسزایی داشته باشد.

قهرمان سابق گلف بانوان آسیا در گفتگو با فیروز بیگلری در گفتگو با  شوشان در خصوص وضعیت ورزش بانوان کشور اظهار کرد :بارعایت عدالت بین بانوان وآقايان ورزشکار، خانم ها انگیزه ای چند برابر برای اثبات توانایی های خود پیدا خواهند کرد. به نظر م نه تنها در رشته تخصصی من بلکه در تمامی رشته ها خانم ها بیشتر از آقایان تلاش می کنند، چون آنها بابد خودشان را به اثبات کنند. همیشه در ذهن خود یک علامت سوال بوده است که چرا به خانم ها بها داده نمی شود و در حالی که با کمی بها دادن به آنها، بهتر از مردان نتیجه می گیرند.

زمانی درباره تاکید دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، در رعایت عدالت در بین ورزشکاران خانم و آقا گفت :این مسئله خیلی خوب است و انگیزه ی بانوان با این اتفاق بیشتر از قبل می شود، بانوان ورزشکار حرفه ای عطش زیادی برای نشان دادن توانایی های خود در میادین ورزشی دارند، پس نتیجه بهتر ی گرفته و پیشرفت شان هم بیشتر خواهد بود، مطمئنا انگیزه ها با مطرح شدن این موضوع چند برابر شده و نتیجه این مسئله را در مسابقات و تمرینات شاهد خواهید بود، و اینکه نگاهها نسبت به بانوان تغییر کرده و مثبت شده، بسیار خوشحال کننده است. تغییر نگاه و دیدگاه ها در راس وزارت ورزش و جوانان رایک فرصت ویک نقطه عطفی در دولت تدبیر و امید دانست. حمایت همه جانبه دکتر گودرزی و همکارانش میتواند موفقیت های ورزش بانوان را در مسابقات داخلی و خارجی هموارتر از گذشته کند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات یکسان بین مردان و زنان ورزشکار تاکید کرد :صدر صد اگر این اتفاق صورت بگیرد و این فکر عملی شود، در بسیاری از موضوعات تغییرات خواهیم دید و در خیلی از مسایل تسهیلات آقایان بیشتر از خانم ها بود و تفاوت در تصمیم گیری ها دیده می شد، تعداد سفرهای برون مرزی، مسابقات بین المللی و اردوهای تدارکاتی که برای آقایان درنظر گرفته می شود قابل مقایسه باورزش بانوان نیست و این که از این پس خانم ها می توانند به همان نسبت از امکانات بر خوردار شده و در این شرایط برتری شان را نشان خواهند داد.

زمانی، درباره تاثیرگذاری حضور پر رنگ خانم ها در ورزش همگانی عنوان کرد :خیلی مهم است که خانم ها در ورزش حضور داشته باشند، و باتوجه به این که آنها کمتر در سطح جامعه فعالیت دارند و تحرک بدنی زیادی ندارند، مشارکت در این زمینه می تواند در رشد و سلامت آنها اثر گذار باشد، بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدنی خانم ها از همین عدم تحرک کافی و ورزش نکردن نشات می گیرد، که با گرایش به این موضوع شاهد جامعه ای شاد و سالم خواهیم بود.

بانوی شماره ی یک سالهای گذشته گلف ایران، در پاسخ به این سوال ؛چه زیر ساختها و راهکارها یی برای ترویج و جذب مخاطبان به این رشته در سطح همگانی باید فراهم شود؟گفت :این ورزش را باید ابتدا در آموزش و پرورش وارد کرد، تا کلیه دانش آموز ان با این رشته آشنا شوند و از آنجا که فضای مدرسه آنقدر وسیع نیست می توان از مینی گلف (ضربات کوتاه) استفاده کرد. همچنین تاسیس آکادمی گلف در سنین مختلف از کودکان تا نوجوانان که با آنها بطور اختصاصی کار شود و در کنار آن بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه است که باید از طریق رسانه های تصویری و نوشتاری باشد.طبیعی است که رسانه ها نقش ویژه و کلیدی برای ما دارند.

قهرمان مسابقات گلف بانوان آسیا در هند وپاکستان در خصوص بهبود وضعیت این رشته در میان بانوان خاطر نشان کرد :این ورزش را دختران می توانند در کنار خانواده خود و همسران در کنار یکدیگر به آن بپردازند و آشنا کردن دختران جوان به این رشته ورزشی و نقش مثبت این ورزش در اندام های مختلف بدن آنان و بخصوص به دلیل پیاده روی طولانی، بالا رفتن تراکم استخوان آنان و جلوگیری از آسیب های متعدد از جمله پوکی استخوان زود راس و ترویج آن در مدارس دخترانه، دانشگاهها وموسسات آموزشی دخترانه می توان گامهای موثر در جهت موفقیت برداریم. در گلف بانوان می توانیم همچون گذشته موفق باشیم، اما برای بانوان هم باید جا بیفتد. درحالی که خیلی ها معتقدند گلف برای اقشار مرفه است ولی این طور نیست و باید ذهنیت ها پاک شود.

فیروزه زمانی در مورد نقش مدیران صنعتی در پیشرفت گلف اظهار داشت :مدیران اقتصادی و دانشگاهی تاثیر مستقیمی در پیشرفت گلف دارند. هرچه این ارتباط قوی تر باشد در تامین نیازهای اساسی فدراسیون از جمله تامین لوازم کمک زیادی می کند و حتی برای اسپانسرینگ هم گامهای خوبی برداشته خواهد شد

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
comment
0
0
comment احسنت
comment
ولي
|
Afghanistan
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
0
0
comment ميخواستم از خانم زماني دعوت كنيم براي ديدن زمين گلف در افغانستان يا در برزيل ايا قبول مي كنيد خانم زماني براي بانوان جواب ارسال كنيد با احترام ولي كبرزاني شماره تماس 0093786727084
comment
ولي
|
Afghanistan
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
0
0
comment ميخواستم از خانم زماني دعوت كنيم براي ديدن زمين گلف در افغانستان يا در برزيل ايا قبول مي كنيد خانم زماني براي بانوان جواب ارسال كنيد با احترام ولي كبرزاني شماره تماس 0093786727084
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار