شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از نیاز این سازمان به تامین بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی به منظور حل مشکل موقوفات و تفکیک زمینها مشترک با منابع طبیعی خبر داد.

سید علی میر محمدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: یکی از چالشهای پیش روی سازمان اوقاف، زمینهای ماهشهر، رامشیر و رامهرمز است که با منابع طبیعی مشترک و هنوز تفکیک نشده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 13 هزار زمین وقفی در این شهرستانها داریم که تاکنون معضل آنها حل نشده، تصریح کرد: هزینه های سنگین و سرسام آوری مورد نیاز برای تفکیک این زمینها از دلایل اصلی عدم تفکیک تا کنون بوده است.

میرمحمدی افزود: این در حالی است که چهار هزار هکتار از این زمینها توسط کشاورزان منطقه تصرف شده و حتی در برخی مکانها نیز سازمان آب و برق استان خوزستان نسبت به احداث شبکه های آبیاری و زهکشی اقدام کرده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با تاکید بر اینکه برای تفکیک زمینهای وقفی از اراضی منابع طبیعی نیاز به 200 میلیون تومان داریم، گفت: در صورت تامین اعتبار ظرف شش ماه معضل موجود حل می شود.

میرمحمدی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در صورتی که بخواهیم با در آمد خودمان نسبت به تفکیک این زمینها اقدام کنیم، همچنان مشکل پابرجا و حل آن سالها طول می کشد.

وی افزود: در این راستا به استاندار خوزستان درخواستی مبنی بر تامین اعتبار هزینه های تفکیک و تخصیص بودجه ای به این منظور داده شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان اینکه برای تعیین محدوده وقفی هنوز با منابع طبیعی به نتیجه نرسیدیم، گفت: در صورت احراز محدوده اوقاف، این زمینها در بخشهای مختلف کشاورزی، مسکن و ... قابل استفاده خواهند بود و مشکلات زیادی را در منطقه حل می کنند.

وی افزود: در حال حاضر در حدود 32 هزار هکتار زمین در نقاط مختلف داریم که تاکنون بلا استفاده مانده اند و می توان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی از ظرفیتهای آنها برای کشاورزی استفاده کرد.

میرمحمدی همچنین به استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران حوزه خلیج در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در راستای استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران خلیجی  16 نفر به مناسب روز خلیج فارس به استان خوزستان دعوت شدند.

وی تصریح کرد: این افراد از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مایل به همکاری در بعدهای فرهنگی، توسعه امامزاده ها و دیگر بحثهای موقوفات استان خوزستان هستند که سفر دوم آنها به استان نیمه دوم تیرماه امسال خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار