شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: آمار و اطلاعات مربوط به سرشماری روستاهای استان در سامانه ملی سلامت ثبت شده و اطلاعات شهرها نیز در حال ثبت است.

دکتر شهرام رفیع در گفت و گو با ایسنااظهار کرد: طرح پزشک خانواده در 6 شهر استان خوزستان اجرایی شده و بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت، همه شهرهای استان باید تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی برای اجرای هرچه بهتر این طرح، افزود: اطلاع رسانی در زمینه نحوه اجرای طرح پزشک خانواده مهمترین کاری است که تاکنون در شهرهای استان انجام شده و مسئولان شهری و فرمانداران این وظیفه را بر عهده دارند؛ به این منظور بنرها و پوسترهای متعددی در سطح شهرهای استان نصب شده است. ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در شهر اهواز دیرتر از دیگر شهرهای استان تشکیل شده و به همین دلیل در بخش اطلاع رسانی در اهواز مانند دیگر شهرهای استان عمل نشده است.

رفیع با تاکید بر اینکه استقبال شهروندان از طرح پزشک خانواده تاکنون مناسب بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات سرشماری در همه شهرهای استان در حال انجام است؛ البته قرار بر این است که آمار جمعیتی شهرها از سوی سازمان ثبت احوال در اختیار ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده قرار گیرد و در صورت انجام این کار، سرشماری متوقف می شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن طرح در شهرهای استان ابتدا سامانه الکترونیکی در همه شهرها فعال می شود و پس از آن پزشکانی که برای همکاری با طرح تمایل دارند با بیمه ها قرارداد می بندند. آمار و اطلاعات مربوط به روستاهای استان در سامانه ثبت شده و اطلاعات مربوط به شهرها نیز در حال ثبت است.

وی ادامه داد: برخی پزشکان فعال در مطب ها در شهرهای کوچک در برابر اجرای طرح مقاومت می کنند، ولی با اضافه شدن تعدادی پزشک به این شهرها مشکل حل می شود. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، اطلاعات و آمار جمعیتی شهرها تا ابتدای تیرماه در سامانه الکترونیکی طرح پزشک خانواده ثبت می شود و پس از آن بیمه ها باید با پزشکان قرارداد ببندند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار