شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
شهردار اهواز :
موسوی هدف از برگزاری این جشنواره را، حمایت مجموعه شهرداری اهواز از رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت:. همین‌جا اعلام می‌کنم از رسانه‌ها حمایت می‌کنم چون این قشر در راستای تنویر افکار عمومی فعالیت می‌کنند.
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شهر و رسانه شب گذشته با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

شهردار اهواز در این مراسم  با ذکر این نکته که رسانه‌ها با نقدهای دلسوزانه و حمایت‌های خود راه را برای ما روشن می‌کنند گفت: ما به این نقدها  افتخار و از آنها حمایت‌ها افتخار می‌کنیم. در حالیکه به  انتقادات تخریب کننده پاسخ نمی‌دهیم.

سید خلف موسوی عملکرد رسانه‌های استان  را مثبت و خوب ارزیابی کرد و افزود: بنده از عملکرد رسانه های استان خیلی راضی هستم و هیچ‌وقت هم از کسی گله‌ای ندارم. البته از معدود مدیرانی هستم که از سوی رسانه مورد هجمه‌ و بی‌مهری‌های سنگین قرارگرفته ام اما در کنار آن برخی‌ نیز با تشویق‌های خوب از من حمایت کردند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از پنج هزار خبر از شهرداری انعکاس داده شده و شاید بیشترین اخبار میان ادارات شهر متعلق به شهرداری باشد، زیرا معتقدم باید شهری فعال، پویا، فرهنگی و شهروندی مشارکت‌جو داشته باشیم که لازمه رسیدن به این هدف حضور رسانه‌ها است.

شهردار اهواز هدف از برگزاری این جشنواره را، حمایت مجموعه شهرداری اهواز از رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت:. همین‌جا اعلام می‌کنم از رسانه‌ها حمایت می‌کنم چون این قشر در راستای تنویر افکار عمومی فعالیت می‌کنند.

موسوی بیان کرد: هیچ‌وقت از کار خودم راضی نیستم چون اگر از کار خودم راضی باشم دچار رکود و پسرفت می شوم، همواره از عملکردم ناراضی هستم تا با تلاش‌های مضاعف باعث پیشرفت و رونق شهر اهواز شوم.

وی رمز عمران، توسعه و پیشرفت‌ شهر اهواز را اتحاد  میان مسئولان  و همراهی رسانه ها عنوان کرد و گفت: باید از تصمیماتی که برای رفاه  و آسایش مردم گرفته می‌شود حمایت کنید. نباید به خاطر بغض علیه کسی که کارهای خوبی انجام می‌دهد حالا در هر منصبی مطلب  نوشته شود. باید از کار خوب دفاع  و در مسائل مختلف از مصالح مردم حمایت کنیم.

سید خلف موسوی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌های شهرداری اهواز،  بحث درآمدها و عوارض ناشی از آلایندگی است، رسانه‌ها باید فضایی را فراهم کنند که  این صنایع حق و حقوق شهرداری را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ما برای تکمیل پل ولایت بیش از ۱۵ میلیارد تومان و همچنین برای ساخت پنج روگذر در نقاط مختلف اهواز به روش ای. پی. سی به اعتبار نیاز داریم .

شهردار اهواز با اشاره وجود ظرفیت‌های فراوان در شهر اهواز گفت: در سال ۹۲ شهرداری اهواز را با بودجه ۲۸۰ میلیاردی به من سپردند که این بودجه را به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داده و حتی در سال گذشته به ۶۰۰ میلیارد تومان رساندم.

وی یادآور شد: می‌خواهیم فضایی را فراهم کنیم تا همه به شهرداری به‌عنوان یک صندوق برای کمک به بخش‌های مختلف نگاه نکنند. متأسفانه برخی‌ها اقدام به مسدود کردن حساب شهرداری می‌کنند که باید این نگاه به شهرداری را عوض کرد و این کار از عهده رسانه‌ها برمی‌آید.

موسوی اظهار کرد: بیش از ۲۳ لایحه درآمدی در شورای شهر برای پایدار کردن منبع درآمدی شهر تصویب کردیم. این لایحه‌ها اتفاق خوبی است که برای پیشرفت شهر اهواز بسیار مفید خواهد بود. شهرداری هیچ‌چیزی به‌جز حق و حقوق شهروندان را مطالبه نمی‌کند ولی به همراهی رسانه‌ها برای این مطالبه گری نیاز دارد.

وی در پایان گفت: نزدیک به ۲۰۰ حلقه چاه نفت در حوزه شهری اهواز داریم که این چاه‌های نفت باید حق آلایندگی را به مردم پرداخت کنند.

در ادامه این مراسم  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با ذکر این نکته که خبررسانی با روشنگری‌هایی که در پی دارد موجب هدایت الهی می‌شود گفت: هر سخن حق و ارزشمند، بیان واقعیت و خبر صحیح باعث روشنگری جامعه می‌شود.

آیت‌ا... محسن حیدری ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه قدم در مسیر انبیا دین و اولیای الهی گذاشته‌اند. آنها در واقع رسالتی را بر عهده دارند که پیامبران بر عهده داشتند؛ بنابراین باید به‌خوبی قدر موقعیت خود را بدانند.

وی شجاعت ادبی را یکی از نکات ضروری برای رسالت خبرنگاران دانست و تصریح کرد:  اگر خبرنگاری جسارت ارائه مطالب را نداشته باشد هرگز خبرنگار نمی‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهل رسانه باید واقعیت‌های شهر را بدون مبالغه به مسئولان اعلام کنند. آنها می‌تواند چشم بیدار ملت باشند.

آیت‌الله حیدری افزود: محلات محروم بسیاری در شهر اهواز داریم و در صورت اطلاع‌رسانی در مورد این محله‌ها، قطعاً مسئولان برای حفظ شخصیت و پرستیژ خود هم که شده این حفره‌ها را پرخواهند کرد.

وی نا امیدی را بزرگ‌ترین مرگ برای انسان و منشأ بسیاری از مشکلات و فاجعه‌های انسانی عنوان کرد و یادآور شد: خبرنگاران باید فعالیت‌ها،خدمات و برنامه‌های خوبی که مسئولان شهری اجرا می کنند را انعکاس دهند. زیرا با این انعکاس مردم امیدوارم  شده و  این انعکاس باعث خوشحالی و انگیزه بیشتر مسئولان برای خدمات‌رسانی نیز می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ترویج اخلاق صحیح شهروندی یکی دیگر از مسائلی است که باید موردتوجه خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گیرد. به هر حال زندگی در شهر الزاماتی دارد ولی برخی شهروندان این الزامات را نداشته و مشکلاتی برای سایر شهروندان ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله حیدری اضافه کرد: اگر شهروندی اخلاق رانندگی نداشته و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند آن وقت زندگی را برای سایر شهروندان جهنم می‌کند. البته فرهنگ احترام به همسایه به‌ویژه در آپارتمان‌ها نیز از دیگر مسائلی است که شهروندان باید به آن اهتمام ورزیده و خبرنگاران نیز باید در راستای نهادینه‌سازی این فرهنگ‌ها در جامعه تلاش کنند.

وی بیان کرد: استان خوزستان مشکلات عمرانی، اجتماعی، بیکاری، طلاق، مسائل آب، زیست‌محیطی و برداشت آب از سرشاخه‌های کارون را دارد که همگی بسیار جدی هستند اما تا وقتی که نخبگان دست‌به‌دست همدیگر نداده و فارغ از همه سلایق فرهنگی، اجتماعی و قومی برای رفع مشکلات فوق همت نکنند، همچنان شاهد این مشکلات خواهیم بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر نخبگان همت نداشته باشند، قطعاً هیچ امیدی به درست کردن استان و حل مشکلات موجود نخواهد بود. در استان‌های دیگر به‌وضوح مشاهده می‌شود دو رقیب سیاسی هنگام حل مشکلات استان و برای مصالح مردم با یکدیگر متحد می‌شوند، آیا در خوزستان این امکان وجود ندارد به خدا قسم که وجود دارد.

آیت‌الله حیدری گفت: رسانه‌های به‌عنوان چشم بیدار نخبگان هستند و می‌توانند مانند سوزنبانی قبل از رسیدن قطار، راهنمایی‌ها و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار