شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
بورس منطقه ای خوزستان و جایگاه مدیریتی آن موضوعی است که بارها و بارها زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته است اما تنها مواردی که از این سازمان در دسترس عموم است نام آن و اطلاعاتی است که هر شهروندی به آن آگاه است

این بورس که به گفته برخی مسئولان ارشد استان شبیه یک کارگزاری است بسیار جای توسعه دارد اما متاسفانه در چنگال بی مسئولیتی قرار گرفته است و همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

برنامه ریزی برای توسعه بازارهای مالی یکی از راه های توسعه اقتصادی است که برای تاثیر گذاری آن راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها که باید به آن تکیه کرد؛ بازارهای بورس است که می تواند یک ثبات اقتصادی قابل قبول را در سطح استان و کشور ایجاد کند

 اما علیرغم این که می تواند از شوک های اقتصادی جلوگیری کند؛ هنوز در این استان استراتژیک، بازارهای اینچنین بازتعریف نشده است لذا مدعیان تخصص این حوزه باید به یک بازآموزی در توسعه بازار بورس برسند. چرا که ظرفیت های این بازار بسیار فراهم است اما شیوه بازاریابی در این بخش اجرایی نشده است. بورس گندم، بورس صنعت، بورس محصولات پتروشیمی و خیل عظیمی از ظرفیت های دریایی برای هدایت به سمت بازارهای مالی و فعالیت سازمان بورس منطقه ای گزینه های مهم و تاثیرگذاری است که چشم انتظار فعالیت متخصصان این بخش است اما همچنان مغفول مانده است.

حال علیرغم این که مدیران ارشد استانی بر اطلاع رسانی فعالیت های بورس منطقه ای و آموزش بورس به علاقه مندان تاکید دارند اما بروکراسی های ادارای و ژست های مدیریتی از انجام شدن این تاکیدات جلوگیری می کند و نوسانات بسیاری در این بخش به وجود آمده است که این موضوعات آینده خوشی را برای بورس منطقه ای استان استراتژیک خوزستان رقم نمی زند. لذا لزوم تغییر مدیریتی و سپردن این بخش به دست متخصصان بورس و بازاریابی احساس می شود تا همچون استان های پیشرو بتوانیم خوزستان را سرآمد همه استان ها در بحث بورس ببینیم.
 
علی کایدانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار