برگزاری نشست بررسی مشکلات ارتباطی شهرداری و شهروندان اهوازی :آسیبها و راهکارها
نشست اول از مجموعه نشست های "مشکلات ارتباطی شهرداری و شهروندان اهوازی: آسیب ها و راهکارها" با شرکت دکتر مهدی نداف، استاد دانشگاه شهید چمران، اعضای شورای شهر، مدیران و کارشناسان روابط عمومی مناطق و سازمانها، کارشناسان سامانه 137 و جمعی از کارشناسان معاونت فرهنگی-اجتماعی در راستای شناخت آسیب ها و راهکارهای ارتباط متقابل شهروندان و شهرداری اهواز توسط گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مدیریت مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه در سالن شورای شهر برگزار شد.
در این نشست، دکتر نداف با اشاره به این نکته که ارتباط ، منشاء قدرت در سازمانها و ادارات می باشد، به بیان مبانی ارتباطات، تحلیل عناصر ارتباطی و نقش حوزه تجربیات و توان اقناع جمعی و لزوم تقویت جایگاه شهروندان بعنوان ذی نفعان در مدیریت شهری پرداخت.
وی با ارائه چند نمونه ارتباط سازمانی موفق در دنیا، افزود: عملکرد هر سازمان خود بهترین تبلیغ است.
در ادامه و پس از سخنرانی دکتر نداف، خانم زمان پور ضمن تشکر از معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز، با اشاره به سست شدن ارتباطات خانوادگی به دلیل گسترش استفاده از فضای مجازی، بر نیاز به تلاش بیشتر در راستای استحکام این روابط تاکید نمود و آن را وظیفه حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست. عضو شورای شهر اهواز خواستار ارتباط مستحکم و گسترده تر شهرداری و با مراکز علمی و پژوهشی خصوصا دانشگاه ها شد تا بتوان در راستای برنامه ریزی مدون و علمی گامی موثر در جهت آموزشهای شهروندی، ارتباط صحیح به همراه احترام و مطالبه گری شهروندان ایجاد کرد. همچنین وی کمرنگ شدن هنر و توجه به هنرمندان را، منشاً اقدامات کمرنگ شدن هویت شهروندی و احساس تعلق شهروندان به شهر خود دانست.
در بخش دیگری از این نشست، خانم فاطمه فرجی، رئیس گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مدیریت مطالعات و پژوهش در معاونت برنامه ریزی و توسعه، با اشاره به پتانسیل بسیار بالای فضای شهری در برقراری ارتباط با مردم و انتقال واقعیات مربوط به خدمات، گفت: شهرداری اهواز سالانه هزینه بسیار زیادی را صرف خدمات رسانی می کند، و گاه این هزینه ها به دلیل اقلیم خاص به چند برابر هزینه های مشابه در کلانشهرهای دیگر می رسد، اما مردم از این واقعیات خبر ندارند و در نتیجه گاها بعضی افراد منصفانه قضاوت نمی کنند. وی با تاکید بر نیاز به خدمت بیشتر، افزود: شهرداری دارای تابلویی به وسعت تمام شهر است، و تمام شهر می تواند نمایانگر خدمات شهرداری و عملکرد شهرداری به شهروندان باشد.