شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
شهردار اهواز:
سید خلف موسوی در خصوص مسئله درآمد و درآمدزایی در شهرداری اهواز گفت: بحث درآمد مشکل اهواز به تنهایی نیست و کل کشور با این مسئله درگیر است با این تفاوت که شرایط اهواز مثل شرایط سایر شهرها نیست.
روز گذشته با حضور شهردار اهواز ، دکتر کاظم نژاد مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، حاتمی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و مدیران مناطق هفتگانه شهرداری در جلسه ای که در دفتر شهردار منطقه 4 برگزار شد، مسائل و مشکلات شهرداری در رابطه با سایر ارگان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید خلف موسوی در خصوص مسئله درآمد و درآمدزایی در شهرداری اهواز گفت: بحث درآمد مشکل اهواز به تنهایی نیست و کل کشور با این مسئله درگیر است با این تفاوت که شرایط اهواز مثل شرایط سایر شهرها نیست.

صنایع بزرگ در کلانشهر اهواز ، عوامل تشدید کننده آلودگی در شهر هستند

شهردار اهواز در خصوص وجود کارخانجات و صنایع بزرگ در اهواز اظهار داشت: شرکت‌ها و صنایع بزرگی در کلانشهر اهواز وجود دارد که از جمله عوامل تشدید کننده آلودگی در شهر هستند. به طور مثال چندین حلقه چاه نفت در حوزه منطقه 6 قرار دارد که در شهر آلودگی ایجاد می کنند و بطور کلی سه شرکت نفت، فولاد و توسعه نیشکر در اهواز هستند که در آلایندگی نقش عمده ای دارند.

وی همچنین در خصوص نقش استانداری در رفع مشکلات شهر افزود: چنانچه استانداری خوزستان خواهان پیشرفت بیشتری در شهر و به بار نشستن و بهره برداری هر چه سریع تر پروژه های عمرانی است باید در کنار شهرداری بوده و به این سازمان در اخذ مطالبات و احقاق حقوق شهرداری از سایر نهادها و ارگان‌ها یاری رساند.

موسوی در خصوص مطالبات معوقه شهرداری از سایر نهادها گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال عوارض ساخت و سازهای غیر مجاز نفت را از آنها طلبکاریم. همچنین شرکت فولاد باید عوارض ناشی از آلایندگی را به شهرداری بپردازد.

شهردار اهواز تاکید کرد: مدیران نباید از شکستن خود به خاطر انجام کار مردم ناراحت شوند و برای حل مشکلات مردم باید ایثار کنند و در راه خدمت به شهروندان از هیچ گونه برخوردی که مانع بشود نهراسند و عقب نکشند زیرا تمامی این تلاش‌ها زمانی ارزش دارد که برای خودمان و شخصی نباشد و در راه خدا و برای مردم باشد.

سید خلف موسوی در پایان از حضور دکتر کاظمی نژاد در این جلسه اظهار خرسندی نمود و عنوان کرد: شهرداری را یک نفر به تنهایی نمی تواند بگرداند . مجموعه مدیران شهرداری تحت نظر شهردار باید مشکلات را بررسی کرده و هرجا به مسئله ای برخوردند که از طریق استانداری قابل حل است سریعا به دکتر کاظمی نژاد انتقال دهند. همچنین هرکس هر برنامه ای برای کسب درآمد شهرداری دارد می تواند با آقای دکتر مطرح کند و در بحث درآمدزایی از هر ظرفیتی که دارند استفاده کنند.

پس از شهردار، کاظمی نژاد مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری سخنانی بیان کرد و گفت: اهواز یکی از کلانشهرهای حیاتی کشور است. خوشبختانه اهواز در مسیر توسعه قرار گرفته و اخیرا شاهد پیشرفت‌هایی در شهر بودیم زیرا تا چند سال پیش چنین کارهای زیربنایی و زیرساختی در سطح شهر در اهواز به چشم نمی خورد و خدمات خوبی از جمله در پارک‌ها و فضای سبز در سطح شهر در حال انجام شدن است.

کاظمی نژاد افزود: به دلیل اینکه در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داریم و هرکس از هرجای دنیا می تواند وضع شهر و شهرسازی را ببیند سطح توقع نسبت به گذشته از هر نظر تغییر کرده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص انتظار استانداری از شهرداری کلانشهر اهواز گفت: انتظاری که بعنوان یک مسئول استانی دارم این است که شهر اهواز الگویی برای سایر شهرها باشد. هم اکنون 76 شهر در استان داریم که می دانم از اهواز الگوبرداری می کنند پس اگر بتوانیم یک فرهنگ خوب شهری و شهرسازی را در اهواز پیاده کنیم قطعا و به شکل عملی آن را به شهرهای دیگر تسری می دهیم و البته عکس آن هم صدق می کند.

وی همچنین در رابطه با صدور پروانه های ساختمانی عنوان کرد: نکته ای که این روزها نمود زیادی پیدا کرده، صدور پروانه های ساخت و ساز است. در خصوص صدور پروانه ساختمانی در زمان مدیران گذشته بیشتر نگاه درآمدی حاکم بوده ولی قطعا ما نیازمند یک نگاه شهرسازی هستیم چون پروانه ساختمانی یک اوراق بهادار است اما قبل از صدور پروانه مدیران منطقه باید بررسی لازم را انجام دهند و ببینند کاربری ساختمان با شرایط و طرح جامع شهر همخوانی داشته باشد و گرفتاری ایجاد نکند. بطور کلی باید قبل از اینکه اتفاقی بیفتد آن را ببینیم.

کاظمی نژاد اظهار داشت: مدیران مناطق در مورد پروژه های بزرگ که در سطح شهر در حال اجراست اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان کامل پروژه ها قرار بگیرند.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از شهردار اهواز و تک تک مدیران شهرداری از هماهنگی خوبی که شهردار و شهرداری با استانداری دارد قدردانی کرد و گفت: ما در مقابل شهرداری نیستیم ما در کنار شهرداری هستیم و هر مشکلی را با تعامل حل می کنیم
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment به شهرداری پول بدهند که کجا خرجش کنید،واقعا به این فکرکردید1200 میلیارد تومان که گفتید کجاخرج شده است؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار