اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
به قول یکی از دوستان خبرنگار زمانی نان خبرنگار در روغن است که بتواند یک دفعه و یک زمان تمام مدیرانی را که انتظارشان را می کشد یک جا و در یک جلسه ببیند و هر انچه می خواهد سوال بپرسد و با دست پر جلسه را به پایان برساند، اما کافی است آن جلسه وفق مراد نباشد یعنی دعوت از مدیران دولت جهت پاسخگویی به اصحاب رسانه و در نهایت عدم استقبال از سوی آنها به نحوی که حتی نه معاون ان دستگاه ها امده بود و نه حتی روابط عمومی!

* ابتدای جلسه دولت پاسخگو و اصحاب رسانه این دیدگاه را به اصحاب رسانه القاء می کرد که دوستان بیشتر به فکر محکم کردن جای پای خود در خانه مطبوعات دوره جدید هستند و بارها نام خانه مطبوعات آورده شد که پس از تکرار چند باره «سید رسول موسوی» رییس هیات مدیره دوره اول خانه از جای خود بلند شد و پشت میکروفن رفت و گفت: آقایان خانه مطبوعات سابق بر این هم وجود داشته که حمایت نمی شد و اکنون دوره جدید آن اغاز شد، پس خانه مطبوعات به شکل رسمی وجود داشته است و این گونه صحبت نکنید که گویا خانه مطبوعاتی وجود نداشته است که مورد تایید معاون عمرانی استاندار دکتر سیاحی قرار گرفت.

* متاسفانه جلسه فوق با حداقل تعداد مدیران دستگاه های خدمات رسان استان روبه رو بود و شاید تعداد مدیران کل به انگشتان دو دست هم نمی رسید که این مسئله باعث دلخوری بسیاری از خبرنگاران شده بود و حتی استاندار هم که می توانست سوژه های خوبی را به خبرنگاران بدهد نیامد و تنها 2 معاون عمرانی و سیاسی و اجتماعی وی به این جلسه امده بودند.

* البته لازم به ذکر است که مدیران کل محیط زیست، اقتصاد و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جلسه آمده بودند و سوالات خبرنگاران را پاسخ دادند، همچنین اینکه یکی دیگر از ایراداتی که به این جلسه وارد بود، بد مسیری آن و معطل شدن خبرنگاران خانم کنار جاده برای طی مسیر تا مرکز شهر و البته بی ترددی وسایل نقلیه در ان مسیر بود.

* جلسه با تشکیل 6 کارگروه در قالب میزهای تخصصی شامل کارگروه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی و گرد و خاک و ... آغاز شد که خبرنگار ذره بین میز و کارگروه عمرانی را انتخاب کرد و دکتر سیاحی پاسخگوی سوالات خبرنگاران در بخش های مختلف بود.

* سیاحی گفت که در پشت سد گتوند 2/9 میلیون تن نمک انباشه وجود دارد و در لایه های زیرین سد گتوند ای سی که معمولش باید 2500 باشد به 180 هزار می رسد و شهرهای فراوانی از این موضوع متضرر شده اند و سالانه حدود 1050 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و بخش های دیگر خوزستان وارد می کند، این در حالی است که هزینه ساخت سد گتوند 2500 میلیارد تومان بوده است. 

* معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: 5 روش برای کنترل سد گتوند طی تحقیقات دانشکده تهران تهیه شده که غیر از این 5 روش فکر دیگری نمی توان برای مهار سد گتوند کرد، اما برای انجام هر کدام یک از این 5 روش نیاز است که آبی از بالا دست سد و از سرشاخه ها برداشت نشود تا شیرینی آب غالب شود بر شوری آب.

* لازم به ذکر است که سیاحی در بخشی از صحبت های خود موضوعی را در رابطه با انتقال آب باز کرد و از خبرنگاران خواست که به آن پرداخته نشود که خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب به سیاحی گفت: نکند اصفهانی ها ناراحت می شوند که از ما می خواهید چنین موضوعی را ننویسیم.

* موضوع بعدی که معاون عمرانی استاندار خوزستان در رابطه با آن پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، قطار شهری و سرنوشت آن می باشد و اینکه خبرنگاری به دکتر سیاحی گفت، لطفا پاسخ تکراری به این سوال ندهید!

* سیاحی در همین راستا گفت : حتما باید برای قطار شهری فکری اساسی کرد و اینکه مسئولین هم از شیوه کار پیمانکار ناراضی هستند و آماری که پیمانکار می دهد با واقعیت بسیار متفاوت است، مثلا ما 17 میلیارد تومان به پیمانکار پول داده ایم و تنها پیمانکار نیم درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه داشته است، این در حالی است که پیمانکار دیگری حاضر است با قول ها و شرط هایی که ما برایش می گذاریم و اعتبار سابقی که در نظر گرفته ایم 3/6 کیلومتری که فرودگاه را به مصلی وصل می کند به ما در اسرع وقت تحویل دهد.

* وی گفت که متاسفانه با این رویه فکر نمی کنم قطار شهری در اهواز به سرانجام مناسبی برسد و اینکه قطعا در آینده نزدیک نمی توانیم شاهد بهره برداری از این طرح باشیم، اما تاکنون و بعد از گذشت 10 سال از اجرای طرح و هزینه کرد 466 میلیارد تومان اعتبار در این پروژه تنها 26 درصد شاهد پیشرفت فیزیکی هستیم و این موضوع قطعا باید مورد بررسی قرار گیرد.

* موضوع دیگری که سیاحی در رابطه با آن صحبت کرد، ایمنی راه ها و اینکه مسیرهای پرتردد به خصوص در باغملک در حال رفع مشکل هستند و 75 کیلومتر از مسیرهای منتهی به باغملک وضعیت نامناسبی دارند و قطعا برای ترمیم و ساماندهی آنها فکرهای اساسی مد نظر است.

* وی این را هم گفت که تا زمانی که اعتبارات ارزش افزوده به شهرداران این گونه اختصاص می یابد نمی توانیم شاهد توسعه و رونق شهرها باشیم و  همیشه نارضایتی از نحوه پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به قوت خود باقی می ماند.

* او در بخش دیگری از صحبت های خود به بدهکارترین دستگاه استان یعنی آب و فاضلاب خوزستان اشاره داشت و گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بدهی 670 میلیارد تومانی بدهکارترین شرکت استان می باشد و این وضعیت باعث تعطیلی تمامی پروژه های شرکت آب و فاضلاب شده است، این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب 540 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته است و حتی سیستم فاضلاب یک شهر را هم نتوانسته ساماندهی کند.

* بحث سرمایه گذاری در استان خوزستان یکی دیگر از مباحثی بود که سیاحی به آن پرداخت و گفت : متاسفانه در زمینه سرمایه گذاری جهت توسعه استان تنها ما ژست این موضوع را می بینیم و شاید چشم انداز توسعه ایی در خوزستان وجود ندارد و برخی بدنبال چنین مهمی در استان نیستند، این در حالی است که استانهای دیگر حتی 10 درصد ظرفیت های خوزستان را برای سرمایه گذاری ندارند ولی وضعیت آنها به مراتب در زمینه سرمایه گذاری بسیار بهتر از خوزستان است.

* موضوع بعدی چرایی انحلال شوراهای شهر در دوره فعلی و قبلی است: اگر مماشات ما نبود و اینکه با شوراها جلسات مختلف جهت همدلی و همراهی برگزار نمی شد قطعا تعداد شوراهای منحل شده اکنون بسیار زیاد می شدند، شما در نظر بگیرید به یک مرتبه ظرف چند سال تعداد پرسنل شهرداری ها 2 برابر می شوند و شهرداری توانایی پرداخت حقوق و دستمزدها را ندارد و بعضا بدهی های میلیاردی و هنگفتی را بوجود می آورند و در نهایت مشکلات باعث اختلاف نظرها و تعویض مکرر شهرداران و انحلال شوراها بوجود می آید.

* پایان صحبت های سیاحی در زمینه نیشکر و مشکلات زیست محیطی بود که این شرکت و صنایع جانبی آن بوجود آورده است و اینکه یک شرکت با 160 نفر نیرو بشدت محیط زیست را مورد صدمه قرار داده و نباید فاضلاب آن به کارون ریخته شود و مردم یک شهر را متاثر از فعالیت های خود قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار